Koca Dişli, Yassı Kuyruk

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Nihal EROĞLU
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 3:43

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Puanları 38
Solutions 0
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
Konum
www.balikesirpedagog.com
Web sitesi
www.balikesirpedagog.com
@Nihal EROĞLU
Etkinlik Adı - İçeriği: Koca Dişli, Yassı Kuyruk (Farklılıklara Saygı, Arkadaşlık)

Etkinliğin Çeşidi: Sanat , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
(Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. )
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.)
D G : K : Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izlediklerini resim yoluylu sergiler.)
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.)
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. )
S D G : K : Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir. (Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.)
S D G : K : Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir. (İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Kalem kontrolü sağlar.)

MATERYALLER : Kunduz ile ilgili hikâye kartları, kâğıt, boyalar

SÖZCÜKLER : Kunduz, yassı, şimşek, sel, baraj, kulak asmamak

KAVRAMLAR : Aynı-Farklı-Benzer

ÖĞRENME SÜRECİ
• Tekerleme söylenerek çocukların yarım ay şeklinde oturmaları ve hikâye için hazır olmalarına rehberlik edilir.
• “Bir saatim var, kulağıma koydum, tik tak, tik tak, şimdi hikâyemiz başlayacak”
• “Çocuklar saygı/farklılıklara saygı kelimesini önceden hiç duymuş muydunuz? O halde size bununla ilgili bir hikâye anlatayım, bakalım saygı/farklılıklara saygı bu hikâyenin neresinde siz sonunda bana bulup söyleyin” denir.
• Hikâye kartları kullanılarak “Koca Dişli Yassı Kuyruk” hikâye anlatılır.
• Hikâye yarım bırakılarak sonunun çocuklar tarafından tamamlanmasına fırsat verilir.
• Çocukların istedikleri boyaları kullanarak bu hikâye ile ilgili resim yapmaları istenir.
• Çocukların yaptıkları resimler üzerinden hikâye hatırlanarak çevremizdeki hayvan ya da insanların birbirlerine benzemediklerine dikkat çekilir.
• Dış görünüşle alay etmenin, onları küçük görmenin ne kadar yanlış ve saygısızca olduğu vurgulanır. Kunduzun da onun hakkında o kadar kötü şeyler söyleyen arkadaşlarını her ne olursa olsun saygı/farklılıklara saygı gösterip affettiğinin altı çizilir. İnsanların da birbirlerinden farklı olduğuna ve bu farklılıklara saygı duyulması gerektiğine dikkat çekilir.

DEĞERLENDİRME
• Bu hikâyenin adı ne olabilir?
• Ormandaki diğer hayvanlar neden kunduzu istememişler?
• Kunduzun en önemli özelliği nedir?
• Kunduzun kuyruğu niye yassı olabilir?
• Kunduz niye onların hayatını kurtarmak için tüm gün çalışmış?
• Sen olsan bu hikâyeyi nasıl sonlandırırdın?
• Kunduz niye arkadaşlarını affetmiş olabilir?
• Kunduzun yerinde olsaydın ne hissederdin?
• Seninle dalga geçilirse ne hissedersin?
• Sınıf ortamında arkadaşlarının hangi davranışlarını hoşgörüyorsun?
• Birbirimizden farklı özelliklerimiz neler olabilir?
• Birbirimizle aynı olan özelliklerimiz neler olabilir?

AİLE KATILIMI
• Yaptıkları hikâye resmi eve gönderilerek çocukların hikâyeyi ailelerine de anlatmaları istenebilir.

UYARLAMA
• Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuk varsa;
sorulan sorulara yanıt verirken zaman tanınmalıdır.

DESTEKLENEN DEĞERLER
Saygı :
Hikâyede, fiziki görüntüsünden dolayı kunduzla alay edilmesi sonrasında kunduzun üzülmesi ancak yine de arkadaşlarını düşünmesi ve karşılık beklemeden onlar için özveride bulunmasına dikkat çekilmektedir. Ona yapılan tüm saygısızca davranışlara rağmen kunduzun arkadaşlarını affettiği vurgulanmaktadır. Hikâyenin sonunda insanların bazen hata yapabilecekleri ancak önemli olanın hatalarını fark etmeleri, telafi edebilmek için çabalamaları gerektiği mutlaka belirtilmelidir.

ÖNERİLER
• Hikâyede kunduz ile ilgili kullanılan görsellerden sunu yapılarak daha dikkat çekici hâle getirilebilir.
• Dış görünüşteki farklılıklara dikkat çekmek için çocukların saç rengi, göz rengi, boyları, kiloları ile ilgili sohbet edilerek bir oyun oynanabilir.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst