- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Trafik Hayattır (Trafik ve İlk Yardım Haftası, Örüntü)
Etkinlik Çeşidi : Türkçe, Müzik ve Okuma-Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır. (Verilen
açıklamaya uygun sembolü gösterir. Gösterilen sembolün anlamını
söyler.)
K14: Nesnelerle örüntü oluşturur. (Modele bakarak nesnelerle
örüntü oluşturur. En çok üç öğeden oluşan örüntüdeki kuralı söyler.)
DG: K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.)
K12: Yazı farkındalığı gösterir. (Gördüğü yazının ne ile ilgili olduğunu tahminen söyler.)
MG: K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim
eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)
ÖB: BK7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. (Tehlikeli
olan durumları söyler. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak
için yapılması gerekenleri söyler. Temel güvenlik kurallarını bilir.)
MATERYALLER: Çeşitli trafik işaretlerinin olduğu görseller, trafik ışığı modeli, kırmızı-sarı-yeşil pullar, örüntü çalışma sayfası
SÖZCÜKLER: Trafik, işaret, levha, trafik ışığı, trafik polisi, kural
KAVRAMLAR: Renk: Kırmızı, sarı, yeşil Konum: Alt-üst-orta
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara çeşitli trafik işareti levhalarının olduğu görseller
gösterilir. Bu görsellerin ne olduğu, üzerindeki işaretlerin ne anlama geldiği, üzerinde yazılanların ne anlama gelebileceği sorularak sohbet başlatılır. Görsellerle ilgili merak ettiklerini sormaları
istenir.
• Trafikte nelere dikkat edilmesi gerektiği, trafik kurallarına uymazsak neler olabileceği, trafikte insanların nasıl saygılı olabilecekleri konuşulur. Trafik kurallarına uymanın herkesin sorumluluğu olduğu vurgulanır.
• Trafik ışıklarının hangi renk olduğu ve renklerin hangi anlama
geldiği hakkında sohbet edilir. Trafik polisi resmi gösterilerek
görevleri hakkında sohbet edilir.
• “Trafik” isimli şarkı hareketleriyle birlikte söylenir.
Trafik
Kırmızıda asla geçmem (İşaret parmağı iki yana sallanır)
Sarı yanar beklerim (Eller bele konur beklenir)
Yeşil yanınca ise
Durmadan ilerlerim (Yerinde yürüyüş hareketi yapılır)
Kurallara uyarım,
Uymayana kızarım. (Kızma mimiği yapılır)
Kurallara uyanı
Her zaman alkışlarım (Alkış yapılır)
G. Sarıoğlu
• Şarkının ardından masalara geçilir. Trafik ışığı modeli çocuklara gösterilir. Sırasıyla üsttekinin kırmızı, ortadakinin sarı,
alttakinin yeşil olduğu vurgulanır. Kırmızı, sarı ve yeşil renkteki
pullar dağıtılır. Trafik ışığı modeline bakarak üstten alta (kırmızı-sarı-yeşil) olmak üzere “Çılgın Trafik Işıkları” örüntü çalışma
sayfasını yapmaları istenir.
DEĞERLENDİRME
• Bugün hangi trafik işaretlerini öğrendik?
• Trafik işaretleri olmasaydı neler olurdu?
• Trafik polisinin görevleri nedir?
• Trafik ışıkları olmasa yayalar/sürücüler ne zaman geçebileceğini nasıl anlayabilirlerdi?
• Trafik ışıklarına dikkat etmeyen yayalar/sürücüler seni duyabilselerdi onlara ne söylemek isterdin?
• Çevrende başka hangi trafik işaretlerini görüyorsun?
• Trafik ışıklarının sırası nedir?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, örüntü ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir
AİLE KATILIMI
• Ailelere trafik kuralları ile ilgili bir bülten gönderilebilir.
UYARLAMA
Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa, “Trafik” şarkısı söylenirken ritim aletleriyle ritim oluşturması istenebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk
Etkinlik sırasında sürücülerin çevreye, yayalara ve hayvanlara
karşı saygılı olmaları yayaların da trafik işaretlerine uyarak sürücülere ve çevreye saygı ve sorumluluklarını yerine getirmeleri
gerektiği anlatılabilir. Trafik kurallarına uymanın toplumsal bir sorumluluk olduğu vurgulanabilir.
ÖNERİLER
• Seçilen trafik işaretleri çocukların günlük yaşamda sık sık karşılaştıkları işaretlerden seçilebilir (yaya geçidi, dur, hastane, park
yeri, engelli park yeri vb.).
• Örüntü çalışması için pullar fon kartonundan oluşturulabilir.
• Pul oluşturulamadığı durumda renkli kalemlerle boyanabilir ya
da parmak boyasıyla baskı yapılabilir.
• Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan "EGM Çocuk" adlı siteden trafik ile ilgili çizgi filmler ve animasyonlar izletilebilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
• Trafik ve İlk Yardım Haftası (Mayıs ayının ilk haftası)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Türkçe, Müzik ve Okuma-Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır. (Verilen
açıklamaya uygun sembolü gösterir. Gösterilen sembolün anlamını
söyler.)
K14: Nesnelerle örüntü oluşturur. (Modele bakarak nesnelerle
örüntü oluşturur. En çok üç öğeden oluşan örüntüdeki kuralı söyler.)
DG: K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.)
K12: Yazı farkındalığı gösterir. (Gördüğü yazının ne ile ilgili olduğunu tahminen söyler.)
MG: K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim
eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)
ÖB: BK7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. (Tehlikeli
olan durumları söyler. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak
için yapılması gerekenleri söyler. Temel güvenlik kurallarını bilir.)
MATERYALLER: Çeşitli trafik işaretlerinin olduğu görseller, trafik ışığı modeli, kırmızı-sarı-yeşil pullar, örüntü çalışma sayfası
SÖZCÜKLER: Trafik, işaret, levha, trafik ışığı, trafik polisi, kural
KAVRAMLAR: Renk: Kırmızı, sarı, yeşil Konum: Alt-üst-orta
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara çeşitli trafik işareti levhalarının olduğu görseller
gösterilir. Bu görsellerin ne olduğu, üzerindeki işaretlerin ne anlama geldiği, üzerinde yazılanların ne anlama gelebileceği sorularak sohbet başlatılır. Görsellerle ilgili merak ettiklerini sormaları
istenir.
• Trafikte nelere dikkat edilmesi gerektiği, trafik kurallarına uymazsak neler olabileceği, trafikte insanların nasıl saygılı olabilecekleri konuşulur. Trafik kurallarına uymanın herkesin sorumluluğu olduğu vurgulanır.
• Trafik ışıklarının hangi renk olduğu ve renklerin hangi anlama
geldiği hakkında sohbet edilir. Trafik polisi resmi gösterilerek
görevleri hakkında sohbet edilir.
• “Trafik” isimli şarkı hareketleriyle birlikte söylenir.
Trafik
Kırmızıda asla geçmem (İşaret parmağı iki yana sallanır)
Sarı yanar beklerim (Eller bele konur beklenir)
Yeşil yanınca ise
Durmadan ilerlerim (Yerinde yürüyüş hareketi yapılır)
Kurallara uyarım,
Uymayana kızarım. (Kızma mimiği yapılır)
Kurallara uyanı
Her zaman alkışlarım (Alkış yapılır)
G. Sarıoğlu
• Şarkının ardından masalara geçilir. Trafik ışığı modeli çocuklara gösterilir. Sırasıyla üsttekinin kırmızı, ortadakinin sarı,
alttakinin yeşil olduğu vurgulanır. Kırmızı, sarı ve yeşil renkteki
pullar dağıtılır. Trafik ışığı modeline bakarak üstten alta (kırmızı-sarı-yeşil) olmak üzere “Çılgın Trafik Işıkları” örüntü çalışma
sayfasını yapmaları istenir.
DEĞERLENDİRME
• Bugün hangi trafik işaretlerini öğrendik?
• Trafik işaretleri olmasaydı neler olurdu?
• Trafik polisinin görevleri nedir?
• Trafik ışıkları olmasa yayalar/sürücüler ne zaman geçebileceğini nasıl anlayabilirlerdi?
• Trafik ışıklarına dikkat etmeyen yayalar/sürücüler seni duyabilselerdi onlara ne söylemek isterdin?
• Çevrende başka hangi trafik işaretlerini görüyorsun?
• Trafik ışıklarının sırası nedir?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, örüntü ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir
AİLE KATILIMI
• Ailelere trafik kuralları ile ilgili bir bülten gönderilebilir.
UYARLAMA
Sınıfta üstün yetenekli bir çocuk varsa, “Trafik” şarkısı söylenirken ritim aletleriyle ritim oluşturması istenebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk
Etkinlik sırasında sürücülerin çevreye, yayalara ve hayvanlara
karşı saygılı olmaları yayaların da trafik işaretlerine uyarak sürücülere ve çevreye saygı ve sorumluluklarını yerine getirmeleri
gerektiği anlatılabilir. Trafik kurallarına uymanın toplumsal bir sorumluluk olduğu vurgulanabilir.
ÖNERİLER
• Seçilen trafik işaretleri çocukların günlük yaşamda sık sık karşılaştıkları işaretlerden seçilebilir (yaya geçidi, dur, hastane, park
yeri, engelli park yeri vb.).
• Örüntü çalışması için pullar fon kartonundan oluşturulabilir.
• Pul oluşturulamadığı durumda renkli kalemlerle boyanabilir ya
da parmak boyasıyla baskı yapılabilir.
• Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan "EGM Çocuk" adlı siteden trafik ile ilgili çizgi filmler ve animasyonlar izletilebilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
• Trafik ve İlk Yardım Haftası (Mayıs ayının ilk haftası)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Son düzenleme: