- Katılım
- 17 Nis 2008
- Mesajlar
- 10
- Tepki Skoru
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 38
SERBEST ZAMAN
· Öğretmen sınıfa gelir.O gün için hazırladığı programa uygun olarak sınıf ortamını hazırlar.
· Öğretmen sınıfa gelen çocuklarla tek tek selamlaşır.İstedikleri ilgi köşelerine geçmeleri için onları yönlendirir.
· Öğretmen bu süre içinde çocukları gözlemler , onlara rehberlik eder ve zaman zaman da etkinliklere katılır.
· Serbest etkinlik sonunda çocuklar sınıfı toplar.Tuvalet ve temizlik ihtiyaçlarını giderdikten sonra kahvaltıya geçerler.
DRAMA
PMA: A:1, K: 4
SDA: A:9, K: 2
A: 6, K: 10
Öğretmen çocukların hepsi sınıfa geldiğinde elindeki resimleri gösterir. Çocuklara bunların ne olabileceği sorulur.Alınan cevaplardan sonra “Sizlere gelirken bir kitap almıştım ama dışarıda o kadar kuvvetli bir rüzgar esiyordu ki sayfaların hepsi birbirine karıştı.”denir.Çocuklara sayfalar gösterilir.Hikayeyi hatırladığı ve sayfaları düzenleyeceği belirtilir.Fakat bir sorun vardır.Kitabın ilk sayfası eksiktir.Çocuklara nerde olabileceği sorulur ve sınıf hep birlikte aranır.Fakat kitabın sayfası bulunamaz.Daha sonra öğretmen “Çocuklar sanırım ben onu gelirken düşürdüm.Bana yardımcı olur musunuz sayfayı bulup kitabımızı okuyalım.”denir.Çocuklardan alınan cevaplardan sonra hep birlikte ayağa kalkılır ve öğretmen önde hep birlikte kitabın ilk sayfasını bulmak için yola çıkılır.Öğretmen bu sırada gelirken gördüğü bazı şeyleri çocuklara anlatır.”Çocuklar gelirken buradaki parktan geçtim.Çocuklar oyun oynarken çok eğlendikleri için çok sesli gülüyorlardı.Bizlerde onlar gibi gülelim mi?”der ve hep birlikte sesli gülünür.Daha sonra ”Fakat ilerdeki salıncakta sallanan çocuk çok sessiz gülüyordu.”denildikten sonra ses tonu azaltılır ve hiç kimsenin duymayacağı şekilde gülünür. Öğretmen ”Ben buradaki yoldan çok sessiz geçtim çünkü bir kedi uyuyordu” der ve herkes çok sessiz parmak ucunda yürür.”O sırada yoldan geçen bir çocuk koşuyordu.Ayaklarını yere vurarak çok sesli geçti.” der ve sonra herkes çok kuvvetli ayaklarını yere vurarak yürür.Bu sırada da kedi uyandı önce sessiz miyavladı sonra çok sesli miyavladı.”denilir çocuklar sözel ifadelere uygun hareket ederler.”Şimdi okulun yanından geçiyoruz, okuldaki çocuklar oyun oynayan arkadaşlarını o kadar çok sesli alkışlıyorlardı ki sonra birden sessiz alkışlamaya başladılar.” denir.Bu sırada parktaki kuşlar sessiz öterken çok sesli ötmeye başladılar.Sanırım bize bir şeyler söylüyorlar.” denir ve kuşlar dinlenir.Çocuklara “Çocuklar kitabımızın ilk sayfası ağaçtaymış kuşlar öyle söylüyorlar şimdi herkes zıplasın ve sayfayı görmeye çalışsın.” denir. Öğretmen çok yükseğe uzanma hareketi yapar ve yukarıdaki kitabın ilk sayfasını alır.”Bulduk işte çocuklar o zaman kendimizi alkışlayalım ama çok sesli olsun.” denir.Sonra “Etrafımızdaki insanlar rahatsız olabilirler sessiz alkışlayalım” denilir ve hep birlikte sınıfa dönülür.Kitabın ilk sayfası da panoda bir yere koyulur.
TÜRKÇE
SDA: A: 2, K: 1
DA: A:4, K: 5 – 6
A: 8, K: 1
Hikaye kitabının sayfaları duvara karışık olarak yerleştirilir.Bir süre çocuklara resimleri incelemeleri için fırsat verilir.Resimler hakkında çocuklarla konuşulur.Daha sonra öğretmen kitabın başlığını okumadan kitabı okumaya başlar. Aralarda öğretmenin anlattığı olayların hangi resimde anlatıldığı çocuklara sorularak kitabın sayfaları da hep birlikte sıraya koyulur.Hikayede geçen kahramanlara hep birlikte bir ad verilir.Öğretmen o karakter geçtiğinde birlikte koyulan adı kullanır.Bütün sayfalar sıraya koyulduğunda çocuklara “Çocuklar kitabımızın sayfalarını sıraya koyduk, kahramanımıza ad taktık ama bir eksiğimiz var hala.” denilerek çocuklara bu sorunun ne olabileceği sorulur.Daha sonra kitabın bir adının olmadığı bütün kitapların adının olduğu bir kitap gösterilerek örneklenir.Bunun için ne yapabilecekleri sorulur ve cevaplar dinlenir.Herkesin ortak fikri ile kitaba bir ad verilir.(Filtapçık)
Kitap: Uyurgezer Fil
Yazar: Behiç AK
Konu: Büyük ve gürültülü bir şehirdeki insanların şehre gelen bir uyurgezer fili uyandırmamak için sessiz davranmalarını anlatıyor.
SANAT
PMA: A: 2, K: 8- 9
A: 4, K: 1
SDA: A: 11, K: 4
A: 14, K: 2
Öğretmen “Çocuklar ‘Filtapçık’ kitabımızın hala bir eksiği var.Sanırım bir kapağı yok.”der ve büyük boyutta bir kağıt çıkarır.Kağıdın üstüne büyük bir şekilde çocuklarla belirlenen adı yazar. Daha sonra boya ve artık materyallerle (gazlı kalemler,kuru boyalar,pastel boyalar,grapon kağıtları , çeşitli kabuklar,pullar, el işi kağıtları) kitabımızın kapağını oluşturabilecekleri söylenir.Çocuklarla birlikte kapak sayfası süslenir ve duvara asılır.
MATEMATİK
SDA: A: 7, K: 1
BA: A: 3, K: 3
A: 4, K: 2
A: 5, K: 1
A: 6, K: 1
Hikaye kitabına kapak yapıldıktan sonra“Biliyor musunuz Filtapçık o kadar dağınıkmış ki giymek için çoraplarını bulamazmış.”denir ve farklı desenlerde ve temiz ,kirli çorap şeklindeki kartlar çocukların ortasına dökülür. Hangilerinin kirli hangilerinin temiz olduğu hakkında ve nasıl kokuyor olabilecekleri hakkında konuşulur. Benzeyen ve farklı olan çoraplar da gösterildikten sonra herkes pandiflerini çıkarır kendi çoraplarının rengini desenini söyler.Daha sonra öğretmen ortadaki çorapların birer çiftini panoya yapıştırır.Çocuklar sıra ile kutudan bir çorap seçerler, temiz -kirli olup olmadığı söyler ona göre yüz ifadeleri kullanırlar ve eşi ile eşleştirirler.Daha sonra temiz ve kirli çoraplar,aynı renkteki çoraplar şeklinde çorapların gruplamaları da yapılır.
OYUN
SDA: A: 11, K: 1
BA: A: 3, K: 2
A: 12, K: 2
Bütün çocuklarla etkinlik yapıldıktan sonra öğretmen panodan bir çorap alır ve üzerine yapıştırır.Çocuklara da birer çorap almalarını söyler.Çocuklara “Çoraplar uygun sepetlere” oyununu oynayacaklarını söyler. Sınıfın ortasına iki tane çember çizilir.Birinin temiz çorap sepeti diğerinin kirli çorap sepeti olduğu belirtilir.Örnek olması için çemberlerden birinin içine temiz diğerine kirli bir çorap koyulur.Müzikle birlikte çocuklar istedikleri gibi hareketlerle oynamaya başlarlar.Müzik kapandığında çocuklar üzerlerindeki çoraba göre uygun çembere koşarlar öğretmen dışarıda kalan çocukları yakalamaya çalışır.Oyuna her yeni başlayışta çoraplar değiştirilir.Çemberler çorapların renklerine göre çizilebilir renk çemberlerine gitme şeklinde oyun değiştirilebilir.
FEN
DA: A: 4, K: 2
BA: A: 18, K: 2
ÖB: A: 1, K: 1
Oyundan sonra çocuklara kirli olan eşyalarımızı nasıl temizleyebileceğimiz sorulur.Elbiselerimizi, saçlarımızı, dişlerimizi, ellerimizi temizlemek için neler kullandığımız sorulur.”Sadece su ile yıkasak temizlenir mi eşyalarımız ya da ellerimiz?” sorusu ile çocuklar düşünmeye yöneltilir.Daha sonra sınıfın içerisine derin olmayan geniş bir kap getirilir. İçerisi su ile doldurulur. Çocuklara sıra ile suyun içerisine karabiber kattırılır. Siyah olan karabiberlerin mikroplar olduğu çocuklara söylenir.”Bizler dışarıda o kadar çok oynadık ki ellerimiz çok kirlenmiş.Bakalım mikropları nasıl gidereceğiz . ”denilir. Çocuklar önce ellerimizi sabunlamadan yıkayalım bakalım denilir ve her çocuk parmağını suya sokar. ”Mikroplar kımıldamadı bile.” denilir ve çocuklara ne yapmamız gerekli sorusu yöneltilir.Cevaplar alındıktan sonra “Şimdi bir de ellerimizi sabunlayıp yıkayalım ne olacak.” denir.Her çocuk parmağını sıvı el sabununa batırır ve su kabının içine sokar. Karabiberler yani mikroplar kenarlara kaçmaya başlamıştır.Çocuklarla bu durum gözlenir ve mikropların temizlenmesi için sadece suyun yeterli olmadığı konuşulur.
MÜZİK
DA: A: 5, K: 5
SDA: A: 2, K: 4
Öğretmen çocuklara en çok ellerin kirlendiğini ve ellerimizi çok iyi temizlememiz gerektiğini yoksa yiyeceklerimizle mikropların vücudumuza girebileceğinden bahseder.Daha sonra “Ellerim” adlı şarkıyı birkaç kez sesli ve sessiz şekilde söyler.Bu sırada çocuklardan sözlere uygun şekilde duygularını hareketlerle göstermeleri istenir.Sözlere uygun bedensel hareketler sergilerler.
Ellerim tombik tombik .
Kirlenince ne komik.
Kirli eller sevilmez,
Güzelliği görülmez.
Saçlarım bakım ister ,
Hele dişler hele dişler,
Kirlenince kulaklar ,
Uzayınca tırnaklar,
Bize pis derler pis derler
Bize pis derler pis derler.
SERBEST ZAMAN
Çocukların ilgileri doğrultusunda açık hava etkinlikleri, sanat etkinlikleri, ilgi köşelerinde etkinlikler vb. gerçekleştirilir.
DEĞERLENDİRME
Programın Değerlendirilmesi:
Çocukların Değerlendirilmesi:
Eğitimcinin Değerlendirmesi: