Küçük Yaşta İngilizce Eğitimi

Puanları 0
Solutions 0
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
19
Tepki Skoru
0
Puanları
0
@Ayşegül Barış
Merhaba;
3 yaşında bir kızım var.
Kendim ingilizce öğrenirken çok zorlandım ve tam anlamıyla bildiğimi söleyemem. Kızımın da aynı sorunla boğuşmasını istemiyorum. Okulda öğrenmek çok zor ve bence geç kalınmış oluyor.
Hemen insanın aklına önce Türkçemizi öğret de sonra diğer dilleri öğretirsin demek geliyor biliyorum. Ama şu anda Türkçeyi oldukça iyi konuştuğunu düşünüyorum ve dil konusunda çok hevesli.
Bir yerde okumuştum ne kadar erken başlarsanız o kadar iyi diyordu. Ama kaynak bulmakta zorlanıyorum. İngiliz dadı gibi bir imkanım da yok. Kendimiz evde ingilizce konuşalım dedik onu da yapmak çok zor. İnsan bir yerde tıkanıyor.
Bu konuda önerisi olan var mı?
 
Ayşegülcüm senin hevesini çok iyi anlıyorum ama herşeyi zamanla öğrenicektir.İlköğretimde 4,sınıftan itibaren öğrenicek ingilizceyi şimdilik genel kelimeleri öğretebilirsin ona birde time top diye bir eğitim seti var ben berkeye onu aldım şarkılar var onun öğrenebileceği kelimeler var müzikli ve sesli onun ilgisini çekiyor sırt çantasının içinde heryere taşıyoruz:)
hevesini anlıyoru ama çok acele etme herşeyi zamanla öğrenicek merak etme canım olurmu?
 
Teşekkürler
Bu bahsettiğin Time Top eğitim setini nereden bulabilirim?
 
ben bir fuardan almıştım ama dağıtım yapan yerin telefonunu özelden atarım sana onlar yardımcı olurlar
 
teşekkürler bekliyorum
 
Arkadaşlar bu konuda farklı fikirleri olan yok mu?
Örneğin çocuğunuzun yabancı dil öğrenmesi için siz neler yapıyorsunuz?
Ya da eğitimci arkadaşlardan yeni fikirleri olanlar varsa, görüşlerini almak istiyorum.
 
Bende öğrencilerime ingilizce öğretmek istiyorum ama kaynağım yok. Ben bu yıl öğrencime renkleri, sayıları öğretebildim. Eğer iyi bir kaynak bulursam bu yıl daha kalıcı ve daha güzel bi ingilizce eğitimi vermek istiyorum.
 
Yabancı dil erken öğrenmeli.Ağaç yaş iken eğiliyor.Ama ilkin anadilini iyice kavramalı diye düşünüyorum.
"Türkiye'de okul öncesi İngilizce öğretimi için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen hedefler ve değerlendirme ölçütleri olmadığı gibi, okul öncesi eğitimde İngilizce öğretimi resmi bir statüye sahip değildir. Bu bağlamda, okul öncesinde İngilizce öğretiminin kalitesinin araştırılması önem taşımaktadır".
 
evt Selçuk bey bunları biliyorum ama velilerimde istiyorlar. biraz bişeyler öğreteyim dedim. Bazen görüyorum özel okullarda ingilizce eğitimi veriliyor. Bende neden benim çocuklarımda biraz bilmesinler dedim :)
Benimki sadece daha fazla şey öğretme isteği :)
 
bizim okulumuzda da ingilizce öğretmeni geliyor haftada 1 30 dk eğitim alıyolar ama dersler çok eğlenceli geçiyor ingilizce şarkılar ile ingilizce kelimlere alışıyolar bence bu çok daha etkili oluyor nasıl göndereceğimi çözsem size yardımcı olurum...
 
Öyle bişey yapabilirsen çok sevinirim tuğba.
 
benim oğlum bu sene gittiği anaokulunda öğretmeni öğretti.oğlum çok zevkte aldı.renkler,sayılar,kıyafetler ,evet,hayır ve adını sormayı cevaplamayı öğretti.bazen oğlum öğrendiklerini gittiğimiz yerde konuşur.çocuklara hava atar.ben ingilizce biliyorum diye.bizde eşimle bazen renklerinve kıyafetlerin ingilizcesini sorarız.ama diğer şeyleri öğrenmesi için erken bence.oğlumun öğretmenide aynu şeyi söyledi.sayıları,renkleri,kıyafetleri bilsin yeter dedi.renkleri ve kıyafetleride resim verdi boyadık ve öyle öğrendi.resimlerle öğretti.
 
Benim isteğim kelime öğrenmesi değil de mesela pratik konuşma için nasıl bir çözüm üretilebilir. Tek tek kelimeleri zaten zamanla mutlaka öğrenecektir. Ama gramer öğrenmesi ve cümle kurabilmesi daha önemli diye düşünüyorum.
Çocuklarımız daha küçük oldukları için elbette masa başında ders gibi bir eğitim alamazlar. Dediğiniz gibi şarkılarla öğrenmesi güzel mesela.
Aslında öyle bir imkan olmalı ki öğretmen sadece yabancı dil konuşmalı ve çocuk onunla iletişime geçebilmek ve derdini anlatabilmek için mecburen konuşmalı. Yani çift yönlü ve etkileşimli bir eğitim metodu izlenmeli.
Bunun önemini eğitimciler de fark edeceklerdir. Çünkü ne kadar erken öğretirsek o kadar çabuk ve düzgün öğreneceklerdir yabancı dili.
Belli bir yaşı geçtikten sonra çok daha fazla çaba ve masraf gerektirecektir dil eğitimi.
 
Örneğin yabancı dadı konusu;
Bu oldukça iyi bir çözüm ama masraflı.
Benim Filipin li dadı tutan bir kaç arkadaşım var. Bu dadıların ücretleri aylık 1,5 milyar civarı. Çocuklar çok seri İngilizce konuşuyorlar. Bir tanesi (3,5 yaşında) 7 aydır dadıyla birlikte ve oldukça iyi konuşuyor. Filipinli hanım hiç Türkçe bilmiyor. Dolayısıyla çocuk mecburen, anlaşabilmek için çok güzel öğrendi İngilizceyi. Tabi Filipinli olduğı için bayanın aksanı bozuk ve çocuk da o şekilde öğrenmiş kelimeleri.
Aslında en iyisi İngiliz uyruklu bir kişinin tutulması ama onların ücretleri 2,5 - 3 milyar civarında ve bu rakamı ayırmak olanak dışı.
Öyle bir çözüm olmalı ki Türk öğretmen de olsa (ki bizim aksanımız bir Filipinliye oranla oldukça iyi) çocuğun yanında olduğu zamanlarda sürekli yabancı dil konuşmalı ve çocuk günlük pratik konuşmayı onunla öğrenmeli. Örneğin her gün yada gün aşırı bu öğretmen eve (ya da yuvaya) gelmeli, çocuk onunla anlaşabilmek için mecburen yabancı dil konuşması gerektiğini anlayıp o şekilde eğitim almalı.
 
Ben Mehtap arkadaşıma katııyorum. Bence söz konusu 5-6 yaş çocuğuysa gramer eğitimi falan bunlar ağır şeyler. Daha dilimizdeki bazı kelimeleri ve anlamlarını yeni yeni öğreniyorlar.
Bende öğrencilerime renkler, sayılar, adını söyleme gibi basit şeyler öğrettim sadece.Onlarıda yarışma şeklinde, oyun şeklinde öğrettim.
 
Ben gramer öğretiminin ağır olduğu konusuna katılmıyorum.
Neden derseniz; mesela ebeveynlerinden birisi yabancı uyruklu olan çocuklar var. Bu çocuklar her iki dili de ana diline yakın bir şekilde kusursuz öğreniyorlar.
Benim bahsetmeye çalıştığım eğitim şekli defter kitap üzerinde sıkıcı bir şekilde ders çalıştırmak değil elbette. Kastettiğim eğitim doğal olarak konuşulan günlük konuşmanın yabancı dille gerçekleştirilmesi.
Çocuğun ana dilini kusursuz konuşacak yaşa gelmesini beklemek pek akılcı değil diye düşünüyorum. Eş zamanlı bir şekilde yabancı dil eğitimi vermek mümkün değil mi?
Her iki dili de mükemmel öğrenmeyi başarmış onlarca örnek verebilirim.
 
Her iki dilide mükemmel konuşmayı öğrenmek bu mümkün değil. Bununla ilgili örneklerin sadece somuttur. Küçücük çocukların Yabancı dil öğrenmelerine karşıyım. Anadilimiz zaten oldukça karmaşık. Bide yabancı dil öğretmek için çaba sarfetmek Anadilimizi düzgün kullanmasını engelleyecektir. Herşeyin zamanı var. Anaokulu yaşında olan çocuklarımızın yabancı dil konusunda sadece şarkı ve basit kelimeleri, sayıları bilmesi yeterlidir. Evet zihin gelişiminin en açık olduğu dönem. Bu dönemde verilen eğitim Uygun tekrarlamalarla kalıcı olacaktır. Ama o küçücük beyinleri fazla zorlamanın bir anlamı yok. Eğer hevesi varsa zaten Zamanı geldiğinde gerekli koşullar sağlanıp bunu elde edecektir.
 
katılıyorum mavinur
 
Arkadaşlar şöyle bir link buldum. Sizinle paylaşmak istedim.
Fakat sanırım bu Türkiyede yok
Yani ben bulamadım
İstanbul da rastlayan var mı?

http://www.helendoron.com/tufaq1.htm
 
Arkadaşlar ben bir üniversitede çocuklara yabancı dil eğitimi üzerine doktora calışması yapmaktayım. Konum ise 3+ yas grubuna ingilizce öğretilebilirmi ne kadar basarı saglanabilir. Avrupa ve Amerikada ikinci yabancı dil eğitimi 3+ yas gruplarında baslamakta ve oldukca önemli basarılar elde edilmektedir. Ancak bir olumsuz yanı var ise ANA DİLİN edinimi esnasında çocukların dil gelişimleri critical period diye adlandırılan döneme gelinceye kadar biraz yavaşlıyor ancak bu dönemden sonra her iki dildeki gelişme olumlu anlamda oldukça ivme kazanıyor.
Saygılar.
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst