Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Vücudumu Tanıyorum

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
25
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Vücudumu Tanıyorum (Vücudumuz, Vücudumuzun Bölümleri)

Etkinlik Çeşidi: Fen, Oyun ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K1:
Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi
gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)

K15: Parça-bütün ilişkisini kavrar. (Bir bütünün parçalarını söyler.)

DG: K12: Yazı farkındalığı gösterir. (Gördüğü yazının ne ile ilgili
olduğunu tahminen söyler.)

MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar.)

K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)

MATERYALLER: İnsan vücudu şablonu, vücudun bölümlerinin
yazılı olduğu kâğıtlar, yapıştırıcı, büyük boy kâğıtlar, siyah keçe
uçlu kalemler, küçük toplar

SÖZCÜKLER: Vücut bölümleri, baş, gövde, el, kol, bacak, ayak

ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıfın uygun bir bölümüne insan vücudu şablonu asılarak çocukların dikkati çekilir.
• Baş, gövde, bacak, ayak, kol, el yazılı kâğıtlar vücudun uygun
bölümlerine yapıştırılarak çocuklara kâğıtlarda ne yazıyor olabileceği sorulur. Çocukların; vücut bölümlerine bakarak kâğıtta ne
yazdığını söylemeleri sağlanır.
• Vücudumuzun bölümleri hakkında sohbet edilir. Vücudumuz
ile ilgili bir şarkı hareketleri ile birlikte söylenir.
• Ardından çocuklara vücudumuz ile ilgili bir oyun oynanacağı
söylenir.
• Ardından çocuklar ikişerli gruplara ayrılır ve yere bir çizgi çizilir. Eşlerden, çizgi aralarında kalacak şekilde karşılıklı oturmaları
istenir.
• Eşlerin ortasına, çizgi hizasına gelecek şekilde küçük boy top
koyulur.
• Öğretmen vücut bölümlerini söylemeye başlar ve çocuklardan
söylenen vücut bölümüne dokunması istenir. (Başım, gövdem,
bacağım, kulağım vb.)
• Öğretmen arada bir “top” dediğinde eşler topu almaya çalışır.
Topu önce alan çocuk kazanır. Oyun çocukların ilgisi doğrultusunda sürdürülür.
• Büyük boy kâğıtlar birleştirilerek yere serilir. Çocuklardan eşleriyle birlikte kâğıdın etrafına oturmaları istenir.
• Eşlerden biri kâğıdın üzerine yatarak vücudunu bir şekle sokar, diğeri siyah boya kalemiyle vücudunun etrafından çizgi çizer. Tüm çocukların katılımı sağlandıktan sonra çıkan desenler
hep birlikte boyanır

DEĞERLENDİRME
• Vücudumuzun bölümleri ve bu bölümlere hangi giysilerin uygun olduğunu içeren çalışma sayfası yaptırılabilir.

AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte vücudumuzun bölümlerini anlatan çocuğun gelişimine uygun kısa videolar izleyerek sohbet
etmeleri istenir.

UYARLAMA
• Sınıfta işitme yetersizliği olan bir çocuk varsa, oyun sırasında yönergeleri daha rahat duyabilmesi için öğretmene yakın
bir konumda oturtulmalıdır.

ÖNERİLER
• Topu sabitlemek için boş oyun hamuru kutusu kullanılabilir.
• Yere oluşturulacak çizgi için renkli bant, ip, tebeşir, tahta kalemi vb. kullanılabilir

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst