Programdaki Etkinliğin Adı: Fen ve Doğa Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Adı: Çevremizde Neler Var?
Sözcük ve Kavram: Uzun - Kısa
Yaş: 5-6 yaş
Süre: 25-30 dk.
Yöntem ve Teknik:
Materyaller:-
Gelişim Alanı
Amaç ve Kazanımlar
Sosyal Duygusal Alan
Amaç 6.
Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
Kazanım4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
Kazanım10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
Amaç 13.
Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme
Kazanım1. Çevresinde gördüğü güzel / rahatsız edici durumları söyler.
Öğrenme Süreci:
Öğretmen, çocukları ikişerli olarak el ele tutmalarını söyler. Öğretmen çocuklarla birlikte bahçeye çıkar. Çocuklara “ Çocuklar şimdi etrafınıza dikkatlice bakmanızı istiyorum. Herkes çevresinde gördüğü uzun bir nesneyi bize söylesin.” der. Çocukların söylediği nesne ulaşılabilir yerde ise yanına gidilerek inceleme yapılır. Daha sonra öğretmen, çocuklardan çevresinde gördükleri kısa nesneleri söylemelerini ister. Çocukların verdiği cevaplar değerlendirirlir.
Öğretmen çocuklarla birlikte sınıfa geri döner. Çocuklara : “ Dışarıda hangi nesneleri gördünüz? Peki bunlardan hangileri uzundu? Hangileri kısaydı? Vb. sorular sorularak yapılan inceleme tekrar edilir ve etkinlik sonlandırırlır.
Değerlendirme:
Havva MATCI
imza
Matematik Etkinliğinin Adı: Çevremizde Neler Var?
Sözcük ve Kavram: Uzun - Kısa
Yaş: 5-6 yaş
Süre: 25-30 dk.
Yöntem ve Teknik:
Materyaller:-
Gelişim Alanı
Amaç ve Kazanımlar
Sosyal Duygusal Alan
Amaç 6.
Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
Kazanım4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
Kazanım10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
Amaç 13.
Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme
Kazanım1. Çevresinde gördüğü güzel / rahatsız edici durumları söyler.
Öğrenme Süreci:
Öğretmen, çocukları ikişerli olarak el ele tutmalarını söyler. Öğretmen çocuklarla birlikte bahçeye çıkar. Çocuklara “ Çocuklar şimdi etrafınıza dikkatlice bakmanızı istiyorum. Herkes çevresinde gördüğü uzun bir nesneyi bize söylesin.” der. Çocukların söylediği nesne ulaşılabilir yerde ise yanına gidilerek inceleme yapılır. Daha sonra öğretmen, çocuklardan çevresinde gördükleri kısa nesneleri söylemelerini ister. Çocukların verdiği cevaplar değerlendirirlir.
Öğretmen çocuklarla birlikte sınıfa geri döner. Çocuklara : “ Dışarıda hangi nesneleri gördünüz? Peki bunlardan hangileri uzundu? Hangileri kısaydı? Vb. sorular sorularak yapılan inceleme tekrar edilir ve etkinlik sonlandırırlır.
Değerlendirme:
Havva MATCI
imza