- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Yaprak Kapmaca (Sonbahar Mevsimi)
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne /durum/ olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken duruma odaklanır.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın büyüklüğünü,
dokusunu, şeklini söyler.)
K8: Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne veya
varlıkların şeklini, büyüklüğünü, dokusunu ayırt eder, karşılaştırır.)
MATERYALLER: Yapraklar, resim kâğıdı, büyüteç yapıştırıcı
SÖZCÜKLER: Damar, testere, kenar, yaprak
KAVRAMLAR: Boyut: Büyük - küçük
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla birlikte bahçeye çıkılır. Sonbahar mevsiminde çevrede oluşan değişiklikler gözlemlenir.
• Yere dökülen yapraklardan birer tane alınarak sınıfa geçilir.
• Yapraklar incelenir.
• Büyüklüklerine, damar yapılarına, düz – testere kenarlı oluşlarına dikkat çekilir.
• Tüm çocukların karşılaştırma yaparak fikrini söylemesi için fırsat verilir.
• İncelemeler yapıldıktan sonra yapraklar ortaya konularak müzik açılır. Yapraklar çocuk sayısından bir eksiktir.
• Müzik eşliğinde dans eden çocuklar, müzik kapandığında birer yaprak alırlar.
• Yaprak alamayan çocuk oyundan çıkarken ortadan bir yaprak
alarak duvarda asılı olan üzerinde ağaç resmi bulunan resim kağıdına yapıştırır.
• En sona kalan çocuk da yaprak yapıştırdığında oyun sonlandırılır.
• Ortaya çıkan sonbahar ağacı sınıfta sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Bahçede neler gözlemledik?
• Sonbahar size hangi rengi çağrıştırıyor?
• Sizce yaprakların nasıl farklılıkları, benzerlikleri vardı?
• Kaç tane büyük yaprak vardı?
• Kaç tane kalın damarlı yaprak vardı?
• Kenarları düz yaprak var mıydı?
• Testere kenarlı yaprak var mıydı?
• Yapraklar çöp müdür? Neden?
• Çevrenizde bu yapraklardan daha farklı özellikte yapraklar
gördünüz mü? Renkleri nasıldı? Dokuları nasıldı? vb.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte yürüyüşe çıkmaları ve bu sırada sonbahar mevsiminin gelmesi ile doğada oluşan değişiklikler
hakkında sohbet etmeleri istenebilir.
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte yaprak koleksiyonu yapmaları
istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, dışarı
çıkarken yürüme arkadaşı seçmesi sağlanabilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Yapılan çalışmada iş birliği ile güzel bir ağaç oluşturulduğu ifade
edilerek bu değere dikkat çekilebilir. Oyunda kaybeden çocuğun bir yaprak alarak ağaca katkıda bulunduğu fark ettirilerek
çocuklara her zaman kazanılamayacağını, kaybettikleri zaman
hemen mutsuz olmamaları gerektiği belirtilebilir.
ÖNERİLER
• Oyun sırasında oluşabilecek kazaları önlemek için yapraklar
aralıklı koyulmalıdır.
• Okul bahçesinde çocukların yaprak bulabilecekleri alan yoksa
öğretmen önceden bahçenin çeşitli yerlerine yapraklar yerleştirebilir.
• Yaprak çeşitleri görselleri üzerinden toplanan yapraklarla görseller arasında benzerlikleri bulma çalışması yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K1: Nesne /durum/ olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken duruma odaklanır.)
K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın büyüklüğünü,
dokusunu, şeklini söyler.)
K8: Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne veya
varlıkların şeklini, büyüklüğünü, dokusunu ayırt eder, karşılaştırır.)
MATERYALLER: Yapraklar, resim kâğıdı, büyüteç yapıştırıcı
SÖZCÜKLER: Damar, testere, kenar, yaprak
KAVRAMLAR: Boyut: Büyük - küçük
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla birlikte bahçeye çıkılır. Sonbahar mevsiminde çevrede oluşan değişiklikler gözlemlenir.
• Yere dökülen yapraklardan birer tane alınarak sınıfa geçilir.
• Yapraklar incelenir.
• Büyüklüklerine, damar yapılarına, düz – testere kenarlı oluşlarına dikkat çekilir.
• Tüm çocukların karşılaştırma yaparak fikrini söylemesi için fırsat verilir.
• İncelemeler yapıldıktan sonra yapraklar ortaya konularak müzik açılır. Yapraklar çocuk sayısından bir eksiktir.
• Müzik eşliğinde dans eden çocuklar, müzik kapandığında birer yaprak alırlar.
• Yaprak alamayan çocuk oyundan çıkarken ortadan bir yaprak
alarak duvarda asılı olan üzerinde ağaç resmi bulunan resim kağıdına yapıştırır.
• En sona kalan çocuk da yaprak yapıştırdığında oyun sonlandırılır.
• Ortaya çıkan sonbahar ağacı sınıfta sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Bahçede neler gözlemledik?
• Sonbahar size hangi rengi çağrıştırıyor?
• Sizce yaprakların nasıl farklılıkları, benzerlikleri vardı?
• Kaç tane büyük yaprak vardı?
• Kaç tane kalın damarlı yaprak vardı?
• Kenarları düz yaprak var mıydı?
• Testere kenarlı yaprak var mıydı?
• Yapraklar çöp müdür? Neden?
• Çevrenizde bu yapraklardan daha farklı özellikte yapraklar
gördünüz mü? Renkleri nasıldı? Dokuları nasıldı? vb.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte yürüyüşe çıkmaları ve bu sırada sonbahar mevsiminin gelmesi ile doğada oluşan değişiklikler
hakkında sohbet etmeleri istenebilir.
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte yaprak koleksiyonu yapmaları
istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, dışarı
çıkarken yürüme arkadaşı seçmesi sağlanabilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Yapılan çalışmada iş birliği ile güzel bir ağaç oluşturulduğu ifade
edilerek bu değere dikkat çekilebilir. Oyunda kaybeden çocuğun bir yaprak alarak ağaca katkıda bulunduğu fark ettirilerek
çocuklara her zaman kazanılamayacağını, kaybettikleri zaman
hemen mutsuz olmamaları gerektiği belirtilebilir.
ÖNERİLER
• Oyun sırasında oluşabilecek kazaları önlemek için yapraklar
aralıklı koyulmalıdır.
• Okul bahçesinde çocukların yaprak bulabilecekleri alan yoksa
öğretmen önceden bahçenin çeşitli yerlerine yapraklar yerleştirebilir.
• Yaprak çeşitleri görselleri üzerinden toplanan yapraklarla görseller arasında benzerlikleri bulma çalışması yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."