PROĞRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI:Ana Dil Etkinliği 15.05.2011
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Renkli Şekerler
KAVRAM:Tek-Çift
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
SÜRE:30-35dk
MATERYALLER:Pembe fon kartonu(üzerinde 1 sayısı),sarı fon kartonu(üzerinde 2 sayısı),turuncu fon kartonu(üzerinde 3 sayısı),mor fon kartonu(üzerinde 4 sayısı),reçel kavanozu,süt kutusu
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:Düz Anlatım
GELİŞİM ALANI:Psiko-motor Alan/Bilişsel Alan
PSİKO-MOTOR ALAN
AMAÇ 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
KAZANIM
1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
6.Belirli mesafeyi sürünerek gider.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 4. Algıladıklarını hatırlayabilme.
KAZANIM
1.Olay ya da varlıkları söyler.
2.Varlıkların rengini söyler.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Eğitimci çocukların yarım ay şeklinde oturmalarını ister.
*Eğitimci;”Çocuklar vücudumuzda hangi organlarımız var?”
“Bu organlarımızdan hangisi çift hangileri tek ?”
“Tek-çift sayılar hangileridir?”
şeklinde sorular sorularak çocuklarla sohbet edilir.
*Eğitimci daha sonra “RENKLİ ŞEKERLER” hikayesini okur.
RENKLİ ŞEKERLER
Bir markette renkli renkli şekerler yaşardı.Pembe tek şekerlerin adı Lolitop’tu.Bumlar çok büyük ve çok yavaş yürürdüler hep geride kalırlardı.Sarı çift şekerlerin adı Topitop’tu ve küçüktü.Üzerlerinde kırmızı benekleri vardı.Hızlı yürüdüler her yere en erken onlar giderdiler.Turuncu tek şekerlerin adı Yumuk’tu.Bunlar inceydiler,uzundular,zıplayarak giderdiler.Zıplarken dokunduğu şeyleri dökerdiler.Mor çift şekerlerin adı Totiy’di.Bunlarda sürüğnerek yürürdüler.Günlerden birgün kutularında uyuyan şekerler uyandılar.Kollarını yanlara açarak gerindiler.Kutularıda oturdular.Henüz hiçbir çocukonları almaya gelmemişti.
Markette gezmek için zamanları vardı.Şekerler el ele tutuştular.Ayağa kalktılar ve zıplayarak kutularından çıktılar.Sarı çift şekerler reçel kavanozunun olduğu yere hızlıca yürüdü.Arkasından turuncu tek şekerler zıplayarak yürüdüler.Pembe tek şekerler arkalarından yavaşça yürüdüler yürüdüler pembe tek şekerler durdular.Arkadaşların geri kalıp onlara yetişememişlerdi.Sütün yanına gidip yattılar ve kıvrılıp uyudular.
Mor çift şekerlerde sürünerek kavanozun yanına geldiler.Turuncu tek şekerler ile mor tek şekerler reçel kavanozuna dokunlar ve kavanoz yere düştü.Sarı çift şekerler uyandılar ve mor çift şeker ile turuncu tek şekerlerin yanına geldiler.Bu şekerler kavanozu yuvarlamaya başladılar.Pembe tek şekerlerde onların arkasından yavaş yavaş yürüdüler .Tam o sırada markete gelen çocukların seslerini duydular artık hemen yerlerine gitmeleri gerekiyordu.Bütün şekerler kutularına doğru yürüdüler hepsi biranda kutularına zıpladılar.Şeker almak isteyen çocukları beklediler.
*Eğitimci hikayeyi okuduktan sonra çocukları 4 gruba ayırır.Pembe tek şekerler,sarı çift şekerler ,turuncu tek şekerler ,mor çift şekerler şeklinde gruplara ayrılırlar.Herbir gruba kendi rengindeki fon kartonu verilir.
*Eğitimci sınıfda herhangi bir yere reçel kavanozunu ve süt kutusunu koyar.
*Eğitimci;”çocuklar her bir grubun hikayede ismi geçtiğinde hikayedeki yönergelere uygun olarak hareketleri yapacaksınız der.”
*Canlandırma bittikten sonra eğitimci çocuklara aşağıdaki soruları sorar.
-Hikayede kimler vardı?
-Nasıl hareket ediyorlardı?
-Şekerlerin hangi özellikleri vardı?
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Renkli Şekerler
KAVRAM:Tek-Çift
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
SÜRE:30-35dk
MATERYALLER:Pembe fon kartonu(üzerinde 1 sayısı),sarı fon kartonu(üzerinde 2 sayısı),turuncu fon kartonu(üzerinde 3 sayısı),mor fon kartonu(üzerinde 4 sayısı),reçel kavanozu,süt kutusu
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:Düz Anlatım
GELİŞİM ALANI:Psiko-motor Alan/Bilişsel Alan
PSİKO-MOTOR ALAN
AMAÇ 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
KAZANIM
1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
6.Belirli mesafeyi sürünerek gider.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 4. Algıladıklarını hatırlayabilme.
KAZANIM
1.Olay ya da varlıkları söyler.
2.Varlıkların rengini söyler.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Eğitimci çocukların yarım ay şeklinde oturmalarını ister.
*Eğitimci;”Çocuklar vücudumuzda hangi organlarımız var?”
“Bu organlarımızdan hangisi çift hangileri tek ?”
“Tek-çift sayılar hangileridir?”
şeklinde sorular sorularak çocuklarla sohbet edilir.
*Eğitimci daha sonra “RENKLİ ŞEKERLER” hikayesini okur.
RENKLİ ŞEKERLER
Bir markette renkli renkli şekerler yaşardı.Pembe tek şekerlerin adı Lolitop’tu.Bumlar çok büyük ve çok yavaş yürürdüler hep geride kalırlardı.Sarı çift şekerlerin adı Topitop’tu ve küçüktü.Üzerlerinde kırmızı benekleri vardı.Hızlı yürüdüler her yere en erken onlar giderdiler.Turuncu tek şekerlerin adı Yumuk’tu.Bunlar inceydiler,uzundular,zıplayarak giderdiler.Zıplarken dokunduğu şeyleri dökerdiler.Mor çift şekerlerin adı Totiy’di.Bunlarda sürüğnerek yürürdüler.Günlerden birgün kutularında uyuyan şekerler uyandılar.Kollarını yanlara açarak gerindiler.Kutularıda oturdular.Henüz hiçbir çocukonları almaya gelmemişti.
Markette gezmek için zamanları vardı.Şekerler el ele tutuştular.Ayağa kalktılar ve zıplayarak kutularından çıktılar.Sarı çift şekerler reçel kavanozunun olduğu yere hızlıca yürüdü.Arkasından turuncu tek şekerler zıplayarak yürüdüler.Pembe tek şekerler arkalarından yavaşça yürüdüler yürüdüler pembe tek şekerler durdular.Arkadaşların geri kalıp onlara yetişememişlerdi.Sütün yanına gidip yattılar ve kıvrılıp uyudular.
Mor çift şekerlerde sürünerek kavanozun yanına geldiler.Turuncu tek şekerler ile mor tek şekerler reçel kavanozuna dokunlar ve kavanoz yere düştü.Sarı çift şekerler uyandılar ve mor çift şeker ile turuncu tek şekerlerin yanına geldiler.Bu şekerler kavanozu yuvarlamaya başladılar.Pembe tek şekerlerde onların arkasından yavaş yavaş yürüdüler .Tam o sırada markete gelen çocukların seslerini duydular artık hemen yerlerine gitmeleri gerekiyordu.Bütün şekerler kutularına doğru yürüdüler hepsi biranda kutularına zıpladılar.Şeker almak isteyen çocukları beklediler.
*Eğitimci hikayeyi okuduktan sonra çocukları 4 gruba ayırır.Pembe tek şekerler,sarı çift şekerler ,turuncu tek şekerler ,mor çift şekerler şeklinde gruplara ayrılırlar.Herbir gruba kendi rengindeki fon kartonu verilir.
*Eğitimci sınıfda herhangi bir yere reçel kavanozunu ve süt kutusunu koyar.
*Eğitimci;”çocuklar her bir grubun hikayede ismi geçtiğinde hikayedeki yönergelere uygun olarak hareketleri yapacaksınız der.”
*Canlandırma bittikten sonra eğitimci çocuklara aşağıdaki soruları sorar.
-Hikayede kimler vardı?
-Nasıl hareket ediyorlardı?
-Şekerlerin hangi özellikleri vardı?
DEĞERLENDİRME: