GÜNLÜK PROĞRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI:Okuma-Yazma Çalışması 12.05.2011
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Tek-Çift Olan Nesneleri Bulma
KAVRAM:Tek-Çift
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
SÜRE:30 dk
MATERYALLER:Renkli kuru boya kalemleri,tek-çift kavramı ile ilgili okuma-yazma (dosya)çalışması
UYGULANAN YÖNTEM TEKNİKLER:Düz Anlatım
GELİŞİM ALANI:Psiko-motor-Bilişsel Alan
AMAÇ VE KAZANIM
PSİKO-MOTOR ALAN
AMAÇ 2.El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
KAZANIM
10.Yönergeye uygun çizgiler çizer.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 3.Dikkatini toplayabilme.
KAZANIM
1.Dikkat edilmesi gereken olayı/nesneyi/durumu fark eder.
2.Dikkat edilmesi gereken olay/nesne/durum üzerinde yoğunlaşır.
AMAÇ 4.Algıladıklarını hatırlayabilme.
KAZANIM
1.Olay ya da varlıkları söyler.
2.Varlıkları rengini söyler.
ÖĞREME SÜRECİ
*Eğitimci çoçukların okuma-yazma çalışması için boya kalemlerini alıp masalara geçmelerini ister.
*Eğitimci önceden hazırlamış olduğu okuma-yazma çalışmalarını çocuklara verir.
*Eğitimci çocuklara yönergeyi okur.
-Yönerge:”Tek ve çift olan nesneleri söyle.Çift olan nesnelerin teklerini bul çizgi ile birleştir.Çift olan nesneleri kırmızıya tek olan nesneleri maviye boya.”
*Eğitimci çocukların etkinliğe başlayabileceklerini söyler ve çocuklara yardımcı olur.
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Tek-Çift Olan Nesneleri Bulma
KAVRAM:Tek-Çift
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
SÜRE:30 dk
MATERYALLER:Renkli kuru boya kalemleri,tek-çift kavramı ile ilgili okuma-yazma (dosya)çalışması
UYGULANAN YÖNTEM TEKNİKLER:Düz Anlatım
GELİŞİM ALANI:Psiko-motor-Bilişsel Alan
AMAÇ VE KAZANIM
PSİKO-MOTOR ALAN
AMAÇ 2.El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
KAZANIM
10.Yönergeye uygun çizgiler çizer.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 3.Dikkatini toplayabilme.
KAZANIM
1.Dikkat edilmesi gereken olayı/nesneyi/durumu fark eder.
2.Dikkat edilmesi gereken olay/nesne/durum üzerinde yoğunlaşır.
AMAÇ 4.Algıladıklarını hatırlayabilme.
KAZANIM
1.Olay ya da varlıkları söyler.
2.Varlıkları rengini söyler.
ÖĞREME SÜRECİ
*Eğitimci çoçukların okuma-yazma çalışması için boya kalemlerini alıp masalara geçmelerini ister.
*Eğitimci önceden hazırlamış olduğu okuma-yazma çalışmalarını çocuklara verir.
*Eğitimci çocuklara yönergeyi okur.
-Yönerge:”Tek ve çift olan nesneleri söyle.Çift olan nesnelerin teklerini bul çizgi ile birleştir.Çift olan nesneleri kırmızıya tek olan nesneleri maviye boya.”
*Eğitimci çocukların etkinliğe başlayabileceklerini söyler ve çocuklara yardımcı olur.
DEĞERLENDİRME: