Waldorf yaklaşımı dünya çapında yaygınlaşmış okullarında uygulanan bir yaklaşım. Okullar merkezi bir kuruluş tarafından yönetilmeyip, hepsi bağımsız bir kimliğe sahiptir. Fakat bu okullara kaynak ve materyal sağlayan, seminerler düzenleyen bir kuruluş mevcuttur. Bu yaklaşımın temel amacı çocuğu zihinsel, duygusal ve bedensel bir bütün olarak ele alıp eğitmektir. Hedef kendi hayatlarına anlam verebilen çocuklar yetiştirmektir. Çocuklar öğrendiklerini kendileri deneyimledikleri zaman, öğrendiklerini benimsemektedirler ve Waldorf yaklaşımında da bu bakış açısından yola çıkılmaktadır.
Waldorf yaklaşımında çocuğun hayal gücü desteklenmektedir. Bununla bağlantılı olarak sınıfta ucu açık hayal gücünü destekleyici oyuncaklar kullanılmaktadır (örneğin, değişik şekillerde kesilmiş tahtalar, pamuk parçaları, deniz kabukları). Bu yaklaşımın felsefesine göre çocuk zamanla sosyalleşen bir varlıktır ve öğretmenin görevlerinden bir tanesi sosyal davranışları ile çocuğa iyi bir model olmak ve çocuğa doğru davranışları öğretmektir. Bir diğer görevi çocuklarda gerçek öğrenme sevgisini yaratmaktır. Bunu oluşturmak için sınav ve çekişmelerden uzak sanat içeren etkinlikler içerir. Gün içinde belirli zaman dilimlerine dağılan grup aktiviteleri ve bireysel aktiviteler bu yaklaşım içinde yer almaktadır. Program dahilinde çocuğun yönlendirdiği aktivitelerin yanında, serbest aktivitelerle yaratıcılığının geliştirilmesi amaçlanmaktadır