Arkadaşımın Koluna Girdim (Engelliler Haftası)

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Nihal EROĞLU
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 3:48

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Puanları 38
Solutions 0
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
Konum
www.balikesirpedagog.com
Web sitesi
www.balikesirpedagog.com
@Nihal EROĞLU
Etkinlik Adı – İçeriği: Arkadaşımın Koluna Girdim (Engelliler Haftası, Güven, Empati)

Etkinlik Çeşidi: Drama (Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K1:
Nesneye/duruma/olaya dikkatini verir.(Dikkat edilmesi
gereken nesneye/duruma/olaya odaklanır. Nesneyi/durumu/olayı
ayrıntılarıyla açıklar.)

DG: K7: Dinlediklerinin/İzlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel
yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar.)

K8: Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. (Dinledikleri/izledikleri başkalarına anlatır.)

SDG: K4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının
duygularını açıklar. (Başkalarının duygularını söyler. Başkalarının
duygularının nedenlerini söyler.)

K10: Sorumluluklarını yerine getirir. (Sorumluluk almaya istekli
olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.)

MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar.(Isınma ve soğuma
hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda
yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar.)

MATERYALLER: ..

SÖZCÜKLER: Ayak içi, ayak dışı

ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklar sınıfın ortasında toplanır. Çocuklara “Şimdi hiç konuşmadan ve arkadaşlarımıza çarpmadan yürüyoruz” yönergesiyle ısınma hareketleri başlatılır.
• Arada değişik yönergeler vererek ısınma hareketleriyle çalışmaya devam edilir (Topuklar üzerinde, çok yavaş ayda yürüyor
gibi, parmak ucunda, hızlı adımlarla, ayak içiyle, dışıyla).
• Çocuklardan çember olmaları istenir. Ortaya bir ebe geçer.
Çemberdekilerin kafasına dokunmaya çalışır. Çemberi bozmadan sadece dokunulacağı sırada çömelen ebelenmekten kurtulur. Ebe kime dokunursa o ebe olur.
• Oyunun ardından çocukların ikişerli eş olmaları istenir. Çocuklar eşleşince “Elimi kimin başına koyarsam gözünü kapatacak.
Gözlerini kapatanlar hiç gözlerini açmayacaklar, eşiniz sizin kolunuza girecek bakalım sizi nereye götürecek, neler anlatacak?”
Gözleri açık olan gezdirmeyi üstlenen çocuklara “Arkadaşınız
göremiyor, arkadaşınızı hiçbir yere ve diğer arkadaşlarınıza çaptırmadan sınıfı gezdirerek tanıtacaksınız. Sınıfın bütün merkezlerini, perdesini, oyuncaklarını, halıyı, ne renk olduklarını, hangi
şekle benzediklerini, farklı ve benzer olan neler olduğunu anlatacaksınız” diye açıklama yapılarak etkinlik başlatılır.
• Bir süre zaman tanıdıktan sonra çocuklar durdurulur. “Şimdi
gözlerinizi açın diğer arkadaşınız gözlerini kapatsın. Şimdi siz
sınıfı anlatarak gezdirin.” denir ve yine bir süre zaman tanıdıktan
sonra çalışma durdurulur.

DEĞERLENDİRME

• Etkinliğimize nasıl başladık?
• Bu oyunu başka nasıl oynayabiliriz?
• Gözleri görmeyen arkadaşına nesneleri ayrıntılarıyla anlatmak
zor muydu? Neden?
• Görmeyen kişiler sizce ne hissediyor olabilir?
• Sınıfta birbirine benzeyen ve farklı olan malzemeler hangileriydi?
• Yaptığınız hareketlerden hangisinde en çok zorlandınız? Neden?
• Gözleriniz kapalı olduğu zaman neler hissettiniz?
• Daha önce görmeyen birisine yardım ettiniz mi? Neler yaptınız?

AİLE KATILIMI

• Ailelerden çocuklarıyla birlikte Engelliler Haftası ile ilgili bir afiş
çalışması yapmaları ve sınıfa göndermeleri istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, ısınma hareketlerine öğretmenin yanından arkadaşlarına yönerge
vermesi istenebilir. Çember oyununda bir sandalyeye oturup
çömelmeden sadece başını dizlerine doğru eğmesi istenebilir

ÖNERİLER

• Drama etkinliğindeki sınıf içi gezdirme/anlatma yerine hayali
hayvanat bahçesi, alışveriş yeri (market), kütüphane, müze gibi
mekân isimleri verilerek oynanabilir. (Örneğin “Çocuklar şimdi
arkadaşınız sizi hayvanat bahçesine götürüp gezdirecek. Bakalım hangi hayvanlar var? Neler yiyorlar, nasıl ses çıkarıyorlar?”
gibi.) Çocukların daha önce bunun gibi veya başka mekânlara
ilişkin gözlemleri varsa bu gözlemleri drama çalışmalarında kolaylıkla kullanabilir. Mutlaka bu mekânlara gitmiş olması gerekmez televizyondan filmlerden gördüklerini aktarabilir.
• Gözlerini kapatmak istemeyen çocuklar zorlanmayarak sadece arkadaşını gezdirme çalışmasına katılır, izlemesine fırsat
verilir.
• Çocukların isteğine bağlı olarak gözlerine eşarp bağlanabilir

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst