Bu Adil Değil

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Nihal EROĞLU
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 3:40

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Puanları 38
Solutions 0
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
Konum
www.balikesirpedagog.com
Web sitesi
www.balikesirpedagog.com
@Nihal EROĞLU
Etkinlik Adı - İçeriği: Bu Adil Değil (Adil Olmak, Hak, Az-Çok-Eşit)

Etkinliğin Çeşidi: Sanat , Oyun , Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 4: Nesneleri sayar.
(İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.)
B G : K : Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir.)
S D G : K : Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.)
S D G : K : Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Haklarını söyler. )
S D G : K : Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Başkalarının hakları olduğunu söyler.)
S D G : K : Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Haksızlığa uğradığında neler yapabileceğini söyler.)
S D G : K : Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Başkalarının haklarını korumak için ne yapması gerektiğini söyler.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri toplar. )

MATERYALLER : Lego, parmak boyası, A4 kağıdı

SÖZCÜKLER : Adil olmak, hak, haksızlık

KAVRAMLAR : Az-Çok , Eşit

ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklar çember şeklinde otururlar. İçi görünmeyen torbada ne olabileceğini tek tek dokunarak yönlendirici sorularla (Sert mi, yumuşak mı? Sesli mi sessiz mi? vb.) tahmin etmeye çalışırlar.
• Çocuklardan lego yanıtı alındıktan sonra legolarla bir yarışma oyunu oynanacağı bunun içinde iki farklı gruba ayrılmak gerektiği söylenir.
• Bir gruptaki çocuk sayısının, diğer gruptan daha fazla olmasına dikkat edilir (Örneğin; sınıfta on beş çocuk varsa on ve beş şeklinde çocuklar iki gruba ayrılabilir). Öğretmen grupları özellikle farklı sayıda yaptığını, çocuklara bir şey göstermek istediğini belirtmelidir.
• Çocuklar, birlikte karar vererek gruplarına istedikleri bir renk adı koyarlar.
• Sınıftaki masalardan iki tanesine de grupların renk adı verilir.
• Gruplardan aynı sürede (on beş saniye) tüm legoların içinden grup adlarıyla aynı renkteki legoları bulup ilgili masalara koymaları istenir.
• Oyunun ardından masalardaki legolar sayılır.
• Hangi grubun lego sayısının çok ya da az olduğu ve nedenleri üzerine tartışılır. Ne olması gerektiği konuşulur.
• Bunun “adil” bir yarışma olup olmadığı sorulur. Adil bir yarışma olması için ne olması gerektiği ile ilgili çocuklardan gelen yanıtlar dinlenir.
• Oyun adil koşullarda yeniden oynanır.
• Oyunun ardından çocuklara “Legolarla bugün neler yaptık? Legolarla önceden nasıl oynuyordunuz? Legolarla başka neler yapabiliriz?” soruları yöneltilir. Legoları kullanarak bir sanat çalışması yapılacağı söylenir.
• Çocuklar masalara geçerler. Çocukların, parmak boyası ve legolarla kâğıt üzerine baskı çalışması yaparak özgün ürünler oluşturmalarına rehberlik edilir.

DEĞERLENDİRME
• Hangi grup daha çok lego topladı, neden?
• Adil bir yarışma olması için neler yapılabilir?
• Haksızlığa uğrayınca kendini nasıl hissettin?
• Sizce, haksızlığa uğrayan gruptaki arkadaşlarınız kendilerini nasıl hissetmiş olabilir?
• Haksızlığa uğrayan gruptaki arkadaşlar için neler yapılabilir?
• Legoları oyun dışında farklı nasıl kullanabiliriz?
• Haksızlığa uğradığını düşündüğün bir durum yaşadın mı? Bu durumda neler yaptın?

Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan eşit veya az-çok kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte adil olma değeri ile ilgili sohbet etmeleri istenebilir.

UYARLAMA
Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa; oyunda ne yapılacağı model olunarak gösterilebilir. Etkinlik boyunca basit ve kısa cümleler kurulur.

ÖNERİLER
• Adil olma ile ilgili bir kitap okunabilir.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst