Mesnevİ'den Bİr GÜzel Hİkaye

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan sevilnas
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 1:15
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
18 Eyl 2006
Mesajlar
2,999
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
44
Konum
SaMSuN_BaFRa
Web sitesi
sevilnas.azbuz.com
@sevilnas
(2-9 ARALIK MEVLANA HAFTASI)


TAVUK

Adamın biri artık karısının eskisi kadar iyi
duymadığından
korkuyormuş ve
karısının işitme cihazına ihtiyaç duyduğunu
düşünüyormuş. Ona nasıl
yaklaşması gerektiğinden emin değilmiş.Bu durumu
konuşmak için aile
doktorunu aramış; doktor adamın karısının ne kadar
duyduğunu anlayabilmesi
için basit bir yöntem önermiş.
"Yapacağın şey şu, karından 40 adım ileride dur,
normal bir konuşma
tonuyla bir
şeyler söyle; eğer duymazsa 30 adım ilerisinde aynı
şeyi tekrarla,
sonra 20 adım; cevap alana kadar aynı şeyi tekrarla" O
akşam karısı
mutfakta akşam
yemeğini hazırlarken adam işlemi uygulamaya koymuş.
40 adım uzaklıktan karısına normal bir konuşma tonuyla
seslenmiş:
"Hayatım bu akşam yemekte ne var?" Cevap yok.Mutfağa
biraz yaklaşmış.
Mesafeyi 30 adıma indirmiş ve soruyu tekrarlamış :
"Hayatım bu akşam yemekte ne var?"Gene cevap
yok.Mutfağa biraz daha
yaklaşmış, mesafe 20 adım ve tekrar sormuş:
"Hayatım bu akşam yemekte ne var?"Hala cevap
yok.Adam mutfağın
kapısına gelmiş artık mesafe iyice azalmış ve soruyu
tekrarlamış "Hayatım bu
akşam yemekte ne var?" Gene cevap alamamış.Bu sefer
karısına iyice
yaklaşmış ve aynı soruyu tekrar sormuş
"Hayatım bu akşam yemekte ne var?"
"Hayatım beşinci kez söylüyorum, Tavuk"

:))
 
Hikaye için teşekkürler hocam.İhtiyacımız var böyle hikayelere.Ayrıca Mevlana haftası dolayısıyla ayrı güzel oldu.
 
Çok hoş...Teşekkürler.Bazen karşımızdakinde sandığımız sorunlar ,asıl sorunun bizde olduğunu böyle güzel anlatır,gerçekler su yüzüne böyle çıkıverir işte.Bir bakarız ki, suların serpintisi bizi ıslatmış bile
 
çok teşekkürler canım fazla söze ne hacet dedriten kıssalardan biri..
 
ben teşekkür ederim arkadaşlar.Mevlana ve onun gibiler birer mücevher.onları anlayabilrsek,bir adım da olsa onların yolundan gidebilrsek ne mutlu bize...
 
hocam çok teşekkürler.
harika bir hikaye.

mevlananın mesnevisinden,divanı kebirden seçmelere kadar hatmetmiş biri olarak:)

mevlana kelimere sığmayan biri,en azından benim için öyle:)
okyanuslar kadar derin,inciler kadar değerli,

mevlanayı anlamak zordur.
derindir.onun okyanusuna dalmak her babayiğidin harcı değildir.
daldım zannedenlerde yanılıyor olmaları muhtemeldir.

mevlananın eserlerini layıkı vechiyle azda olsa anlayabilmek için,
hayatını iyi bilmek gerekir.

mevlananın hayatında dönüm noktası şemstir.

daha detaylıda yazardım.
ama gerek yok,

tekrar teşekkür eder
saygılar sunarım
 
ben de verdiğiniz güzel bilgiler için teşekkür ederim.arada okumaya çalışırım mesneviden.eğer bildiklerinizi bir konuda özetlerseniz yeni konu açarsanız ilgilenen arkadaşımız çok olur sanırım.
 
:36_11_6: çok güzeldi teşekkürler
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst