- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Yaprak Koleksiyonum (Sonbahar, Koleksiyon)
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Sanat Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.(Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler.
Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
Nesne/varlığın dokusunu söyler.)
K8: Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.)
DG: K6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Dinlediklerinde yeni olan
sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar, Yeni öğrendiği
sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)ÖBB: K2: Giyinme ile ilgili
işleri yapar. (Giysilerini çıkarır, Giysilerini giyer, Düğme açar, Düğme
kapar, Ayakkabı bağcıklarını çözer, Ayakkabı bağcıklarını bağlar)
MATERYALLER: Yapraklar, büyüteç, boyama sayfası, yapıştırıcı, A4 kâğıt
SÖZCÜKLER: Mevsim, sonbahar, koleksiyon
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla birlikte doğa yürüyüşüne çıkılır. Yürüyüşe hazırlanırken ayakkabı ve montlarını kendileri giymeleri sağlanır.
• Hangi mevsimde olunduğu sorularak sonbahar hakkında sorgulama başlatılır. Doğadaki değişiklikler hakkında sohbet edilir.
• Çeşitli özelliklerdeki yapraklar toplanır.
• Doğa yürüyüşü bitiminde ayakkabı ve montlarını kendileri çıkarmaları sağlanarak sınıfa geçilir.
• Yapraklar masaya gelişigüzel konur. Çocukların yaprakları büyüteçle incelemelerine fırsat verilir. Yaprakların renkleri, büyüklükleri, dokuları hakkında sohbet edilir.
• “Şimdi bu yapraklarla koleksiyon yapmaya ne dersiniz?” denilerek çocukların koleksiyon kelimesini fark etmesi sağlanır.
• Çocukların koleksiyon kelimesi ile ilgili fikirleri alındıktan sonra
koleksiyon kelimesi açıklanır. A4 kâğıtlarına farklı renk, boyut ve
dokulardaki yapraklar yapıştırılır.
• Çocuklardan koleksiyonlarına bir kapak sayfası tasarlamaları
istenir.
DEĞERLENDİRME
• Hangi mevsimdeyiz?
• Sonbaharla ilgili hangi etkinlikleri yaptık?
• Etkinliklerde hangi malzemeleri kullandık?
• Doğa yürüyüşüne çıkarken neler giydik?
• Hava nasıldı?
• Kurumuş yaprakların arasında yürürken neler hissettin?
• Yapraklara dokunduğunda neler hissettin?
• Sonbaharda çevremizde nasıl değişiklikler olur?
• Hangi renkte yapraklar vardı?
• Başka mevsimlerde yapraklarda nasıl değişiklikler oluyor?
• Sonbaharda nasıl giyiniriz?
• Başka nelerin koleksiyonunu yapabiliriz?
Buların haricinde:
• Artan yapraklar büyük boy fon kartonuna yapıştırılarak sonbahar yaprakları panosu oluşturulabilir
AİLE KATILIMI
• Ailelere yaprak koleksiyonuna her ay yeni yaprakların ekleneceği bilgisi verilerek çocuklarla birlikte doğa yürüyüşlerine çıkarak farklı özellikteki yaprakları toplamaları istenebilir.
ÖNERİLER
• Bireysel koleksiyonun yanı sıra, sınıfta fen merkezine koymak
üzere grup çalışması ile oluşturulmuş yaprak koleksiyonu hazırlanabilir.
• Koleksiyonun kalıcılığı için laminasyon cihazı/koli bandı/dc fix ile kaplama yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Sanat Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.(Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler.
Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.
Nesne/varlığın dokusunu söyler.)
K8: Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.)
DG: K6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Dinlediklerinde yeni olan
sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar, Yeni öğrendiği
sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)ÖBB: K2: Giyinme ile ilgili
işleri yapar. (Giysilerini çıkarır, Giysilerini giyer, Düğme açar, Düğme
kapar, Ayakkabı bağcıklarını çözer, Ayakkabı bağcıklarını bağlar)
MATERYALLER: Yapraklar, büyüteç, boyama sayfası, yapıştırıcı, A4 kâğıt
SÖZCÜKLER: Mevsim, sonbahar, koleksiyon
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla birlikte doğa yürüyüşüne çıkılır. Yürüyüşe hazırlanırken ayakkabı ve montlarını kendileri giymeleri sağlanır.
• Hangi mevsimde olunduğu sorularak sonbahar hakkında sorgulama başlatılır. Doğadaki değişiklikler hakkında sohbet edilir.
• Çeşitli özelliklerdeki yapraklar toplanır.
• Doğa yürüyüşü bitiminde ayakkabı ve montlarını kendileri çıkarmaları sağlanarak sınıfa geçilir.
• Yapraklar masaya gelişigüzel konur. Çocukların yaprakları büyüteçle incelemelerine fırsat verilir. Yaprakların renkleri, büyüklükleri, dokuları hakkında sohbet edilir.
• “Şimdi bu yapraklarla koleksiyon yapmaya ne dersiniz?” denilerek çocukların koleksiyon kelimesini fark etmesi sağlanır.
• Çocukların koleksiyon kelimesi ile ilgili fikirleri alındıktan sonra
koleksiyon kelimesi açıklanır. A4 kâğıtlarına farklı renk, boyut ve
dokulardaki yapraklar yapıştırılır.
• Çocuklardan koleksiyonlarına bir kapak sayfası tasarlamaları
istenir.
DEĞERLENDİRME
• Hangi mevsimdeyiz?
• Sonbaharla ilgili hangi etkinlikleri yaptık?
• Etkinliklerde hangi malzemeleri kullandık?
• Doğa yürüyüşüne çıkarken neler giydik?
• Hava nasıldı?
• Kurumuş yaprakların arasında yürürken neler hissettin?
• Yapraklara dokunduğunda neler hissettin?
• Sonbaharda çevremizde nasıl değişiklikler olur?
• Hangi renkte yapraklar vardı?
• Başka mevsimlerde yapraklarda nasıl değişiklikler oluyor?
• Sonbaharda nasıl giyiniriz?
• Başka nelerin koleksiyonunu yapabiliriz?
Buların haricinde:
• Artan yapraklar büyük boy fon kartonuna yapıştırılarak sonbahar yaprakları panosu oluşturulabilir
AİLE KATILIMI
• Ailelere yaprak koleksiyonuna her ay yeni yaprakların ekleneceği bilgisi verilerek çocuklarla birlikte doğa yürüyüşlerine çıkarak farklı özellikteki yaprakları toplamaları istenebilir.
ÖNERİLER
• Bireysel koleksiyonun yanı sıra, sınıfta fen merkezine koymak
üzere grup çalışması ile oluşturulmuş yaprak koleksiyonu hazırlanabilir.
• Koleksiyonun kalıcılığı için laminasyon cihazı/koli bandı/dc fix ile kaplama yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."