Günlük Plan Değerlendirmeleri

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan ozgehan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 0:05
arkadaşlar sizden günlük planın değerlendirmesi konusunda yardım istiyorum
önce kendi degerlendirmemi yazayım..
yorum yazıp eklemeler yaparsanız sevinirim
plana göre;çocukların yaş seviyelerine uygundu...hedeflenen amaç ve kazanımlara ulaşıldı(ya da .....neden den ulaşılamadı)
çocuğa göre;bu günkü etkinliklrden çok keyif aldılar...özellikle....oyun çok sevildi bir kaç kez tekrar edildi.....ya da şiir( vs ) bir kez söylendi ve çocukların ilgisini çekmediği için tekrar edilmedi.
öğretmen açısından;planın uygulanması sırasında zorluk çekmedim.vs vs ..
 
değerlendirmen çok güzel arkadaşım.Ben de bu şekilde yazıyorum
 
içimde hep eksik yazıyorum gibi bir his var ..o yüzden sizinle paylaşmak istedim..
tsk ederim arkadaşım
 
tsk ederim arkadaşlar....
üç aşamalı değerlendirmeyi bizden özellikle istiyorlar...ve buna çok dikkat ettiklerini gördüm..
 
evet ben de öyle yapıyorum
 
Arkadaşlar günlük planlarıma nasıl dğerlendirme yazacagım konusunda bana yardımcı olabilirmisiniz.
 
bende sizdenim ama daha acemiyim lise son sınıf çocukları mesleğimi herseyden üstün tutarım ama planlar çok yoruyor beni yardımınıza ihtiyacım olabilir bende elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım iyi günler.............
 
saygıdeğer öğretmenlerim bende günlük plan değerlendirmelerinde yorumlarınızdan yararlandım müfettiş bey değerlendirmelerimi çok beğendi hepinize teşekkür ederim gamze öğretmenim siteniz gerçekten çok güzel saygılar
 
mavi yunus hocam o soruları gönderebilir misin?
 
arkadaşlar bencede çok uzun ama haftada 1-2 defa böle değerlendirme yaparsak iyi olurmuş
 
Evet lütfen. Soruları gönderirseniz sevinirim.
 
Çocuk açısından; Çocuklara kaç değişik şekilde yürüyebilirim sorunu yönelttiğimde farklı cevaplar aldım. Çocuklardan bir tanesi balerin gibi yürürüz diyerek parmak uçlarıyla yürümeyi önerdi. Her birlikte balerin olduk ve parmak uçlarımızla yürüdük. Diğeri penguen gibi yürürüz dedi. Çocukların yürüyüş şekillerini farklı örneklerle gösterdiklerini görünce hata yaptığımı fark ettim. Çocuklara ‘haydi şimdi yan yan yürüyelim´ demek yerine ‘bir yengeç gibi yan yan yürüyelim’ gibi örnekler vererek yönerge vermek daha etkili olurdu. Verdiğim yönergeler çocuklar için sıkıcı olmaktan çıkardı. Çünkü çocuklar hayvan taklidi yapmaktan çok zevk alıyorlar. Çocuklar ip üzerinde yürürken, ip yuvarlanırken çok eğlendiler. Yürüyüş etkinliği sırasında bazı çocuklar etkinliğe katılmak istemediler. Elimden geldiğince onları etkinliğe dahil etmeye çalıştım. Ağlayarak tepki gösterdiklerinden üzerlerine gitmedim. Çocuklar hayvanlar ve yaşadıkları yerleri başarılı bir şekilde eşleştirdiler. Çocuklara kuş-akvaryum, balık-örümcek ağı, tavuk- karınca yuvası gibi kartları gösterip ‘Eğer bir balık örümcek ağında yaşasaydı ne olurdu? Gibi sorular düşünmelerini istedim. Çocuklar düşününce çok eğlendiler. Bu durumları düşünmek onlara komik geldi.
Program açısından; Etkinliklerle amaç ve kazanımlara ulaşıldı. Bireysel ve grup etkinliklerine yer verildi. Süre yeterliydi. Etkinliklerin süresini çocukların dikkat sürelerine göre artırıp azalttım. Planı aksatan özel durumlar olmadı. Etkinliğe katılmayan çocuklar bir süre diğer çocukların dikkatini dağıtsa da kısa bir süre sonra dikkatlerini topladılar.
Öğretmen açısından; Bazı çocukların etkinlik sırasında ayakta gezmeleri diğer çocukların dikkatini dağıtıyor. Onlara ulaşmaya, etkinliğe dahil etmeye çalışsam da başarılı olamıyorum. Bu davranışı dikkat çekmek için yaptıklarını düşünmüyorum. Onlara yaptığımız etkinlikte çok eğlendiğimizi ve etkinliğe devam etmek için onlara da ihtiyacımız olduğu açıklamalar yapıyorum. Konuşurken göz hizasında, sıcak davranmaya çalışıyorum. Eğer çocuk katılmamakta ısrar ediyorsa görmezden geliyorum.
 
buda drama değerlendirmesi
Çocuk açısından değerlendirme; Isınma çalışmaları sırasında çocuklar çok eğlendiler. Özellikle gazete kağıtları yırtmaktan çok keyif aldılar. Gazeteyi yırtarken cümle kurmalarını istediğimde çocuklardan çoğu bunu yapamadılar. Herkes ismini ve soyadını söylesin deseydim daha basit olabilirdi. Ayrıca gazete kağıtlarıyla yerde bir resim oluşturun dediğimde çocuklar gazete kağıtlarıyla oynamaya başladılar. Söylediğim şey onlara biraz soyut geldi. Oyun aşamasında çocukları gruplara ayırmadım. Yönergeleri tüm çocuklara verdim. Hepsi verilen durumlara uygun canlandırmaları yapabildiler. Bazı çocuklar kendileri yönergeler eklediler. Hep birlikte yaptılar. Çocukların tümü etkinliğe katıldılar. Zaman yetmediği için son çalışma yapılamadı. Değerlendirmeye geçildi. Çocuklara yaptığımız etkinliklerden hoşlanıp hoşlanmadıklarını sorduğumda çocuklardan bazı çocuklar tekrar gazete yırtmak istediklerini söyledi. Genel olarak çocuklar etkinliklere katıldılar.
Programa açısından değerlendirme; Genel olarak planın çocukların gelişim seviyelerine uygun olduğunu düşünüyorum. Çocuklara etkinliklerde aktif rol almaları için bir takım fırsatlar yaratılmaya çalışıldı. Etkinliklerin dağılımında aktif pasif dengesine dikkat etme gereği duymadım. Çünkü çocukların çok fazla enerji harcayıp yorulacağı etkinlikler yoktu. Genellikle hepsi aynı seviyedeydi. Isınma çalışmaları sırasında daha hareketli oyunlara yer verebilirdim. Sosyal-duygusal ve dil alanındaki amaç ve kazanımlara ulaşılamadı.
Öğretmen açısından değerlendirme; Önceki haftalara göre sınıf yönetimi konusunda kendimi daha iyi buluyorum. Çocukların ilgisini bir etkinlikten diğerine çekerken farklı yöntemler kullanmaya başladım. Birkaç şarkı ve parmak oyunu öğrendim. Çocukların ilgisi dağıldığında bunlardan yararlanıyorum. Ara sıra pekiştireçler kullanıyorum. Pekiştireçlerin maddi şeyler olmamasına dikkat ediyorum. Ses tonumu etkili kullanmadığımı düşünüyorum.
 
arkadaşlar size stajlarda nasıl anlatmışlar bilmiyorum ama 3 aşamadan oluşan değerlendirme çk mantıklı.hoş kadronuzu aldığınızda daha kısa yazcaksınız.ayrıca burdaki arkadaaşların yazdığı bazı değerlendirmelerde çoçuk,öğretmen,program açısından tamamen yanlış yazılmış.böyle olmaz arkadaşlar..bence iyice araştırıp yazmanızda yarar var.
 
Gönderirseniz çok sevinirim...
 
[FONT=&quot]Program açısından;[/FONT]
[FONT=&quot]1-Çocukları aktif kıldı mı? +[/FONT]
[FONT=&quot]2-Amaç ve kazanımlar gerçekleşti mi? +[/FONT]
[FONT=&quot]3-Etkinliklerin gün içindeki dağılımı aktif-pasif sırasına göre doğru muydu? +[/FONT]
[FONT=&quot]4-Etkinlik çeşitliliğine yer verildi mi? +[/FONT]
[FONT=&quot]5-Etkinlikler süre açısından yeterli miydi? +[/FONT]
[FONT=&quot]6-Amaç ve kazanımlar yeterli miydi? +[/FONT]
[FONT=&quot]Çocuk Açısından;[/FONT]
[FONT=&quot]1-Çocuklar programdaki davranışları kazandılar mı? +[/FONT]
[FONT=&quot]2-Çoğunluk etkinliklere katıldı mı? +[/FONT]
[FONT=&quot]3-Program çocukların gelişimine uygun mu? +[/FONT]
[FONT=&quot]Öğretmen Açısından[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]1-Etkinlikler çocukların ilgisini çekebilecek şekilde sunuldu mu? +[/FONT]
[FONT=&quot]2-Program kolay uygulanabildi mi? +[/FONT]
[FONT=&quot]3-Çocuklar etkinliklere kolay ilgi gösterdiler mi? +[/FONT]
[FONT=&quot]4-Öğretmen kendini yeterli hissedebildi mi? +[/FONT]
[FONT=&quot]5-Çocuklar ve öğretmen eğlenceli vakit geçirdi mi? +[/FONT]
[FONT=&quot]6-Etkinliklerin sırası doğru muydu? +[/FONT]
[FONT=&quot]7-Bir etkinlikten diğerine geçiş akıcı bir biçimde düzenlenebildi mi? +[/FONT]
Ben günlük plan değerlendirmelerimi bu şekilde yapıyorum.Doğrusu bu arkadaşlar.Soruların karşılığında artı ya da eksi olarak değerlendirmesini yapıyorsunuz.Uzun uzun yazmaktansa böylesi daha kolay oluyor.
[FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
 
hosgün güzel bi değerlendirme şekli fakat hazır planların altında bu kadar yer yok ben birer cümleyle özetliyorum
 
üzerinden çok zaman geçmiş ama değerlendirme için elinden kaynak ya da soru olanlar gönderirse sevinirim..
 
1. dönem müfettiş geldiğinde özel olarak sordum. çocuk açısından öğretmen açısından program açısından ayrı ayrı yapacak mıyım diye , o da bana kitabı gösterdi. ' Burada ne yazıyorsa o ' dedi. O kitapta da böyle ayrı değerlendirme yoktu :) Doğrusu işime geldi. Kitap Milli Eğitimin kitabı idi.
 
bende kız meslek lisesi 3 sınıf ögrencisiyim bana günlük plan hazırlamada yardımcı olurmusunuz
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst