Puanları
38
Solutions
0
- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
- Konum
- www.balikesirpedagog.com
- Web sitesi
- www.balikesirpedagog.com
Etkinlik Adı – İçeriği: Çöplerim Geri Dönüşüyor (Geri Dönüşüm, Çevre Koruma Haftası)
Etkinlik Çeşidi : Sanat, Alan Gezisi ve Fen (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne /durum/ olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken duruma odaklanır. Dikkat edilmesi gereken duruma yönelik
sorular sorar.)
K13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır. (Gösterilen
sembolün anlamını söyler.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu düşünce ve
hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
K13: Estetik değerleri korur. (Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler.)
ÖBB: K1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. (Elini yüzünü yıkar.)
MATERYALLER: Resim kağıdı, boya kalemleri, çöp poşeti, sabun, artık materyaller
SÖZCÜKLER: Çevre, geri dönüşüm
KAVRAMLAR: Zıt: Kirli-temiz
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla çevreyi temiz tutmanın önemi hakkında sohbet
edilir ve çocukların yorumları alınır.
• Üzerinde çocuk resmi olan kâğıtlar çocuklara dağıtılır.
• Çocuklardan, resimdeki çocuğu ve şu an nasıl bir yerde olduğunu, etrafında neler olduğunu ve nasıl göründüğünü hayal
ederek çizmeleri istenir.
• Resimlerle birlikte bahçeye çıkılır. Çocukların, yaptıkları resimlerle okulun çevresini karşılaştırmaları istenir ve yorumları
alınır.
• Eğer okul bahçesinde çöpler varsa bunların nasıl buraya gelmiş olabileceği ve ne yapmak gerektiği üzerine konuşulur. Gerekirse çocuklarla birlikte çöpler toplanır ve çöp kutusuna atılır.
• Daha sonra yeniden okul bahçesine bakarak ilk hali ile şimdiki
hâlini karşılaştırmaları istenir.
• Ardından eller yıkanır.
• Geri dönüşüm sembolü çocuklara gösterilerek anlamını bilip
bilmedikleri sorulur. Geri dönüşüm hakkında sohbet edilir.
• Geri dönüşüm materyalleri çocuklara gösterilir. (koliler, şişeler, kapaklar vb.)
• Bu malzemelerin eskiden ne işe yaradığı hakkında sorular
üzerinden sohbet edilir.
• Çocuklar gruplara ayrılır ve malzemelerden bir ürün oluşturmaları istenir. Gruplara ürünlerini tamamlayınca ürünlerin kimlikleri (Ürün adı, ne işe yaradığı, kimlerin yaptığı, kullanılan malzemeler vb.) belirtilir.
• Ürünler oluşturulan geri dönüşüm köşesinde sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Çevremizde neler gördük?
• Çevrenizde gördüğünüz güzel şeyleri anlatır mısınız?
• Hangi çöpleri topladık?
• Kirli bir çevrede neler hissedersiniz?
• Temiz bir çevrede neler hissedersiniz?
• Geri dönüşüm sembolünü tanıyor musunuz?
• Daha önce nerelerde gördünüz?
• Daha önce hiç çevre temizliği yaptınız mı? Nerede?
• Gördüğünüz en temiz yer neresiydi?
• Nasıl bir çevrede yaşamak istersiniz?
AİLE KATILIMI
• Ailelere ev temizliğinde çocuklarına ufak sorumluluklar vermeleri için notlar gönderilebilir. Ayrıca bu sorumluluklara ilişkin
davranış çizelgesi oluşturulabilir.
UYARLAMA
• Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa, okuma yazma biliyorsa ürün kimliklerini onun yazması sağlanabilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk
Çevre temizliği konusunda insanların üzerine düşen görev ve
sorumluluklara vurgu yapılmalıdır.
ÖNERİLER
• Etkinlik sırasında bahçede cam kırığı gibi kesici çöplerin bulunması ihtimaline karşı öğretmen önceden çevreyi kontrol etmelidir.
• Geri dönüşüm kutuları hazırlanarak çocuklarla çöplerin ilgili
kısmına atılması için gruplama yapmaları sağlanabilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTA
• Çevre Koruma Haftası (Haziran ayının ikinci haftası)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Sanat, Alan Gezisi ve Fen (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne /durum/ olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken duruma odaklanır. Dikkat edilmesi gereken duruma yönelik
sorular sorar.)
K13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır. (Gösterilen
sembolün anlamını söyler.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu düşünce ve
hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
K13: Estetik değerleri korur. (Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler.)
ÖBB: K1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. (Elini yüzünü yıkar.)
MATERYALLER: Resim kağıdı, boya kalemleri, çöp poşeti, sabun, artık materyaller
SÖZCÜKLER: Çevre, geri dönüşüm
KAVRAMLAR: Zıt: Kirli-temiz
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla çevreyi temiz tutmanın önemi hakkında sohbet
edilir ve çocukların yorumları alınır.
• Üzerinde çocuk resmi olan kâğıtlar çocuklara dağıtılır.
• Çocuklardan, resimdeki çocuğu ve şu an nasıl bir yerde olduğunu, etrafında neler olduğunu ve nasıl göründüğünü hayal
ederek çizmeleri istenir.
• Resimlerle birlikte bahçeye çıkılır. Çocukların, yaptıkları resimlerle okulun çevresini karşılaştırmaları istenir ve yorumları
alınır.
• Eğer okul bahçesinde çöpler varsa bunların nasıl buraya gelmiş olabileceği ve ne yapmak gerektiği üzerine konuşulur. Gerekirse çocuklarla birlikte çöpler toplanır ve çöp kutusuna atılır.
• Daha sonra yeniden okul bahçesine bakarak ilk hali ile şimdiki
hâlini karşılaştırmaları istenir.
• Ardından eller yıkanır.
• Geri dönüşüm sembolü çocuklara gösterilerek anlamını bilip
bilmedikleri sorulur. Geri dönüşüm hakkında sohbet edilir.
• Geri dönüşüm materyalleri çocuklara gösterilir. (koliler, şişeler, kapaklar vb.)
• Bu malzemelerin eskiden ne işe yaradığı hakkında sorular
üzerinden sohbet edilir.
• Çocuklar gruplara ayrılır ve malzemelerden bir ürün oluşturmaları istenir. Gruplara ürünlerini tamamlayınca ürünlerin kimlikleri (Ürün adı, ne işe yaradığı, kimlerin yaptığı, kullanılan malzemeler vb.) belirtilir.
• Ürünler oluşturulan geri dönüşüm köşesinde sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Çevremizde neler gördük?
• Çevrenizde gördüğünüz güzel şeyleri anlatır mısınız?
• Hangi çöpleri topladık?
• Kirli bir çevrede neler hissedersiniz?
• Temiz bir çevrede neler hissedersiniz?
• Geri dönüşüm sembolünü tanıyor musunuz?
• Daha önce nerelerde gördünüz?
• Daha önce hiç çevre temizliği yaptınız mı? Nerede?
• Gördüğünüz en temiz yer neresiydi?
• Nasıl bir çevrede yaşamak istersiniz?
AİLE KATILIMI
• Ailelere ev temizliğinde çocuklarına ufak sorumluluklar vermeleri için notlar gönderilebilir. Ayrıca bu sorumluluklara ilişkin
davranış çizelgesi oluşturulabilir.
UYARLAMA
• Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa, okuma yazma biliyorsa ürün kimliklerini onun yazması sağlanabilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk
Çevre temizliği konusunda insanların üzerine düşen görev ve
sorumluluklara vurgu yapılmalıdır.
ÖNERİLER
• Etkinlik sırasında bahçede cam kırığı gibi kesici çöplerin bulunması ihtimaline karşı öğretmen önceden çevreyi kontrol etmelidir.
• Geri dönüşüm kutuları hazırlanarak çocuklarla çöplerin ilgili
kısmına atılması için gruplama yapmaları sağlanabilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTA
• Çevre Koruma Haftası (Haziran ayının ikinci haftası)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."