Çöplerim Geri Dönüşüyor

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Nihal EROĞLU
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 3:13

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Puanları 38
Solutions 0
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
Konum
www.balikesirpedagog.com
Web sitesi
www.balikesirpedagog.com
@Nihal EROĞLU
Etkinlik Adı – İçeriği: Çöplerim Geri Dönüşüyor (Geri Dönüşüm, Çevre Koruma Haftası)

Etkinlik Çeşidi : Sanat, Alan Gezisi ve Fen (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K1:
Nesne /durum/ olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken duruma odaklanır. Dikkat edilmesi gereken duruma yönelik
sorular sorar.)

K13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır. (Gösterilen
sembolün anlamını söyler.)

SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu düşünce ve
hayallerini özgün yollarla ifade eder.)

K13: Estetik değerleri korur. (Çevresinde gördüğü güzel ve rahatsız edici durumları söyler.)

ÖBB: K1: Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. (Elini yüzünü yıkar.)

MATERYALLER: Resim kağıdı, boya kalemleri, çöp poşeti, sabun, artık materyaller

SÖZCÜKLER: Çevre, geri dönüşüm

KAVRAMLAR: Zıt: Kirli-temiz

ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklarla çevreyi temiz tutmanın önemi hakkında sohbet
edilir ve çocukların yorumları alınır.
• Üzerinde çocuk resmi olan kâğıtlar çocuklara dağıtılır.
• Çocuklardan, resimdeki çocuğu ve şu an nasıl bir yerde olduğunu, etrafında neler olduğunu ve nasıl göründüğünü hayal
ederek çizmeleri istenir.
• Resimlerle birlikte bahçeye çıkılır. Çocukların, yaptıkları resimlerle okulun çevresini karşılaştırmaları istenir ve yorumları
alınır.
• Eğer okul bahçesinde çöpler varsa bunların nasıl buraya gelmiş olabileceği ve ne yapmak gerektiği üzerine konuşulur. Gerekirse çocuklarla birlikte çöpler toplanır ve çöp kutusuna atılır.
• Daha sonra yeniden okul bahçesine bakarak ilk hali ile şimdiki
hâlini karşılaştırmaları istenir.
• Ardından eller yıkanır.
• Geri dönüşüm sembolü çocuklara gösterilerek anlamını bilip
bilmedikleri sorulur. Geri dönüşüm hakkında sohbet edilir.
• Geri dönüşüm materyalleri çocuklara gösterilir. (koliler, şişeler, kapaklar vb.)
• Bu malzemelerin eskiden ne işe yaradığı hakkında sorular
üzerinden sohbet edilir.
• Çocuklar gruplara ayrılır ve malzemelerden bir ürün oluşturmaları istenir. Gruplara ürünlerini tamamlayınca ürünlerin kimlikleri (Ürün adı, ne işe yaradığı, kimlerin yaptığı, kullanılan malzemeler vb.) belirtilir.
• Ürünler oluşturulan geri dönüşüm köşesinde sergilenir.

DEĞERLENDİRME

• Çevremizde neler gördük?
• Çevrenizde gördüğünüz güzel şeyleri anlatır mısınız?
• Hangi çöpleri topladık?
• Kirli bir çevrede neler hissedersiniz?
• Temiz bir çevrede neler hissedersiniz?
• Geri dönüşüm sembolünü tanıyor musunuz?
• Daha önce nerelerde gördünüz?
• Daha önce hiç çevre temizliği yaptınız mı? Nerede?
• Gördüğünüz en temiz yer neresiydi?
• Nasıl bir çevrede yaşamak istersiniz?

AİLE KATILIMI

• Ailelere ev temizliğinde çocuklarına ufak sorumluluklar vermeleri için notlar gönderilebilir. Ayrıca bu sorumluluklara ilişkin
davranış çizelgesi oluşturulabilir.

UYARLAMA

• Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa, okuma yazma biliyorsa ürün kimliklerini onun yazması sağlanabilir.

DESTEKLENEN DEĞERLER

• Sorumluluk
Çevre temizliği konusunda insanların üzerine düşen görev ve
sorumluluklara vurgu yapılmalıdır.

ÖNERİLER

• Etkinlik sırasında bahçede cam kırığı gibi kesici çöplerin bulunması ihtimaline karşı öğretmen önceden çevreyi kontrol etmelidir.
• Geri dönüşüm kutuları hazırlanarak çocuklarla çöplerin ilgili
kısmına atılması için gruplama yapmaları sağlanabilir.

BELİRLİ GÜN VE HAFTA

• Çevre Koruma Haftası (Haziran ayının ikinci haftası)

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst