- Katılım
- 22 Kas 2007
- Mesajlar
- 901
- Tepki Skoru
- 0
- Puanları
- 0
TÜRKÇE SORULARI ZORLAŞINCA ÖSS'DE BAŞARI ORANI DÜŞTÜ
Öğrenci Seçme Sınavı'nda (ÖSS) Türkçe sorularının zor olması nedeniyle genel öğrenci başarısının düştüğü ortaya çıktı. Bu yıl geçen senelere göre Türkçe sorularını 'anlama, yorumlama ve analiz yapma' açısından zorlaştıran ÖSYM, öğrencilerin başarılarını da etkiledi.
Okuduğunu anlama ve ana fikrini çıkarma türü uzun sorularla öğrencilerin çok vakit harcadığı, diğer testlere ise az sürenin kaldığı belirtildi. Başarının düşmesi üzerine YÖK'ün ÖSS'deki baraj puanlarını geçmek için gerekli olan net sayısını önemli oranda düşürdüğü öğrenildi. YÖK'ün baraj puanlarını geçişi kolaylaştırması ile 165 puanı geçen öğrenci sayısı 630 binden 713 bine çıktı. Artık öğrenciler 18 net yerine 12 netle 145 puan; 45 net yerine 36 netle 165 puan alabilecek. Öğrenciler, puan katsayıları yüksek olduğu için alanlarıyla ilgili testlerden soru çözerse bu rakamlardan daha az netle de aynı puanı alabilecek. YÖK'ün düzenlemesi, özellikle geçen sene kontenjanlarının yarısı boş kalan KKTC'deki özel üniversitelere yarayacak. Türkiye'deki vakıf üniversiteleri de öğrenci sayısı artacağı için kazançlı çıkacak. 2010'dan itibaren uygulanacak yeni üniversiteye giriş sistemine ilişkin detaylar ise 21 Temmuz'daki YÖK Genel Kurulu'nda karara bağlanacak.
YÖK Başkan Vekili Prof. Dr. İzzet Özgenç, düzenlediği 'bilgilendirme' toplantısında, bu yıl ÖSS'de soru sorma tekniği ve soruların zorluğu nedeniyle alınan puanlarda geçen seneye göre bir düşüş olduğunu söyledi. Bu nedenle ÖSS barajını geçişi kolaylaştırdıklarını ifade etti. Özgenç, 'cevap vermedeki serilikten kaynaklanan bir sorun olarak Türkçe soruları için fazla zaman kaybedildiğini, diğer testleri çözmek için vakit kalmaması gibi bir sonucun ortaya çıktığını' aktardı. 'Üniversitede kalitenin azalacağı ve başarısız öğrencilerin üniversitede de başarılı olamayacağı' yönündeki değerlendirmelere katılmayan Başkan Vekili, "Bu düzenleme, yükseköğrenimin kalitesini ve başarısını düşürmeye yönelik bir sonuç doğurmayacak." dedi.
Alıntı
Öğrenci Seçme Sınavı'nda (ÖSS) Türkçe sorularının zor olması nedeniyle genel öğrenci başarısının düştüğü ortaya çıktı. Bu yıl geçen senelere göre Türkçe sorularını 'anlama, yorumlama ve analiz yapma' açısından zorlaştıran ÖSYM, öğrencilerin başarılarını da etkiledi.
Okuduğunu anlama ve ana fikrini çıkarma türü uzun sorularla öğrencilerin çok vakit harcadığı, diğer testlere ise az sürenin kaldığı belirtildi. Başarının düşmesi üzerine YÖK'ün ÖSS'deki baraj puanlarını geçmek için gerekli olan net sayısını önemli oranda düşürdüğü öğrenildi. YÖK'ün baraj puanlarını geçişi kolaylaştırması ile 165 puanı geçen öğrenci sayısı 630 binden 713 bine çıktı. Artık öğrenciler 18 net yerine 12 netle 145 puan; 45 net yerine 36 netle 165 puan alabilecek. Öğrenciler, puan katsayıları yüksek olduğu için alanlarıyla ilgili testlerden soru çözerse bu rakamlardan daha az netle de aynı puanı alabilecek. YÖK'ün düzenlemesi, özellikle geçen sene kontenjanlarının yarısı boş kalan KKTC'deki özel üniversitelere yarayacak. Türkiye'deki vakıf üniversiteleri de öğrenci sayısı artacağı için kazançlı çıkacak. 2010'dan itibaren uygulanacak yeni üniversiteye giriş sistemine ilişkin detaylar ise 21 Temmuz'daki YÖK Genel Kurulu'nda karara bağlanacak.
YÖK Başkan Vekili Prof. Dr. İzzet Özgenç, düzenlediği 'bilgilendirme' toplantısında, bu yıl ÖSS'de soru sorma tekniği ve soruların zorluğu nedeniyle alınan puanlarda geçen seneye göre bir düşüş olduğunu söyledi. Bu nedenle ÖSS barajını geçişi kolaylaştırdıklarını ifade etti. Özgenç, 'cevap vermedeki serilikten kaynaklanan bir sorun olarak Türkçe soruları için fazla zaman kaybedildiğini, diğer testleri çözmek için vakit kalmaması gibi bir sonucun ortaya çıktığını' aktardı. 'Üniversitede kalitenin azalacağı ve başarısız öğrencilerin üniversitede de başarılı olamayacağı' yönündeki değerlendirmelere katılmayan Başkan Vekili, "Bu düzenleme, yükseköğrenimin kalitesini ve başarısını düşürmeye yönelik bir sonuç doğurmayacak." dedi.
Alıntı