Puanları
38
Solutions
0
- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
- Konum
- www.balikesirpedagog.com
- Web sitesi
- www.balikesirpedagog.com
Etkinlik Adı – İçeriği: Onları Hep Hatırlayalım (Hayvanları Koruma Günü, Sorumluluk)
Etkinlik Çeşidi : Hareket ve Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
DG: K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel
yönergeleri yerine getirir.)
SDG: K6: Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Başkalarının hakları olduğunu söyler.)
K10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Sorumluluk almaya
istekli olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.)
K15: Kendine güvenir. (Grup önünde kendini ifade eder.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belli bir yükseklikten atlar. Engelin üzerinden atlar. Çift ayak sıçrayarak belirli
mesafe ilerler. Galop yaparak belirli mesafede ilerler.)
MATERYALLER: Hayvan görselleri, boş kaplar, 1 adet minder, sandalye
SÖZCÜKLER: Sorumluluk, galop
KAVRAMLAR: Zıt: Düz- eğri
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıf ortamına eğri bir çizgi çizilir, çizginin sonuna bir minder,
minderden sonra bir sandalye yerleştirilir. Sandalyeden masaya
kadar düz çizgi çizilerek engelli bir oyun parkuru oluşturulur.
• Çocuklara oyunun kuralları anlatılır.
• Çocuklar sırayla eğri çizgi üzerinden çift ayak sıçrar, minderin
üzerinden atlar, sandalyenin üzerine çıkıp atlar ve düz çizgi üzerinde galop yaparak (Öncesinde öğretmen çocuklara nasıl galop
yapılacağını gösterir ve her çocuğun yapmasına fırsat verir) masadaki ters çevrili olan hayvan kartlarından birini alıp başlangıç
noktasına dönerler.
• Kartını alan çocuk karttaki resmi arkadaşlarına göstermeden
oturur. Bütün çocuklar parkuru tamamladığında çember şeklinde oturup sırasıyla ortaya geçerek kartlarındaki hayvanların hareketlerini ve seslerini taklit eder. Diğer çocuklar da bu hayvanın
ne olduğunu bulmaya çalışırlar.
• Oyunun ardından çocuklara kartlardaki hangi hayvanları çevremizde sıkça gördüğümüz sorulur.
• Sokakta yaşayan hayvanların ihtiyaçları, hakları (yaşama, barınma, beslenme ve korunma gibi) ve onlara karşı sorumluluklarımız hakkında sohbet edilir. Sorumluluklarımızı yerine getirmediğimizde oluşabilecek sonuçlar hakkında beyin fırtınası yapılır.
Örneğin; evimizde beslediğimiz balığa yem vermeyi unuttuğumuzda neler olabilir? vb.
• Ardından bu hayvanların su ve yiyeceğe ihtiyaç duydukları
vurgulanır. Boş kaplar çocuklara verilerek su ve artan yiyeceklerle doldurulur.
• Kaplar okulun dışında belirli köşelere yerleştirilir ve zaman zaman kontrol edilerek ilaveler yapılır.
DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Hayvanların taklidini yaparken ne hissettin?
• Bu hayvanlarının nelere ihtiyacı vardır?
• Hayvanların hakları nelerdir?
• Hayvanlara karşı sorumluluklarımız nelerdir?
• Sokakta yaşayan hayvanlar için su ve yemek kabı hazırlayınca
kendini nasıl hissettin? Neden?
Bunların haricinde;
• Çocuklardan hayvanları koruma günü ile ilgili resim yapmaları
istenebilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile sokakta yaşayan hayvanlar hakkında
sohbet etmeleri ve kapılarının önüne bir kap su ve yiyecek koymaları istenebilir.
• Ailelerden çocukları ile birlikte artık malzemeler kullanarak barınak yapmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, çocuğa
fiziksel destek sağlanmalıdır.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk, Saygı
Çevremizde bizimle birlikte yaşayan canlıların da olduğu ve onlara karşı sorumluluklarımızın olduğundan ve yaşam haklarına
saygı duymamız gerektiğinden bahsedilebilir. Hayvanlar için
neler yapılabileceği üzerine sohbet edilerek sorumluluk bilinci
oluşturulmaya çalışılmalıdır.
ÖNERİLER
• Oyun kurulları anlatılırken öğretmen model olarak çocuklara
bir kez gösterebilir.
• Sınıftaki boş alanın boyutuna göre parkur farklılaştırılabilir.
• Hayvanlarla ilgili Sivil Toplum Kuruluşları'ndan (STK) destek
alınabilir.
• Kuşların beslenmesi için yemlik veya yuva yapılıp bahçede bir
ağaca asılabilir.
• Hareket etkinliği üç yaşındaki çocuklar için daha basit yönergelerle düzenlenebilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
• Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Hareket ve Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
DG: K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel
yönergeleri yerine getirir.)
SDG: K6: Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Başkalarının hakları olduğunu söyler.)
K10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Sorumluluk almaya
istekli olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.)
K15: Kendine güvenir. (Grup önünde kendini ifade eder.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belli bir yükseklikten atlar. Engelin üzerinden atlar. Çift ayak sıçrayarak belirli
mesafe ilerler. Galop yaparak belirli mesafede ilerler.)
MATERYALLER: Hayvan görselleri, boş kaplar, 1 adet minder, sandalye
SÖZCÜKLER: Sorumluluk, galop
KAVRAMLAR: Zıt: Düz- eğri
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıf ortamına eğri bir çizgi çizilir, çizginin sonuna bir minder,
minderden sonra bir sandalye yerleştirilir. Sandalyeden masaya
kadar düz çizgi çizilerek engelli bir oyun parkuru oluşturulur.
• Çocuklara oyunun kuralları anlatılır.
• Çocuklar sırayla eğri çizgi üzerinden çift ayak sıçrar, minderin
üzerinden atlar, sandalyenin üzerine çıkıp atlar ve düz çizgi üzerinde galop yaparak (Öncesinde öğretmen çocuklara nasıl galop
yapılacağını gösterir ve her çocuğun yapmasına fırsat verir) masadaki ters çevrili olan hayvan kartlarından birini alıp başlangıç
noktasına dönerler.
• Kartını alan çocuk karttaki resmi arkadaşlarına göstermeden
oturur. Bütün çocuklar parkuru tamamladığında çember şeklinde oturup sırasıyla ortaya geçerek kartlarındaki hayvanların hareketlerini ve seslerini taklit eder. Diğer çocuklar da bu hayvanın
ne olduğunu bulmaya çalışırlar.
• Oyunun ardından çocuklara kartlardaki hangi hayvanları çevremizde sıkça gördüğümüz sorulur.
• Sokakta yaşayan hayvanların ihtiyaçları, hakları (yaşama, barınma, beslenme ve korunma gibi) ve onlara karşı sorumluluklarımız hakkında sohbet edilir. Sorumluluklarımızı yerine getirmediğimizde oluşabilecek sonuçlar hakkında beyin fırtınası yapılır.
Örneğin; evimizde beslediğimiz balığa yem vermeyi unuttuğumuzda neler olabilir? vb.
• Ardından bu hayvanların su ve yiyeceğe ihtiyaç duydukları
vurgulanır. Boş kaplar çocuklara verilerek su ve artan yiyeceklerle doldurulur.
• Kaplar okulun dışında belirli köşelere yerleştirilir ve zaman zaman kontrol edilerek ilaveler yapılır.
DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Hayvanların taklidini yaparken ne hissettin?
• Bu hayvanlarının nelere ihtiyacı vardır?
• Hayvanların hakları nelerdir?
• Hayvanlara karşı sorumluluklarımız nelerdir?
• Sokakta yaşayan hayvanlar için su ve yemek kabı hazırlayınca
kendini nasıl hissettin? Neden?
Bunların haricinde;
• Çocuklardan hayvanları koruma günü ile ilgili resim yapmaları
istenebilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile sokakta yaşayan hayvanlar hakkında
sohbet etmeleri ve kapılarının önüne bir kap su ve yiyecek koymaları istenebilir.
• Ailelerden çocukları ile birlikte artık malzemeler kullanarak barınak yapmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, çocuğa
fiziksel destek sağlanmalıdır.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk, Saygı
Çevremizde bizimle birlikte yaşayan canlıların da olduğu ve onlara karşı sorumluluklarımızın olduğundan ve yaşam haklarına
saygı duymamız gerektiğinden bahsedilebilir. Hayvanlar için
neler yapılabileceği üzerine sohbet edilerek sorumluluk bilinci
oluşturulmaya çalışılmalıdır.
ÖNERİLER
• Oyun kurulları anlatılırken öğretmen model olarak çocuklara
bir kez gösterebilir.
• Sınıftaki boş alanın boyutuna göre parkur farklılaştırılabilir.
• Hayvanlarla ilgili Sivil Toplum Kuruluşları'ndan (STK) destek
alınabilir.
• Kuşların beslenmesi için yemlik veya yuva yapılıp bahçede bir
ağaca asılabilir.
• Hareket etkinliği üç yaşındaki çocuklar için daha basit yönergelerle düzenlenebilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
• Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."