- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
TOPRAĞIN İÇİNDE NELER VAR?
Etkinlik Çeşidi: Sanat, Fen ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük - Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 48 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/duruma/olaya
odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla
açıklar.)
Kazanım 11. Nesneleri ölçer. (Göstergeleri: Standart olmayan
birimlerle ölçer. Ölçme sonucunu söyler.)
Dil Gelişimi
Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade
eder. (Göstergeleri: Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik,
drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler)
Motor Gelişim:
Kazanım 4. Küçük kas becerileri gerektiren hareketleri
yapar. (Göstergeleri: Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
MATERYALLER
Tırmık, kürek, sopa, taş, ip, boya kalemleri, kraft kâğıdı, yapıştırıcı, ağaç kökleri, taşlar, yaprak, küçük defterler.
SÖZCÜKLER
Derinlik
KAVRAMLAR
-----
DEĞERLENDİRME
Etkinlikten sonra çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Bahçede neler yaptınız? Neler gördünüz?
*Oluşan çukurları neler kullanarak ölçtünüz?
*Toprağı kazdıktan sonra neler buldunuz?
*Bahçede en çok ne yaparken heyecanlandınız? Neden?
*En çok neyi merak ettiniz? Neden?
AİLE KATILIMI
*Ailelere çocuklarıyla bahçeye çıkıp toprak üstü ve altında bulunan
canlı/cansız varlıkları gözlemleyip sohbet etmeleri önerilebilir.
*Toprağın canlı ve cansız varlıklar için barınak görevi gördüğünü
vurgulayan resimli bir bülten hazırlanıp panoya asılabilir veya evlere
gönderilebilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuklar okulun bahçesine çıkarlar. Toprağın içinde neler olabileceğini
ile ilgili düşüncelerini küçük bir deftere resim çizerek not alırlar.
*Çocuklar üçer ya da dörder kişilik gruplar halinde toprağı belli bir
derinliğe kadar tırmık ve kürek kullanarak kazarlar. Her grup açtıkları
çukurların derinliğini standart olmayan birimler (bahçede bulunan
sopa/çubuk, taşlar, ipler, karış vb) kullanarak ölçerler. Gruplar ölçüm
sonuçlarını diğer gruplar ile paylaşır.
*Her grup kazdığı çukurdan çıkan toprakların içerisinde bulunan bitki
kökleri, solucan, böcek, yaprak, toprağın rengi vb. canlı ve cansız
varlıkları büyüteç yardımıyla incelerler. Çıkan varlıklar hakkında sorulan
soruları yanıtlarlar.
*Sohbet tamamlandıktan sonra her çocuk toprağın altında gördükleri
canlı ve cansız varlıkların resimlerini de küçük defterlerine çizerler.
*Çocuklar yaptıkları çizimler hakkında sohbet ederler.
*Çocuklara büyük bir kraft kağıdı, yapıştırıcı, ağaç kökleri, taşlar, yaprak
vb. verilir. Çocuklar hep birlikte bu malzemeleri kullanarak toprak ile
ilgili resim yaparlar.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Sanat, Fen ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük - Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 48 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/duruma/olaya
odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla
açıklar.)
Kazanım 11. Nesneleri ölçer. (Göstergeleri: Standart olmayan
birimlerle ölçer. Ölçme sonucunu söyler.)
Dil Gelişimi
Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade
eder. (Göstergeleri: Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik,
drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler)
Motor Gelişim:
Kazanım 4. Küçük kas becerileri gerektiren hareketleri
yapar. (Göstergeleri: Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
MATERYALLER
Tırmık, kürek, sopa, taş, ip, boya kalemleri, kraft kâğıdı, yapıştırıcı, ağaç kökleri, taşlar, yaprak, küçük defterler.
SÖZCÜKLER
Derinlik
KAVRAMLAR
-----
DEĞERLENDİRME
Etkinlikten sonra çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Bahçede neler yaptınız? Neler gördünüz?
*Oluşan çukurları neler kullanarak ölçtünüz?
*Toprağı kazdıktan sonra neler buldunuz?
*Bahçede en çok ne yaparken heyecanlandınız? Neden?
*En çok neyi merak ettiniz? Neden?
AİLE KATILIMI
*Ailelere çocuklarıyla bahçeye çıkıp toprak üstü ve altında bulunan
canlı/cansız varlıkları gözlemleyip sohbet etmeleri önerilebilir.
*Toprağın canlı ve cansız varlıklar için barınak görevi gördüğünü
vurgulayan resimli bir bülten hazırlanıp panoya asılabilir veya evlere
gönderilebilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuklar okulun bahçesine çıkarlar. Toprağın içinde neler olabileceğini
ile ilgili düşüncelerini küçük bir deftere resim çizerek not alırlar.
*Çocuklar üçer ya da dörder kişilik gruplar halinde toprağı belli bir
derinliğe kadar tırmık ve kürek kullanarak kazarlar. Her grup açtıkları
çukurların derinliğini standart olmayan birimler (bahçede bulunan
sopa/çubuk, taşlar, ipler, karış vb) kullanarak ölçerler. Gruplar ölçüm
sonuçlarını diğer gruplar ile paylaşır.
*Her grup kazdığı çukurdan çıkan toprakların içerisinde bulunan bitki
kökleri, solucan, böcek, yaprak, toprağın rengi vb. canlı ve cansız
varlıkları büyüteç yardımıyla incelerler. Çıkan varlıklar hakkında sorulan
soruları yanıtlarlar.
*Sohbet tamamlandıktan sonra her çocuk toprağın altında gördükleri
canlı ve cansız varlıkların resimlerini de küçük defterlerine çizerler.
*Çocuklar yaptıkları çizimler hakkında sohbet ederler.
*Çocuklara büyük bir kraft kağıdı, yapıştırıcı, ağaç kökleri, taşlar, yaprak
vb. verilir. Çocuklar hep birlikte bu malzemeleri kullanarak toprak ile
ilgili resim yaparlar.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."