Programdaki Etkinliğin Adı: Serbest Zaman Etkinliği 07.04.2011
Matematik Etkinliğinin Adı: Benim tasarımım
Sözcük ve Kavram: Uzun - Kısa
Yaş: 4-5 yaş
Süre: 20 dk.
Yöntem ve Teknik: Düz Anlatma, soru cevap tekniği
Materyaller: Değişik oklavalar, şekil kalıpları, yoğurma maddesi, farlı resimler
Gelişim Alanı
Amaç ve Kazanımlar
Psikomotor Alan
Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme.
Kazanım 2. Nesneleri sıkar.
Kazanım 4. Malzemelere elleri ile şekil verir.
Kazanım 5. Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Sosyal Duygusal Alan
Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanım 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Bilişsel Alan
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanım 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
Kazanım 3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı söyler.
Öğrenme Süreci:
Öğretmen uzun kısa kavramı hakkında çocuklara bilgi verir. Çocuklara uzun – kısa ile ilgili resimler gösterir. Bunlar uzun zürafa, kısa kalem vb. olabilir. Daha sonra çocuklara: “Sınıfımızda uzun hangi nesneler var?” diye sorar. Çocuklar söyledikten sonra, aynı soru kısa kavramı içinde sorulur. Çocuklar sınıftaki örnekleri gösterirler.
Öğretmen, önceden hazırladığı U şeklindeki maslara çocukları oturtur. Çocuklara farklı renklerdeki yoğurma maddeleri dağıtılır. Etkileyici ürünler ortaya koymaları için değişik oklavalar ve çeşitli şekil kalıpları verilir. Öğretmen, çocuklara: “Çevremizde gördüğümüz bir hayvanı, bir eşyayı yada bir ağacı yapabilirsiniz. Ama bunlardan biri uzun, diğeri ise kısa olsun. Hep birlikte yapmaya başlayalım.” der.
Etkinlik bittikten sonra, çocukların ortaya koyduğu ürünler hakkında konuşulur. Öğretmen: “Neden bu hayvanı yaptın? Boyunun uzun olması mı senin dikkatini çekti? “ vb. sorular sorarak çocukların düşüncelerini söylemelerini sağlar.
Değerlendirme:
Matematik Etkinliğinin Adı: Benim tasarımım
Sözcük ve Kavram: Uzun - Kısa
Yaş: 4-5 yaş
Süre: 20 dk.
Yöntem ve Teknik: Düz Anlatma, soru cevap tekniği
Materyaller: Değişik oklavalar, şekil kalıpları, yoğurma maddesi, farlı resimler
Gelişim Alanı
Amaç ve Kazanımlar
Psikomotor Alan
Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme.
Kazanım 2. Nesneleri sıkar.
Kazanım 4. Malzemelere elleri ile şekil verir.
Kazanım 5. Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Sosyal Duygusal Alan
Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanım 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Bilişsel Alan
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanım 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
Kazanım 3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı söyler.
Öğrenme Süreci:
Öğretmen uzun kısa kavramı hakkında çocuklara bilgi verir. Çocuklara uzun – kısa ile ilgili resimler gösterir. Bunlar uzun zürafa, kısa kalem vb. olabilir. Daha sonra çocuklara: “Sınıfımızda uzun hangi nesneler var?” diye sorar. Çocuklar söyledikten sonra, aynı soru kısa kavramı içinde sorulur. Çocuklar sınıftaki örnekleri gösterirler.
Öğretmen, önceden hazırladığı U şeklindeki maslara çocukları oturtur. Çocuklara farklı renklerdeki yoğurma maddeleri dağıtılır. Etkileyici ürünler ortaya koymaları için değişik oklavalar ve çeşitli şekil kalıpları verilir. Öğretmen, çocuklara: “Çevremizde gördüğümüz bir hayvanı, bir eşyayı yada bir ağacı yapabilirsiniz. Ama bunlardan biri uzun, diğeri ise kısa olsun. Hep birlikte yapmaya başlayalım.” der.
Etkinlik bittikten sonra, çocukların ortaya koyduğu ürünler hakkında konuşulur. Öğretmen: “Neden bu hayvanı yaptın? Boyunun uzun olması mı senin dikkatini çekti? “ vb. sorular sorarak çocukların düşüncelerini söylemelerini sağlar.
Değerlendirme: