Atama son haber

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan metalix
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 0:07
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
200
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Konum
Akşehir
@metalix
Arkadaşlar başka bir sitede yayınlanmış bir haberi buraya aynen yazıyorum.Haberden sonra yine aynı sitede yapılan yorumların özetini yazacağım.
 
Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, memleketi Karaman'daki gezisinde 24 derslikli Anadolu Öğretmen Lisesi'nin açılışını yaptı. Ardından Anadolu Ajansı tarafından düzenlenen 'Ödüllü Fotoğraflar' sergisinin açılışını gerçekleştirdi. Karaman Belediye binasında açılan sergide Bakan Nimet Çubukçu'nun daha önceki dönemlerde Karaman'ı ziyareti sırasında çekilen fotoğrafları da yer aldı. Bakan Çubukçu, daha sonra Ayrancı İlçesi'ne geçerek burada Yunus Emre Ana Okulu'nun açılışını yaptı. Tekrar kent merkezine geçen Bakan Çubukçu, Memur-Sen İl Temsilciği tarafından Yunus Emre Kültür Merkezi'nde düzenlenen 'Demokrasi Kültüründe Gençliğin Rolü' konulu konferansa konuşmacı olarak katıldı.
Bakan Çubukçu, Türkiye'de demokrasinin gelişmesi için gençlere büyük görev düştüğünü vurguladı.
ÖĞRETMEN TAYİNLERİ
Konferansın soru-cevap bölümünde bir kadın öğretmenin, 6 Mayıs'ta yayınlanan 'Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği' ve 2 Haziran'daki basın açıklamasına göre, 3 yıl şartının kaldırıldığını, ama tayin istemesine rağmen gerçekleştirilmediğini belirtti. Bunun üzerine Bakan Çubukçu, şunları söyledi: "Öğretmenlerin atama, yer değiştirme ve tayinlerini belli bir kural çerçevesinde yapıyoruz. Bu kurallarla öğretmenlerimizin öncelikle aileleriyle birlikte görev yapmalarını sağlamak, ama diğer yandan da eğitim ve öğretimi planlamak, öğretmenle ders verebilme imkanını da düşünmek zorundayız. Bu yüzden de bütün bu kuralları koyarken, genel yapıyoruz. En az kişişel insiyatif kullanabilmemiz lazım. Dolayısıyla bize ulaşanların değil, hak sahiplerinin hakkına kavuşacağı bir sistem olması gerekiyor."
ATAMA ÖNCELİĞİ
Bir erkek öğretmen adayının da, mezun sayının fazla, ancak atama sayısının az olduğuna dikkat çekerek önceden mezun olanların atanmasına, öncelik verilmesini istemesi üzerine de Bakan Nimet Çubukçu, " Öğretmen alımları 1999 yılından beri KPSS ile yapılıyor. Şu anda yaklaşık 320 binin üzerinde atanmayı bekleyen öğretmen adayı var. Bütün bunların doğru planlama ile ilerlemesi lazım. Türkiye'nin öğretmen ihtiyacı kadar, atayabileceği kadar, mezuniyetin verilmesi sorunu ile karşılacaktık elbette. Belki de Milli Eğitim Bakanlıkları'nın en büyük sıkıntıları öğretmenlerimizin durumu. Bugün uygulanan sistem, objektif, eşit ve adil olarak uygulanıyor. Öğretmenlerimiz puan üstünlüğü ve tercih ettikleri yerlere göre atama yapıldığını biliyor. Bugün herhangi bir torpil ve ayrıcalık yok. Bugün görev yapan öğretmenlerin yarısı Ak Parti hükümeti döneminde yapıldı. Geçen yıl 44 bin öğretmen ataması yapıldı. Bu yıl 41 bin öğretmen ataması yapılacak. 10 binini yaptık. 31 binini de Ağustos ayında gerçekleştireceğiz. Bunlar Cumhuriyet tarihinin rekorlarıdır. Bugün mezun olan tüm öğretmenlerin, devlet tarafından atanması mümkün değil. Eğitim fakülteleri yılda 40 bin mezun veriyor ve biz de o oranda atama yapıyoruz. Bu yığılmalar bizim dönemimizde değil. Bir yığılma var ve öğretmenlerimizin taleplerinde haklı olabilir. Ama bizimde elimizdeki imkanlar bu çerçevede. Bu ihtiyacımız olan öğretmene baktığımız zaman, bu kadar çok atamayı yapmamız mümkün değil. " dedi.
 
Şimdi de bizi ilgilendiren yorumlar:
1.BRANŞLAR =30 BİN hayırlı uğurlu olsun.+ 1000 ÖZÜRÜLÜ ÖĞRETMEN===toplamda 31 bin öğretmen HAYIRLI UĞURLU OLSUN.
2.1000 özürlü öğretmeni saymıyorum ona lafım yok,ama 30000 den geriye bişe kaldı mı bize, anaokulu ve rehberlikten bişe kalmıyor.
3.15 bine yakın anaokulu 3000 ila3500 rehberlik 3000ila3500inğilizce1000ila 1500özürlüler 3000 sınıf felan filan liste uzuyo branş mıoda ne 50 ila 100 kişi ana branşlara.

Sonuç olarak okul öncesi alımının yüksek olacağı muhtemel.Zorunlu illerin artması, yapılan yorum ve açıklamalar bunu göstermekte...
 
Şimdi de bizi ilgilendiren yorumlar:
1.BRANŞLAR =30 BİN hayırlı uğurlu olsun.+ 1000 ÖZÜRÜLÜ ÖĞRETMEN===toplamda 31 bin öğretmen HAYIRLI UĞURLU OLSUN.
2.1000 özürlü öğretmeni saymıyorum ona lafım yok,ama 30000 den geriye bişe kaldı mı bize, anaokulu ve rehberlikten bişe kalmıyor.
3.15 bine yakın anaokulu 3000 ila3500 rehberlik 3000ila3500inğilizce1000ila 1500özürlüler 3000 sınıf felan filan liste uzuyo branş mıoda ne 50 ila 100 kişi ana branşlara.

Sonuç olarak okul öncesi alımının yüksek olacağı muhtemel.Zorunlu illerin artması, yapılan yorum ve açıklamalar bunu göstermekte...


Metalix bu haberden 15bin okulöncesi olacağı yorumunu nasıl çıkardın açıkçası çok merak ediyorum :s
 
İnşallah herkes atanır ya.Beklemek çok sıkıcı
 
Şimdi de bizi ilgilendiren yorumlar:
1.BRANŞLAR =30 BİN hayırlı uğurlu olsun.+ 1000 ÖZÜRÜLÜ ÖĞRETMEN===toplamda 31 bin öğretmen HAYIRLI UĞURLU OLSUN.
2.1000 özürlü öğretmeni saymıyorum ona lafım yok,ama 30000 den geriye bişe kaldı mı bize, anaokulu ve rehberlikten bişe kalmıyor.
3.15 bine yakın anaokulu 3000 ila3500 rehberlik 3000ila3500inğilizce1000ila 1500özürlüler 3000 sınıf felan filan liste uzuyo branş mıoda ne 50 ila 100 kişi ana branşlara.

Sonuç olarak okul öncesi alımının yüksek olacağı muhtemel.Zorunlu illerin artması, yapılan yorum ve açıklamalar bunu göstermekte...

keşke öyle olsa ama birbirimizi umutlandırmayalım bence 3 bin anca olur
 
Bu 15 000 rakamı sadece o siteden bir yorum.Ben 15 000 kişi alınacak diye bir şey yazmadım.Benim yorumum son cümledir. Tamamını okumadan bir yerde takılma istersen aylido.Sonuçta benim yorumum şuydu:
Sonuç olarak okul öncesi alımının yüksek olacağı muhtemel.Zorunlu illerin artması, yapılan yorum ve açıklamalar bunu göstermekte. (muhtemel olabilir, olma ihtimali var demek garanti/kesinlikle anlamını taşımıyor)
 
Bu da dün akşam çıkmış haber:

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, Ağustos’ta 31 bin öğretmen daha atayacaklarını söyledi.
Nimet Çubukçu Konya’nın Karapınar ilçesinde temaslarda bulundu.
Çubukçu, öğretmen açığını planlarken, sık sık yer değişikliğinin önüne geçmek için hem zorunlu hizmet sürelerini uzattıklarını hem de eğitim öğretimi aksatmayacak şekilde atama yaptıklarını belirtti. Öğretim yılı devam ederken ara dönemlerde öğretmen ataması yapmayacaklarını kaydeden Çubukçu, ihtiyaç olan bölgelere Ağustos’ ta 31 bin öğretmen daha atayacaklarını bildirdi.
Kaynak:
TRT HABER - Ö?retmen Adaylar?na Müjde!
 
31 000 kişi alşınacakmış ve öğretim yılı devam ederken atama yapılmayacak şeklinde söylenmiş.Ancak bu 31 000 in ne şekilde olacağı kılavuzda belli olacak.Ara dönem atamasının olmayacağını Ocak tan beri söylüyorlar buna rağmen Haziran ve Temmuz da atama yapıldı.Bekleyelim..
 
Öğretim yılı devam ederken ara dönemlerde öğretmen ataması yapmayacaklarını kaydeden Çubukçu, ihtiyaç olan bölgelere Ağustos’ ta 31 bin öğretmen daha atayacaklarını bildirdi.

Haberdeki ninet çubukçunun söylediği 31bin öğretmen daha atanacak kısmına çok güldüm. Neden derseniz sanki ayrıca bir atama gibi bir izlenim uyandırıyor :D Bu zaten her sene yapılması gereken bir atama. Daha diye belirtilmesi atamalar yapılmış bitmiş de bunu da ilaveten yapılıyor gibi anlar hiç bilmeyen biri. Ya da ben çok ince düşündüm :D iyice her ayrıntıya takılır oldum yahu:D
 
31bin sözleşmeli alım olsaydı daha kelimesi uygun olurdu ama bu atamaya sözleşmeli atananlar da başvuracağı için daha kelimesi yanlış kullanılmış anlatım bozukluğu var :))
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst