- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Yardımsever Karınca ve Sayılar (Dikkat, 1-5, Sıra Sayısı, Yardımlaşma)
Etkinlik Çeşidi: Matematik, Türkçe ve Drama (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminlerini söyler. Gerçek durumu inceler. Tahmini
ile gerçek durumu karşılaştırır.)
K4: Nesneleri sayar. (İleriye doğru birer birer ritmik sayar. Saydığı
nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. Sıra bildiren sayıyı söyler. 10’a
kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce gelen sayıyı söyler.
10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan sonra gelen sayıyı
söyler.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında göz
teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini
kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür.Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır.)
MATERYALLER: Sınıfta sayılabilen her şey, kukla ve sayı kartı
hazırlamak için malzemeler
SÖZCÜKLER: Saymak, gizli, yardımlaşma
KAVRAMLAR: Sayma: 1-5, sıra sayısı (birinci-ikinci…)
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara bugünün sayı günü olduğu, sınıftaki her şeyin sayısının bulunacağı hatta saklanan sayıların bile aranacağı söylenerek merak uyandırılır.
• “Sınıfta kaç tane sandalye var? Kaç tane masa var?” vb. sorular aracılıyla çocuklara nesnelerin sayısı sorulunca saymadan
tahminde bulunmaları istenir. Tahminler alındıktan sonra nesneler sayılarak tahmin ile gerçek durum karşılaştırılır.
• “Kaç tane kukla sahnesi var?” denerek çocukların dikkati kukla sahnesine çekilir.
• Seçilen kukla ile ilgilibir hikâye anlatılır.
• Hikâyenin içinde sayılar gizlidir. Dinlerken çocukların bunları
fark etmesi istenir. Bu görev de kukla tarafından çocuklara bildirilir.
“Bir gün, küçük iki fare, peynir aramak için evden eve geziyorlarmış. Hiç peynir bulamamışlar ve aç kalmışlar. Üzgün üzgün
beş penceresi olan evin çatısında otururlarken aşağıdan bir ses
duymuşlar.
Aşağıdan seslenen üç gözlü karınca Kari imiş. Kari, farelerin
durumuna üzülünce onlara yardım etmeye karar vermiş. Onları
bodrumunda peynir olan bir eve götürmüş. Gittikleri evin bodrumunda kocaman dört dilim peynir varmış, fareler hemen peynirleri toplamışlar, 2’sini yemişler ve kalan 2 peynirle evlerine dönmüşler. Tabi Kari’yi de iki kere öpmeyi ve ona teşekkür etmeyi
unutmamışlar.”
• Hikâyede geçen sayılar hakkında konuşulur. 1-5 arası rakam
kartları çocuklarla hazırlanır.
• Kartlar ile nesne sayma ve saydığı nesneyi söyleme, sıra bildiren sayıyı söyleme ve 1-5 arası sayılarda önce ve sonra gelen
sayıyı bulmaya yönelik çalışmalar yapılır.
• Hikâyede geçen sayılar hatırlatılır.
• Hikâye tekrar kukla kullanılmadan anlatılır.
• Çocuklar hikâyede sayının geldiği yerde ilgili sayıyı kaldırırlar.
• Hikâye gönüllü çocuklarla dramatize edilir. Karıncanın yardımseverlik özelliği hakkında sohbet edilir.
DEĞERLENDİRME
• Sınıfta kaç tane kız var?
• Sınıfta kaç tane erkek var?
• Kaç tane güneş var?
• Hikâyede hangi sayılar vardı?
• Hikâyede hangi hayvanlar vardı?
• Fareler peynir bulamayınca ne hissetmiş olabilir?
• Karınca Kari nasıl biridir?
• Yardımsever olmak neden önemlidir?
• Sayıların sırası var mıdır?
• Çevremizde sayabileceğimiz neler var?
• Sayıları karışık sayarsak ne olur?
• Hikâyeyi canlandırırken farelerin üzgün olduğunu nasıl ifade
edebiliriz? (Mimik vb)
• Teşekkür etmek neden önemlidir?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan sıra sayısı ile
ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden kutu içine nesne yerleştirmeleri, çocuklarıyla bu
nesneleri incelemeleri ve nesnelerin kaç tane olduğunu saymaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite (DEHB) riski olan
bir çocuk varsa, etkinlik sırasında yönerge verilirken çocukla
göz teması kurmaya dikkat edilmelidir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Yardımlaşma
Yardımlaşmanın önemi hikâye üzerinden fırsat eğitimi yapılarak
vurgulanabilir. Sınıfta gözlemler sonucu oluşan geçmişe dönük
yardımlaşma durumları hatırlatılarak değer pekiştirilebilir.
ÖNERİLER
• Sayılarla ilgili parmak oyunu oynanabilir.
• Yardımsever Karınca ile ilgili çizimler yapılabilir.
• Yardımlaşma ile ilgili canlandırmalar yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Matematik, Türkçe ve Drama (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminlerini söyler. Gerçek durumu inceler. Tahmini
ile gerçek durumu karşılaştırır.)
K4: Nesneleri sayar. (İleriye doğru birer birer ritmik sayar. Saydığı
nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. Sıra bildiren sayıyı söyler. 10’a
kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce gelen sayıyı söyler.
10’a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan sonra gelen sayıyı
söyler.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında göz
teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini
kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür.Konuşmayı sonlandırır. Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır.)
MATERYALLER: Sınıfta sayılabilen her şey, kukla ve sayı kartı
hazırlamak için malzemeler
SÖZCÜKLER: Saymak, gizli, yardımlaşma
KAVRAMLAR: Sayma: 1-5, sıra sayısı (birinci-ikinci…)
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara bugünün sayı günü olduğu, sınıftaki her şeyin sayısının bulunacağı hatta saklanan sayıların bile aranacağı söylenerek merak uyandırılır.
• “Sınıfta kaç tane sandalye var? Kaç tane masa var?” vb. sorular aracılıyla çocuklara nesnelerin sayısı sorulunca saymadan
tahminde bulunmaları istenir. Tahminler alındıktan sonra nesneler sayılarak tahmin ile gerçek durum karşılaştırılır.
• “Kaç tane kukla sahnesi var?” denerek çocukların dikkati kukla sahnesine çekilir.
• Seçilen kukla ile ilgilibir hikâye anlatılır.
• Hikâyenin içinde sayılar gizlidir. Dinlerken çocukların bunları
fark etmesi istenir. Bu görev de kukla tarafından çocuklara bildirilir.
“Bir gün, küçük iki fare, peynir aramak için evden eve geziyorlarmış. Hiç peynir bulamamışlar ve aç kalmışlar. Üzgün üzgün
beş penceresi olan evin çatısında otururlarken aşağıdan bir ses
duymuşlar.
Aşağıdan seslenen üç gözlü karınca Kari imiş. Kari, farelerin
durumuna üzülünce onlara yardım etmeye karar vermiş. Onları
bodrumunda peynir olan bir eve götürmüş. Gittikleri evin bodrumunda kocaman dört dilim peynir varmış, fareler hemen peynirleri toplamışlar, 2’sini yemişler ve kalan 2 peynirle evlerine dönmüşler. Tabi Kari’yi de iki kere öpmeyi ve ona teşekkür etmeyi
unutmamışlar.”
• Hikâyede geçen sayılar hakkında konuşulur. 1-5 arası rakam
kartları çocuklarla hazırlanır.
• Kartlar ile nesne sayma ve saydığı nesneyi söyleme, sıra bildiren sayıyı söyleme ve 1-5 arası sayılarda önce ve sonra gelen
sayıyı bulmaya yönelik çalışmalar yapılır.
• Hikâyede geçen sayılar hatırlatılır.
• Hikâye tekrar kukla kullanılmadan anlatılır.
• Çocuklar hikâyede sayının geldiği yerde ilgili sayıyı kaldırırlar.
• Hikâye gönüllü çocuklarla dramatize edilir. Karıncanın yardımseverlik özelliği hakkında sohbet edilir.
DEĞERLENDİRME
• Sınıfta kaç tane kız var?
• Sınıfta kaç tane erkek var?
• Kaç tane güneş var?
• Hikâyede hangi sayılar vardı?
• Hikâyede hangi hayvanlar vardı?
• Fareler peynir bulamayınca ne hissetmiş olabilir?
• Karınca Kari nasıl biridir?
• Yardımsever olmak neden önemlidir?
• Sayıların sırası var mıdır?
• Çevremizde sayabileceğimiz neler var?
• Sayıları karışık sayarsak ne olur?
• Hikâyeyi canlandırırken farelerin üzgün olduğunu nasıl ifade
edebiliriz? (Mimik vb)
• Teşekkür etmek neden önemlidir?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan sıra sayısı ile
ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden kutu içine nesne yerleştirmeleri, çocuklarıyla bu
nesneleri incelemeleri ve nesnelerin kaç tane olduğunu saymaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite (DEHB) riski olan
bir çocuk varsa, etkinlik sırasında yönerge verilirken çocukla
göz teması kurmaya dikkat edilmelidir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Yardımlaşma
Yardımlaşmanın önemi hikâye üzerinden fırsat eğitimi yapılarak
vurgulanabilir. Sınıfta gözlemler sonucu oluşan geçmişe dönük
yardımlaşma durumları hatırlatılarak değer pekiştirilebilir.
ÖNERİLER
• Sayılarla ilgili parmak oyunu oynanabilir.
• Yardımsever Karınca ile ilgili çizimler yapılabilir.
• Yardımlaşma ile ilgili canlandırmalar yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."