- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği : Yeni Yıl (Yeni Yıl)
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K3: Algıladıklarını hatırlar. (Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Sohbete katılır.)
K12
: Yazı farkındalığı gösterir. (Duygu ve düşüncelerini yetişkine yazdırır.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
K9: Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler. Kendi ülkesinin kültürü ile diğer kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler. Farklı ülkelerin kendine özgü kültürel özellikleri olduğunu söyler.)
MATERYALLER: 25x35 boyutlarında renkli fon kartonları, pul, sim, kurdele, renkli kâğıt parçaları, boya kalemleri vb. materyaller
SÖZCÜKLER: Yeni yıl, ülke, kültür
KAVRAMLAR: Zaman: Önce-şimdi-sonra
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla birlikte çember şeklinde oturulur. Çocukların ürün dosyasından daha önceleri yapılan birkaç çalışma gösterilerek “Bu etkinlikleri ne zaman yaptığımızı hatırlıyor musunuz?” denir ve çocuklardan etkinliklerin zamanını hatırlamaları beklenir. Bir gün önce neler yapıldığı hakkında konuşulur. Her gece yattığımızda ve sabah uyandığımızda yeni bir güne geçtiğimiz söylenir. Bu günlerden 365 kere yaşadığımızda da tam bir senenin bittiği belirtilir. Çocuklara yeni bir yıla gireceğimiz; biten yılın ….. ve yeni başlayan yılın …..olduğu söylenir. Yeni yıl zamanı yaklaşınca ülkemizde insanların birbirini hatırladığı, iyi dileklerde bulunduğu belirtilir.
• Farklı ülkelerde yeni yılın nasıl kutlandığıyla ilgili ilginç bilgiler verilir ve görseller gösterilir. “Amerika’da yılbaşı bir spor müsabakasıyla anılır hale gelmiştir. Genelde yılbaşı için önemli bir Amerikan futbolu maçı oynanır ve birçok kişi evlerinde bu maçı izlemeyi tercih eder. Çin’de yeni yıla davul çalınarak girilir. Ayrıca toplu etkinliklerde ejderha dansı yapılır. Ayrıca arkadaş ziyaretleri yapılır. Japonya’da Mochi adı verilen içi pirinçli kekler pişirilir ve evlerin girişine örtüler asılır. Danimarka’da insanlar tüm yıl boyunca kırık tabakları biriktirir ve yılbaşında bunları kapısının önüne dizer. Ne kadar fazla tabak olursa o kadar fazla arkadaşın eve geleceğine inanılır. Saatler tam 12 olduğunda ise bir sandalyenin üzerine çıkılarak zıplanır.”
• Ülkemizde ise yeni yılda, tüm aile bireylerinin bir araya gelerek iyi vakit geçirmeye özen gösterdiği, iyi dilek ve temennilerde bulunulduğu söylenir. Diğer ülkelerle ortak özelliklerimiz olup olmadığı sorulur. Yeni yıl akşamı ailemizle hoş vakit geçirmenin bizim ülkemizde aileye verilen önemden kaynaklandığından bahsedilir. Her kültürün farklı özellikleri olsa da her kültürde insanların özel günleri sevdikleriyle geçirmeye özen gösterdiği söylenir. Ayrıca sevdiğimiz insanlara tüm önemli günlerde olduğu gibi tebrik kartı hazırlayabileceğimizden bahsedilir. “Bizler de yeni yıl için sevdiklerimize tebrik kartı hazırlayalım mı?” denerek masalara geçilir.
25x35 boyutlarında renkli fon kartonları dağıtılır. Kartonlar ikiye katlanır, ön yüzüne pul, sim, kurdele, renkli kâğıt parçaları, boya kalemleri vb. materyaller kullanılarak süslemeler yapılır. Hazırlanan tebrik kartlarının iç yüzüne çocukların yeni yıla dair duygu ve düşünceleri yazılır. Tebrik kartları eve gönderilir.
DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Yeni yıl kartını kimin için hazırladın?
• Sana kim yeni yıl kartı göndersin isterdin? Neden?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden uzakta yaşayan akrabalarına çocuklarıyla birlikte tebrik kartları hazırlayarak postalamaları istenebilir.
ÖNERİLER
• Yaş grubunun özelliklerine ve çocukların ilgisine göre ülkeler çeşitlendirilerek anlatılabilir. Videolarla desteklenebilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
• Yeni Yıl (31 Aralık-1 Ocak)
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabıdan alıntıdır.
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K3: Algıladıklarını hatırlar. (Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Sohbete katılır.)
K12
: Yazı farkındalığı gösterir. (Duygu ve düşüncelerini yetişkine yazdırır.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)
K9: Farklı kültürel özellikleri açıklar. (Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler. Kendi ülkesinin kültürü ile diğer kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler. Farklı ülkelerin kendine özgü kültürel özellikleri olduğunu söyler.)
MATERYALLER: 25x35 boyutlarında renkli fon kartonları, pul, sim, kurdele, renkli kâğıt parçaları, boya kalemleri vb. materyaller
SÖZCÜKLER: Yeni yıl, ülke, kültür
KAVRAMLAR: Zaman: Önce-şimdi-sonra
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla birlikte çember şeklinde oturulur. Çocukların ürün dosyasından daha önceleri yapılan birkaç çalışma gösterilerek “Bu etkinlikleri ne zaman yaptığımızı hatırlıyor musunuz?” denir ve çocuklardan etkinliklerin zamanını hatırlamaları beklenir. Bir gün önce neler yapıldığı hakkında konuşulur. Her gece yattığımızda ve sabah uyandığımızda yeni bir güne geçtiğimiz söylenir. Bu günlerden 365 kere yaşadığımızda da tam bir senenin bittiği belirtilir. Çocuklara yeni bir yıla gireceğimiz; biten yılın ….. ve yeni başlayan yılın …..olduğu söylenir. Yeni yıl zamanı yaklaşınca ülkemizde insanların birbirini hatırladığı, iyi dileklerde bulunduğu belirtilir.
• Farklı ülkelerde yeni yılın nasıl kutlandığıyla ilgili ilginç bilgiler verilir ve görseller gösterilir. “Amerika’da yılbaşı bir spor müsabakasıyla anılır hale gelmiştir. Genelde yılbaşı için önemli bir Amerikan futbolu maçı oynanır ve birçok kişi evlerinde bu maçı izlemeyi tercih eder. Çin’de yeni yıla davul çalınarak girilir. Ayrıca toplu etkinliklerde ejderha dansı yapılır. Ayrıca arkadaş ziyaretleri yapılır. Japonya’da Mochi adı verilen içi pirinçli kekler pişirilir ve evlerin girişine örtüler asılır. Danimarka’da insanlar tüm yıl boyunca kırık tabakları biriktirir ve yılbaşında bunları kapısının önüne dizer. Ne kadar fazla tabak olursa o kadar fazla arkadaşın eve geleceğine inanılır. Saatler tam 12 olduğunda ise bir sandalyenin üzerine çıkılarak zıplanır.”
• Ülkemizde ise yeni yılda, tüm aile bireylerinin bir araya gelerek iyi vakit geçirmeye özen gösterdiği, iyi dilek ve temennilerde bulunulduğu söylenir. Diğer ülkelerle ortak özelliklerimiz olup olmadığı sorulur. Yeni yıl akşamı ailemizle hoş vakit geçirmenin bizim ülkemizde aileye verilen önemden kaynaklandığından bahsedilir. Her kültürün farklı özellikleri olsa da her kültürde insanların özel günleri sevdikleriyle geçirmeye özen gösterdiği söylenir. Ayrıca sevdiğimiz insanlara tüm önemli günlerde olduğu gibi tebrik kartı hazırlayabileceğimizden bahsedilir. “Bizler de yeni yıl için sevdiklerimize tebrik kartı hazırlayalım mı?” denerek masalara geçilir.
25x35 boyutlarında renkli fon kartonları dağıtılır. Kartonlar ikiye katlanır, ön yüzüne pul, sim, kurdele, renkli kâğıt parçaları, boya kalemleri vb. materyaller kullanılarak süslemeler yapılır. Hazırlanan tebrik kartlarının iç yüzüne çocukların yeni yıla dair duygu ve düşünceleri yazılır. Tebrik kartları eve gönderilir.
DEĞERLENDİRME
• Bugün neler yaptık?
• Yeni yıl kartını kimin için hazırladın?
• Sana kim yeni yıl kartı göndersin isterdin? Neden?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden uzakta yaşayan akrabalarına çocuklarıyla birlikte tebrik kartları hazırlayarak postalamaları istenebilir.
ÖNERİLER
• Yaş grubunun özelliklerine ve çocukların ilgisine göre ülkeler çeşitlendirilerek anlatılabilir. Videolarla desteklenebilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
• Yeni Yıl (31 Aralık-1 Ocak)
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabıdan alıntıdır.