- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Yaprak Perdeler (Sonbahar, Örüntü)
Etkinlik Çeşidi : Alan Gezisi, Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K14: Nesnelerle örüntü oluşturur. (Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur. En çok üç ögeden oluşan örüntüdeki kuralı
söyler.)
DG: K7: Dinledikleri/ izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/ izlediklerini açıklar. Dinledikleri/
izledikleri hakkında yorum yapar.)
K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler. Görsel
materyalleri açıklar. Görsel materyaller ile ilgili sorulara cevap verir.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
MATERYALLER: Yaprak, parmak boyası, streç film, kâğıt, makas, büyüteç
SÖZCÜKLER: Yaprak, baskı, örüntü, streç film
KAVRAMLAR: Duyu: Sert – yumuşak kaygan - pütürlü
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla bahçeye çıkılarak farklı özelliklerdeki yapraklar
toplanır.
• Her çocuktan yaprakların dokusunu (pütürlü, kaygan, yumuşak sert) ve şeklini incelemesi istenir.
• Sonra çocuklara büyüteçler dağıtılır ve çocuklardan yaprakların özelliklerine yakından bakmaları istenir.
• Çocukların düşünceleri alındıktan sonra yaprak baskısı yapılacağı söylenir.
• Yaprağın parmak boyası ile boyanarak kâğıda baskısının yapılması istenir.
• Yapılan yaprak baskıları kuruduktan sonra çocuklar tarafından kesilerek yaprak şekli çıkarılır.
• Daha sonra çocuklar dört ayrı masaya ayrılır.
• Masalara streç film yayılır. Streç filmin üzerine gerçek yaprak+baskı yaprak, gerçek yaprak+baskı yaprak kuralına uygun
olarak örüntü oluşturmaları istenir.
• Örüntünün üzeri streç film ile kaplanarak uzun bir perde hâline
getirilir ve sınıf camına asılır.
• Yapılan çalışma hakkında sohbet edilir.
DEĞERLENDİRME
• Yapraklarınızı nereden topladınız?
• Yaprakların birbirlerinden farkları nelerdi?
• En ilginç olan yaprak hangisiydi? Neden?
• Birbirine benzeyen yapraklar var mıydı?
• Yaprağa büyüteçle baktığınızda neler gördünüz?
• Daha önce yapraklardan oluşan bir perde görmüş müydün?
• Örüntü kuralımız neydi?
• Yapraklarla başka nasıl çalışmalar yapılabilir?
AİLE KATILIMI
• Ailelere doğada olan mevsimsel değişiklikler ile ilgili sohbet
etmeleri için haber mektubu gönderilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, çocukların
yapraklara dokunarak dokularına göre gruplama çalışması yapmaları sağlanabilir.
ÖNERİLER
• Yaprak koleksiyonu yapılabilir.
• Yapraklarla ilgili renk, doku ve boyutlarına göre gruplama çalışmaları yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Alan Gezisi, Fen ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K14: Nesnelerle örüntü oluşturur. (Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur. En çok üç ögeden oluşan örüntüdeki kuralı
söyler.)
DG: K7: Dinledikleri/ izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinledikleri/ izlediklerini açıklar. Dinledikleri/
izledikleri hakkında yorum yapar.)
K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler. Görsel
materyalleri açıklar. Görsel materyaller ile ilgili sorulara cevap verir.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
MATERYALLER: Yaprak, parmak boyası, streç film, kâğıt, makas, büyüteç
SÖZCÜKLER: Yaprak, baskı, örüntü, streç film
KAVRAMLAR: Duyu: Sert – yumuşak kaygan - pütürlü
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla bahçeye çıkılarak farklı özelliklerdeki yapraklar
toplanır.
• Her çocuktan yaprakların dokusunu (pütürlü, kaygan, yumuşak sert) ve şeklini incelemesi istenir.
• Sonra çocuklara büyüteçler dağıtılır ve çocuklardan yaprakların özelliklerine yakından bakmaları istenir.
• Çocukların düşünceleri alındıktan sonra yaprak baskısı yapılacağı söylenir.
• Yaprağın parmak boyası ile boyanarak kâğıda baskısının yapılması istenir.
• Yapılan yaprak baskıları kuruduktan sonra çocuklar tarafından kesilerek yaprak şekli çıkarılır.
• Daha sonra çocuklar dört ayrı masaya ayrılır.
• Masalara streç film yayılır. Streç filmin üzerine gerçek yaprak+baskı yaprak, gerçek yaprak+baskı yaprak kuralına uygun
olarak örüntü oluşturmaları istenir.
• Örüntünün üzeri streç film ile kaplanarak uzun bir perde hâline
getirilir ve sınıf camına asılır.
• Yapılan çalışma hakkında sohbet edilir.
DEĞERLENDİRME
• Yapraklarınızı nereden topladınız?
• Yaprakların birbirlerinden farkları nelerdi?
• En ilginç olan yaprak hangisiydi? Neden?
• Birbirine benzeyen yapraklar var mıydı?
• Yaprağa büyüteçle baktığınızda neler gördünüz?
• Daha önce yapraklardan oluşan bir perde görmüş müydün?
• Örüntü kuralımız neydi?
• Yapraklarla başka nasıl çalışmalar yapılabilir?
AİLE KATILIMI
• Ailelere doğada olan mevsimsel değişiklikler ile ilgili sohbet
etmeleri için haber mektubu gönderilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, çocukların
yapraklara dokunarak dokularına göre gruplama çalışması yapmaları sağlanabilir.
ÖNERİLER
• Yaprak koleksiyonu yapılabilir.
• Yapraklarla ilgili renk, doku ve boyutlarına göre gruplama çalışmaları yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."