- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı - İçeriği: Yöresel Kıyafetlerimiz (Ön-Arka, Kıyafetlerimiz, Kültürel Özellikleri Bilme)
Etkinliğin Çeşidi: Sanat , Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir.)
B G : K : Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir. )
B G : K : Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre ayırt eder, eşleştirir. )
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. )
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Eş anlamlı sözcükleri kullanır. )
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Eş sesli sözcükleri kullanır. )
S D G : K : Kazanım 9: Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.)
MATERYALLER : Yöresel kıyafet giymiş insanların ön ve arkadan duruş pozisyonlarının olduğu resimler, boyalar, A4 kâğıt, yapıştırıcı
SÖZCÜKLER : Yöresel, yöre
KAVRAMLAR : Ön-Arka
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara yöresel kıyafetlerimizin ön ve arkalarının bulunduğu görseller gösterilir.
• Çocuklardan bu giysilerin ön ve arkalarını renklerine, desenlerine, modellerine bakarak eşlemeleri istenir.
• Her grup giysileri eşleştirdikten sonra çocuklardan eşleştirdikleri kıyafetlerden bir tanesini seçmeleri istenir.
• Çocuklar seçtikleri kıyafeti A4 kâğıda yapıştırırlar.
• Kağıda yapıştırdıkları resmin önden görünüş mü arkadan görünüş mü olduğunu söylemeleri istenir
• “Daha sonra bu kıyafeti giymiş insan nerede, ne yapıyor, yanında kim var?” soruları sorularak resim tamamlama çalışması yapılır.
DEĞERLENDİRME
• Ön ve arkalarını eşleştirdiğin kıyafetlerden en çok hangisi hoşuna gitti?
• Sen hangisini giymek isterdin?
• Arkanda neler var?
• Önünde neler var?
• Kıyafetlerin renkleri ve motifleri sana ne hatırlatıyor?
• Hiç yöresel kıyafetlerin giyildiği halk oyunu gösterisi izledin mi?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan ön-arka kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile birlikte evdeki kıyafetlerinin ön ve arkasını bulma oyunu oynayabilecekleri önerilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan çocuk varsa; eşleme çalışmasında çocuğun resimleri dokunsal ve görsel olarak incelemesi için gereksinimine göre daha fazla süre verilmeli.
ÖNERİLER
• Yöresel kıyafetlerin olduğu kartlar eşleştirildikten sonra ön ve arkası birbirine yapıştırılıp bir pipete tutturularak kukla oluşturulur ve kukla oyunu oynatılabilir.
• Çocuklardan yöresel kıyafet getirmeleri istenerek bir defile düzenlenebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinliğin Çeşidi: Sanat , Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir.)
B G : K : Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir. )
B G : K : Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre ayırt eder, eşleştirir. )
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Zıt anlamlı sözcükleri kullanır. )
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Eş anlamlı sözcükleri kullanır. )
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Eş sesli sözcükleri kullanır. )
S D G : K : Kazanım 9: Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.)
MATERYALLER : Yöresel kıyafet giymiş insanların ön ve arkadan duruş pozisyonlarının olduğu resimler, boyalar, A4 kâğıt, yapıştırıcı
SÖZCÜKLER : Yöresel, yöre
KAVRAMLAR : Ön-Arka
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara yöresel kıyafetlerimizin ön ve arkalarının bulunduğu görseller gösterilir.
• Çocuklardan bu giysilerin ön ve arkalarını renklerine, desenlerine, modellerine bakarak eşlemeleri istenir.
• Her grup giysileri eşleştirdikten sonra çocuklardan eşleştirdikleri kıyafetlerden bir tanesini seçmeleri istenir.
• Çocuklar seçtikleri kıyafeti A4 kâğıda yapıştırırlar.
• Kağıda yapıştırdıkları resmin önden görünüş mü arkadan görünüş mü olduğunu söylemeleri istenir
• “Daha sonra bu kıyafeti giymiş insan nerede, ne yapıyor, yanında kim var?” soruları sorularak resim tamamlama çalışması yapılır.
DEĞERLENDİRME
• Ön ve arkalarını eşleştirdiğin kıyafetlerden en çok hangisi hoşuna gitti?
• Sen hangisini giymek isterdin?
• Arkanda neler var?
• Önünde neler var?
• Kıyafetlerin renkleri ve motifleri sana ne hatırlatıyor?
• Hiç yöresel kıyafetlerin giyildiği halk oyunu gösterisi izledin mi?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan ön-arka kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile birlikte evdeki kıyafetlerinin ön ve arkasını bulma oyunu oynayabilecekleri önerilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan çocuk varsa; eşleme çalışmasında çocuğun resimleri dokunsal ve görsel olarak incelemesi için gereksinimine göre daha fazla süre verilmeli.
ÖNERİLER
• Yöresel kıyafetlerin olduğu kartlar eşleştirildikten sonra ön ve arkası birbirine yapıştırılıp bir pipete tutturularak kukla oluşturulur ve kukla oyunu oynatılabilir.
• Çocuklardan yöresel kıyafet getirmeleri istenerek bir defile düzenlenebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."