Programdaki Etkinliğin Adı: Oyun Etkinliği 12.05.2011
Matematik Etkinliğinin Adı: Balonlar-Karenin içine otur-Rüya
Sözcük ve Kavram: Uzun-Kısa
Yaş: 5-6 yaş
Süre: 30-35 dk.
Yöntem ve Teknik: Düz anlatma, Gösterip yaptırma
Materyaller: Şerit
Gelişim Alanı
Amaç ve Kazanımlar
Psikomotor Alan
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım 1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Sosyal Duygusal Alan
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım 3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
Kazanım 4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
Öğrenme Süreci:
Öğretmen, ısındırıcı oyun olarak çocuklara “Balonlar” adlı oyunu oynatır. Öğretmen tüm çocuklara ayağa kalkmalarını söyleyerek oyuna çağırır. Çocuklara: “Herkes kendine bir eş bulsun.” der ve çocukların ikişer olarak gruplanmalarını sağlar. Eşlerden biri balon diğeri ise pompa olur.
Balonlar uzun balonlardır.
Öğretmen, çocuklara: “Şimdi pompalar balonları şişirmeye başlıyor. Aaa uzun balonlarımız uzamaya başladı. Uzayın balonlar uzayın… Balonlarımız uzuyooor… Pompalarımız yoruldu. Zaten biraz daha şişerlerse balonlarımız patlayacak. Dikkat edelim de balonlarımız patlamasın. Pompalarımız tekrar çalışmaya başlıyor. Balonlarımız dayanamıyor, teker teker patlamaya başlıyorlar. Evet bütün balonlarımız patladı. Şimdi pompalar balon, balonlar pompa olsun.” der ve oyuna devam eder.
Daha sonra öğretmen, hareketli oyun için sınıf ortamını hazırlar. Öğretmen uzun ve kısa şeritleri hazırlayıp sınıfın her yerine dağıtır. Artık sınıf “Karenin İçinde Otur” oyunu için hazırdır. Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır. Bir grubun uzun şeritleri, bir grubun kısa şeritleri toplayacağını söyler. Toplanan şeritlerle iki grubun da yerde kare oluşturması istenir. Daha sonra öğretmen, çocuklardan oluşturdukları karenin içine girip durmalarını, kısa dediğinde kısa şeritlerin oluşturduğu karenin içindeki çocuklar, uzun dediğinde uzun şeritlerle oluşturulan karenin içinde oturan çocuklar ayağa kalkar. Öğretmen çocukları şaşırtmaya çalışır.
Öğretmen, çocuklara “Hadi hep birlikte bir uykuya dalalım.” der ve hep birlikte halının üzerine yatılır. Bir süre uyuyormuş gibi yapılıa. Bir süre sonra uyanır. Herkes rüyasında ne gördü ise sırayla anlatır.
Değerlendirme:
Matematik Etkinliğinin Adı: Balonlar-Karenin içine otur-Rüya
Sözcük ve Kavram: Uzun-Kısa
Yaş: 5-6 yaş
Süre: 30-35 dk.
Yöntem ve Teknik: Düz anlatma, Gösterip yaptırma
Materyaller: Şerit
Gelişim Alanı
Amaç ve Kazanımlar
Psikomotor Alan
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım 1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Sosyal Duygusal Alan
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım 3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
Kazanım 4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
Öğrenme Süreci:
Öğretmen, ısındırıcı oyun olarak çocuklara “Balonlar” adlı oyunu oynatır. Öğretmen tüm çocuklara ayağa kalkmalarını söyleyerek oyuna çağırır. Çocuklara: “Herkes kendine bir eş bulsun.” der ve çocukların ikişer olarak gruplanmalarını sağlar. Eşlerden biri balon diğeri ise pompa olur.
Balonlar uzun balonlardır.
Öğretmen, çocuklara: “Şimdi pompalar balonları şişirmeye başlıyor. Aaa uzun balonlarımız uzamaya başladı. Uzayın balonlar uzayın… Balonlarımız uzuyooor… Pompalarımız yoruldu. Zaten biraz daha şişerlerse balonlarımız patlayacak. Dikkat edelim de balonlarımız patlamasın. Pompalarımız tekrar çalışmaya başlıyor. Balonlarımız dayanamıyor, teker teker patlamaya başlıyorlar. Evet bütün balonlarımız patladı. Şimdi pompalar balon, balonlar pompa olsun.” der ve oyuna devam eder.
Daha sonra öğretmen, hareketli oyun için sınıf ortamını hazırlar. Öğretmen uzun ve kısa şeritleri hazırlayıp sınıfın her yerine dağıtır. Artık sınıf “Karenin İçinde Otur” oyunu için hazırdır. Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır. Bir grubun uzun şeritleri, bir grubun kısa şeritleri toplayacağını söyler. Toplanan şeritlerle iki grubun da yerde kare oluşturması istenir. Daha sonra öğretmen, çocuklardan oluşturdukları karenin içine girip durmalarını, kısa dediğinde kısa şeritlerin oluşturduğu karenin içindeki çocuklar, uzun dediğinde uzun şeritlerle oluşturulan karenin içinde oturan çocuklar ayağa kalkar. Öğretmen çocukları şaşırtmaya çalışır.
Öğretmen, çocuklara “Hadi hep birlikte bir uykuya dalalım.” der ve hep birlikte halının üzerine yatılır. Bir süre uyuyormuş gibi yapılıa. Bir süre sonra uyanır. Herkes rüyasında ne gördü ise sırayla anlatır.
Değerlendirme: