Programdaki etkinliğin adı: Fen-doğa etkinliği
Matematik etkinliğinin adı: Sayı küpleri
Kavram: Yanında-arkasında
Yaş: 5-6 yaş
Süre: 20 dk.
Materyaller: Üzerinde sayılar yazılı küpler
Uygulanan yöntem ve teknikler: Göstererek yaptırma,anlatma
Gelişim alanı: Bilişsel alan
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1.Dikkatini nesne/durum/olay üzerine yoğunlaştırır.
Amaç 12: Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
1.Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.
Amaç 18: Problem çözebilme
Kazanımlar
1.En uygun çözüm yoluna karar verir.
Öğrenme süreci: Öğretmen üzerinde rakamlar yazılı olan küpleri sınıfa getirir.Öğrencilerin sırayla bu küpleri verdiği yönergelere uygun olarak yerleştirmelerini söyler.Örneğin: ‘’ 2 numaralı küpü 4 numaralı küpün arkasına yerleştir, 5 numaralı küpü 1 numaralı küpün yanına yerleştir.’’ Gibi. Etkinlik sonucunda bir oyun ortamımda öğrencilere rakamlar ve yanında-arkasında kavramları daha etkin bir şekilde öğretilmiş olur.
Değerlendirme:
Matematik etkinliğinin adı: Sayı küpleri
Kavram: Yanında-arkasında
Yaş: 5-6 yaş
Süre: 20 dk.
Materyaller: Üzerinde sayılar yazılı küpler
Uygulanan yöntem ve teknikler: Göstererek yaptırma,anlatma
Gelişim alanı: Bilişsel alan
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1.Dikkatini nesne/durum/olay üzerine yoğunlaştırır.
Amaç 12: Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
1.Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.
Amaç 18: Problem çözebilme
Kazanımlar
1.En uygun çözüm yoluna karar verir.
Öğrenme süreci: Öğretmen üzerinde rakamlar yazılı olan küpleri sınıfa getirir.Öğrencilerin sırayla bu küpleri verdiği yönergelere uygun olarak yerleştirmelerini söyler.Örneğin: ‘’ 2 numaralı küpü 4 numaralı küpün arkasına yerleştir, 5 numaralı küpü 1 numaralı küpün yanına yerleştir.’’ Gibi. Etkinlik sonucunda bir oyun ortamımda öğrencilere rakamlar ve yanında-arkasında kavramları daha etkin bir şekilde öğretilmiş olur.
Değerlendirme: