- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Yapraklarla Oynuyoruz (Sonbahar, Ritmik Sayma)
Etkinlik Çeşidi : Sanat, Matematik ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELER
BG: K14: Nesnelerle örüntü oluşturur. (Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur.)
K7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Nesne/
varlıkları rengine göre gruplar. Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre
gruplar.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında göz
teması kurar. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür.)
SDG: K7: Bir işi veya görevi başarmak için kendini güdüler. (Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında
bitirmek için çaba gösterir)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri toplar. Malzemeleri keser, yapıştırır)
K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Yönergeler doğrultusunda
yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar)
MATERYALLER: Yapraklar, kutu
SÖZCÜKLER: Sonbahar, yaprak, sepet, örüntü
KAVRAMLAR: Zıt: Soğuk-sıcak
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen çocukları bahçede karşılar.
• Çocuklardan bahçede yere düşen yaprakları toplamaları istenir.
• Toplanan yapraklar (renklerine veya kenar yapılarına göre) iki
gruba ayrılmak üzere incelenir.
• Daha sonra çocuklar iki gruba ayrılır.
• Bir gruptaki çocukların koluna sarı diğer gruptaki çocukların
koluna turuncu ip bağlanır.
• Çocukların topladıkları yapraklar sınıfın çeşitli yerlerine serpilir.
• Müzik açılır ve müzik boyunca yerlerden yaprakların toplanarak her grubun kendi sepetine atmaları sağlanır.
• Oyun bitiminde sepetlerdeki yapraklar sayılır.
• Çocuklar masalara geçer ve önlerinde gruplara ayrılmış sepetlerdeki yapraklar konur.
• Örüntünün nasıl yapılacağı çocuklara anlatılır.
• Daha sonra çocuklar yapraklarla örüntü çalışması yaparlar.
• Çocuklara değişik boyutlarda yapraklar ve yapıştırıcı verilerek
her çocuğun kendi ağacını oluşturması istenir.
• Oluşturdukları ağaçlarına bir isim verebilecekleri söylenerek
çocuklar tarafından belirlenen isimler öğretmen tarafından ağaçlarını yaptıkları kâğıda yazılır.
DEĞERLENDİRME
• Yapraklarla neler yaptık?
• Yaprakları nasıl sıraladık?
• En çok hangi ağacın yaprağı hoşuna gitti?
• Yapraklarla örüntü oluştururken nelere dikkat etmeliyiz?
• Sınıfımızda başka nelerden örüntü oluşturabiliriz?
AİLE KATILIMI
• Sonbahar yaprakları örüntü çalışma sayfası evlere gönderilerek örüntünün evde pekişmesi sağlanır.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, yaprakların
dokunsal özelliklerine göre örüntü oluşturması için desteklenebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Sanat, Matematik ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELER
BG: K14: Nesnelerle örüntü oluşturur. (Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur.)
K7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Nesne/
varlıkları rengine göre gruplar. Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre
gruplar.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında göz
teması kurar. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür.)
SDG: K7: Bir işi veya görevi başarmak için kendini güdüler. (Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında
bitirmek için çaba gösterir)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri toplar. Malzemeleri keser, yapıştırır)
K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Yönergeler doğrultusunda
yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar)
MATERYALLER: Yapraklar, kutu
SÖZCÜKLER: Sonbahar, yaprak, sepet, örüntü
KAVRAMLAR: Zıt: Soğuk-sıcak
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen çocukları bahçede karşılar.
• Çocuklardan bahçede yere düşen yaprakları toplamaları istenir.
• Toplanan yapraklar (renklerine veya kenar yapılarına göre) iki
gruba ayrılmak üzere incelenir.
• Daha sonra çocuklar iki gruba ayrılır.
• Bir gruptaki çocukların koluna sarı diğer gruptaki çocukların
koluna turuncu ip bağlanır.
• Çocukların topladıkları yapraklar sınıfın çeşitli yerlerine serpilir.
• Müzik açılır ve müzik boyunca yerlerden yaprakların toplanarak her grubun kendi sepetine atmaları sağlanır.
• Oyun bitiminde sepetlerdeki yapraklar sayılır.
• Çocuklar masalara geçer ve önlerinde gruplara ayrılmış sepetlerdeki yapraklar konur.
• Örüntünün nasıl yapılacağı çocuklara anlatılır.
• Daha sonra çocuklar yapraklarla örüntü çalışması yaparlar.
• Çocuklara değişik boyutlarda yapraklar ve yapıştırıcı verilerek
her çocuğun kendi ağacını oluşturması istenir.
• Oluşturdukları ağaçlarına bir isim verebilecekleri söylenerek
çocuklar tarafından belirlenen isimler öğretmen tarafından ağaçlarını yaptıkları kâğıda yazılır.
DEĞERLENDİRME
• Yapraklarla neler yaptık?
• Yaprakları nasıl sıraladık?
• En çok hangi ağacın yaprağı hoşuna gitti?
• Yapraklarla örüntü oluştururken nelere dikkat etmeliyiz?
• Sınıfımızda başka nelerden örüntü oluşturabiliriz?
AİLE KATILIMI
• Sonbahar yaprakları örüntü çalışma sayfası evlere gönderilerek örüntünün evde pekişmesi sağlanır.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, yaprakların
dokunsal özelliklerine göre örüntü oluşturması için desteklenebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."