- Katılım
- 17 Nis 2008
- Mesajlar
- 10
- Tepki Skoru
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 38
SERBEST ZAMAN
· Öğretmen sınıfa gelir.O gün için hazırladığı programa uygun olarak sınıf ortamını hazırlar.
· Öğretmen sınıfa gelen çocuklarla tek tek selamlaşır.İstedikleri ilgi köşelerine geçmeleri için onları yönlendirir.
· Öğretmen bu süre içinde çocukları gözlemler , onlara rehberlik eder ve zaman zaman da etkinliklere katılır.
· Serbest etkinlik sonunda çocuklar sınıfı toplar.Tuvalet ve temizlik ihtiyaçlarını giderdikten sonra kahvaltıya geçerler.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK
TÜRKÇE
SDA: A:7, K: 1 -2- 5
DA: A: 1, K: 1- 4
A: 4, K: 2- 6
A: 8, K: 1
BA: A: 2, K: 1
A: 3, K: 2
Kahvaltıdan sonra öğretmen çocuklarla birlikte yere oturur.Sabah okula gelirken neler gördükleri ,neler yaptıkları sorulur.Daha sonra çocuklara ”Çocuklar sabah gelirken evde içinde bazı seslerin olduğu bir kaset buldum. Ama sesleri tanıyamadım.” der.Çocuklarla kaset dinlenmeden önce ne olabileceği hakkında kısaca konuşulur.Hep birlikte yere yatılır ve gözler kapanır. Kasette kedi, köpek, kuş, horoz, at, kurbağa gibi hayvanların sesleri bulunmaktadır.Bazı hayvan türlerine ait farklı seslerde yer almaktadır.Aynı hayvanların aynı mı yoksa farklı mı sesler çıkardıklarına dikkat çekilmek istenir.Daha sonra öğretmen çocukları heyecanlandırarak sesleri dinletmeye başlar. Öğretmen kime dokunursa o tahmin etmeye çalışır.Seslerin hangi hayvana ait olduğu belirlenilir.Sırası ile hayvanların öykünmeleri yapılır.Küçük hayvanlar nasıl ses çıkartırlar, büyük hayvanlar nasıl ses çıkartırlar soruları ile hayvanların sesleri çıkartılır.Farklı kuşların köpeklerin çıkardıkları seslerin aynı ya da farklı olup olmadığı hakkında konuşulur.Çocuklara burda sesini duymadığımız başka hangi hayvanlar var sorusu ile farklı hayvanlarda buldurulmaya çalışılır. Bütün çocuklar en az bir kez sesin kaynağını belirleyene kadar etkinlik devam ettirilir. Çocuklara burda sesi olmayan bir hayvanın daha olduğu söylenir.Bazı belirgin özellikleri ile hangi hayvan olduğu buldurulmaya çalışılır.Kocaman bir gövdesi var,uzunca bir de hortumu denildiğinde çocuklardan fil cevabı beklenir.Daha sonra “Bu hayvanlar bir oyun oynayacaklar ama fil’i bulamıyorlar çocuklar” denilerek nerede olabileceği çocuklara sorulur.”Bunu bizden başka birde merak eden arkadaşımız var.Gelin o fil’i bulmak için neler yapmış dinleyelim.” denilir ve hikaye çocuklara katlama kitap tekniği kullanılarak anlatılır.
Hikaye anlatıldıktan sonra çocuklara “ Çocuklar diğer hayvanlar fil’i neden arıyorlarmış biliyor musunuz?”denir ve çocuklar düşündürülür. Alınan cevaplardan sonra “Çünkü hep birlikte bir oyun oynayacaklarmış.” denilir. “Gelin bizlerde onların oyununa katılalım mı?”sorusu ile çocuklar oyuna yönlendirilir.
HAREKET
PMA: A: 5, K: 6
SDA: A: 4, K: 2
BA: A: 2, K: 2
A: 18, K: 2
Çocuklara “Bütün hayvanlarla oyun oynayacağız ama çocuklar burda değişik bir yol var ve bu yoldan geçersek oyun alanına ulaşacakmışız.” denir ve üzerinde kelebek resimleri olan kartlar ters çevrili şekilde yere koyulur.Hep birlikte yere yatılır ve tek tek bu kartlar incelenir. Aynı ve farklı kelebekler belirlenir.Öğretmen daha sonra bu kartları bir sıra ile yere dizer ve “Bu yoldan nasıl geçeceğiz?” sorusu ile çocukların cevaplarını dinler.Yol üzerinde kelebek resimlerinin olduğu taşlar vardır ve buradan geçmek için aynı kelebek taşları üzerinde
ilerlemeleri gerekmektedir. Bu çocuklara anlatılır. İsteyen çocuklar her seferinde farklı bir kelebek taşı üzerinden atlayarak ilerleyebilir. Bütün çocuklar yoldan geçtikten sonra “Çocuklar bu yoldan geçmeyi başardığımız için kelebeklerin bizlere bir hediyesi var.”denir ve bunun bir şarkı olduğu belirtilir.
MÜZİK
SDA: A: 2, K: 4
A: 11, K: 1
Çocuklar kelebeklerin şarkısı çok güzel önce onlardan dinleyelim denilir ve müzik önce kayıttan dinletilir.Sözlere uygun hareketler yapılarak şarkı birkaç kez dinlenir.Daha sonra çocukların da şarkıya eşlik edebilecekleri söylenerek şarkı tümden gelim yöntemi ile öğretilir.
KELEBEK
Pırpır uçtum yaprağa kondum.
Yorulmuşum uyumuşum.
Tıp tıp tıp tıp yağmur yağdı.
