- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Turşu Yapıyoruz (Turşu, Tat, Duyu, Kış Hazırlıkları)
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Fen (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini
söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında göz
teması kurar. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür.
K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Dinledikleri/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.)
SDG: K6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Dinlediklerinde yeni olan
sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri
hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Malzemeleri keser.)
MATERYALLER: Turşuluk malzemeler, kavanoz, tatlı-ekşi-acı yiyecekler
SÖZCÜKLER: Turşu, kışa hazırlık
KAVRAMLAR: Duyu: Acı, tatlı, ekşi
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen bir önceki gün velilerden haber mektubu ile istenen
turşu malzemelerini sınıfta bir masaya yerleştirir.
• Turşu malzemeleri çocuklarla birlikte incelenir.
• Salatalık, havuç, lahana vb. malzemelerin nerelerde yetiştiği,
nasıl yetiştiği, hangi mevsimde yetiştikleri hakkında konuşulur.
• Malzemeler öğretmen gözetiminde çocuklar tarafından kesilir.
• Çocuklara bıçak ve tabaklar dağıtılır.
• Malzemeler çocuklar tarafından kesilir.
• Kesilen malzemeler turşu kavanozlarına atılır. Sonrasında çocuklarla beraber su, limon, sirke vb. eklenir.
• Çember saatinde birlikte turşuya neler koyulduğu ve nasıl yapıldığı tekrar edilir.
• Sonbaharda hangi sebzeleri yediğimiz hakkında sohbet edilir.
• Sınıftaki sebzelerle, ekşi- tatlı- tuzlu tat deneyi gözler kapatılarak yapılır.
DEĞERLENDİRME
• Malzemeler ile ne yaptık? Nasıl?
• En çok hangi sebzenin tadı hoşuna gitti?
• Turşu yaparken nelere dikkat etmeliyiz?
• Sınıfımızda ve günlük hayatımızda başka neler yerken nerelerde limon, sirke kullanırız?
• Sizce başka nelerin turşusunu yapabiliriz?
İLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarına evde farklı tatlardaki yiyecekleri tattırmaları ve üzerinde sohbet etmeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa,
turşu yaparken kullanılan malzemelerin ismini önceden söyleyip
çocuğun da tekrarlaması sağlanarak model olunabilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Turşu yapımı sırasında birlikte hareket edebilme çalışmalarından
dolayı iş birliği değerine vurgu yapılabilir.
ÖNERİLER
• Çocukların sebzeleri keserken keskin olmayan küt uçlu bıçak
kullanmaları sağlanmalıdır.
• Gözlerini kapatmak istemeyen çocuklar zorlanmamalıdır.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Fen (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini
söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında göz
teması kurar. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür.
K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Dinledikleri/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.)
SDG: K6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Dinlediklerinde yeni olan
sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri
hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Malzemeleri keser.)
MATERYALLER: Turşuluk malzemeler, kavanoz, tatlı-ekşi-acı yiyecekler
SÖZCÜKLER: Turşu, kışa hazırlık
KAVRAMLAR: Duyu: Acı, tatlı, ekşi
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen bir önceki gün velilerden haber mektubu ile istenen
turşu malzemelerini sınıfta bir masaya yerleştirir.
• Turşu malzemeleri çocuklarla birlikte incelenir.
• Salatalık, havuç, lahana vb. malzemelerin nerelerde yetiştiği,
nasıl yetiştiği, hangi mevsimde yetiştikleri hakkında konuşulur.
• Malzemeler öğretmen gözetiminde çocuklar tarafından kesilir.
• Çocuklara bıçak ve tabaklar dağıtılır.
• Malzemeler çocuklar tarafından kesilir.
• Kesilen malzemeler turşu kavanozlarına atılır. Sonrasında çocuklarla beraber su, limon, sirke vb. eklenir.
• Çember saatinde birlikte turşuya neler koyulduğu ve nasıl yapıldığı tekrar edilir.
• Sonbaharda hangi sebzeleri yediğimiz hakkında sohbet edilir.
• Sınıftaki sebzelerle, ekşi- tatlı- tuzlu tat deneyi gözler kapatılarak yapılır.
DEĞERLENDİRME
• Malzemeler ile ne yaptık? Nasıl?
• En çok hangi sebzenin tadı hoşuna gitti?
• Turşu yaparken nelere dikkat etmeliyiz?
• Sınıfımızda ve günlük hayatımızda başka neler yerken nerelerde limon, sirke kullanırız?
• Sizce başka nelerin turşusunu yapabiliriz?
İLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarına evde farklı tatlardaki yiyecekleri tattırmaları ve üzerinde sohbet etmeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa,
turşu yaparken kullanılan malzemelerin ismini önceden söyleyip
çocuğun da tekrarlaması sağlanarak model olunabilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Turşu yapımı sırasında birlikte hareket edebilme çalışmalarından
dolayı iş birliği değerine vurgu yapılabilir.
ÖNERİLER
• Çocukların sebzeleri keserken keskin olmayan küt uçlu bıçak
kullanmaları sağlanmalıdır.
• Gözlerini kapatmak istemeyen çocuklar zorlanmamalıdır.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."