Çok üşüdüm ıslanmışım.
Birden güneş açtı.
Vücudum ısındı.
Hop ayağa kalktım.
Kanatlarımı açtım.
Pırpır pırpır pırpır pırpır.
Salladım kanadımı.
Renkli renkli çiçeklerde.
Bak buldum dostlarımı.
Yrd.Doç.Dr. Ercan MERTOĞLU
OYUN
BA : A: 3, K: 3
SDA: A: 6, K: 8
Drama odasına gelindiğinde öğretmen ”Çocuklar bütün hayvanlar toplanmışlar bizde yolu geçtiğimize göre haydi oyuna başlayalım.” der ve oyunun adının “1 2 3 Tıp Heykel Ol” olduğunu söyler.”Çocuklar bütün hayvanlar müzik eşliğinde oynarken birden müzik duruyor ve ebe ‘1 2 3 Tıp Heykel Ol ‘ dediğinde herkes kımıldamadan heykel gibi duruyor.Ebe seçtikleri hayvanda kımıldayanı ebelemeye çalışıyor.“der Kımıldayan kişinin ebe olduğunu belirtir.”İlk kim ebe olacak?” sorusu ile çocuklar düşündürülür.Daha sonra çocuklarla birlikte kimin ebe olacağı sayışmaca ile belirlenir.Çocukların bildiği sayışmacalar varsa onlar tercih edilebilir.Hiçbir çocuk sayışmaca bilmiyorsa öğretmen bildiği bir sayışmacayı söyler.Sayışmacaya göre ilk çıkan çocuk ebe seçilir.
Sayışmaca: Dolapta pekmez
Yala yala bitmez
Ayşecik cik cik cik
Fatmacık cık cık cık
Sen bu oyundan çık.
Ebe belirlendikten sonra oyuna başlanır en son olarak öğretmen ebe olur ve oyun bir el oynandıktan sonra çocuklara” Heykel gibi duruyoruz peki heykel nedir? “der ve çocukları düşündürür.Alınan cevaplardan sonra heykelleri kim yapar?,Heykelleri yapanlara ne ad verilir? sorusu ile heykeltıraşlık çocuklara açıklanır.”Heykeltıraşlar heykelleri önce kilden yapıyorlar.Bizlerde oyun hamurlarından heykellerimizi yapalım mı?” denilerek “Bizler minik heykeltıraşlar olduk haydi heykellerimizi yapmaya.” denilir ve hep birlikte sanat odasına geçilir.
SANAT
PMA: A: 2, K: 8
A: 4, K: 4
SDA: A:11, K: 4- 7
ÖB: A:1, K: 7
Hep birlikte sanat odasına gelindiğinde öğretmen “Hazır mıyız minik heykeltıraşlar?” der ve çocukların hepsine eşit miktarlarda renksiz tuz seramiğinden dağıtır.İstedikleri herhangi bir şeyi yapabileceklerini daha sonra bunları sergileyeceklerini belirtir. Kağıt üzerine heykellerini yaptıktan sonra ortaya koyulan artık materyallerle (kabuklar, kağıtlar, boncuklar, ip, sim, vs.) heykellerini süsleyebilecekleri belirtilir.İsteyenlerin gün içinde verilen çiçekleri de yapıştırabilecekleri söylenir.Yaptıklarını nasıl sergileyeceklerini söylerler ve yaptıkları onların istediği yere koyulur.Daha sonra bütün çocuklarla ayağa kalkılır ve yerlere masaların üzerine bakılır.Öğretmen “Ne kadar dağıtmışız.”der ve “Haydi hep birlikte sınıfı önceki haline getirelim.“der ve sınıftaki kağıtlar,hamurlar, boncuklar,pullar vs. toplanıp uygun yere koyulur.Sınıf temizlenip toplandıktan sonra herkesin yaptıkları incelenir.
SERBEST ZAMAN
Çocukların ilgileri doğrultusunda açık hava etkinlikleri, sanat etkinlikleri, ilgi köşelerinde etkinlikler vb. gerçekleştirilir.
DEĞERLENDİRME
Programın Değerlendirilmesi: Hazırlanan program istenen sürede ve eksiksiz olarak gerçekleştirilmiştir.
Çocukların Değerlendirilmesi: Güne hayvan seslerini dinleyerek başlamak çok hoşlarına gitti.Benim tahmin edemezler diye düşündüğüm goril sesini tanıdılar ve ses kayıtlarında duymadan fil sesini de çıkarabildiler.Hayvan öykünmelerini küçük kedi,anne kedi, baba kedi şeklinde çeşitlendirmem çocuklara komik geldi ve uygun ses tonlamaları ile miyavladılar.Hareket etkinliği için hazırladığım kelebekleri yere yatıp tek tek konuşarak açmam dikkatlerini topladı. Kendini bazı kelebeklere benzetenler oldu. Bütün çocuklar söz almak için parmak kaldırdı ve ben çok şaşırdım.Heykeltıraş onlara çok ilginç geldi.Kağıt üzerine yaptıkları heykellerini evlerine giderken kimseye taşıtmaya kıyamadılar.
Eğitimcinin Değerlendirmesi:Etkinlikler sırasında dikkat dağıldığında ayağa kalkıp koşma ve fazla enerjiyi boşaltma yöntemini seçtim.Her geçişte bunu yaptıktan sonra beni daha rahat dinlediklerini gördüm.Hareket etkinliği için tek kelebek resimleri üzerinden hareket etmem ve resimlerin bazılarının çok benzer olmasının çocukları zorlayacağını düşünüyordum.Fakat hepsi hareket etkinliğini yanlışsız tamamlayabildi.