PROĞRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI:Fen –Doğa Etkinliği(Eğitici Oyuncak) 14.05.2011
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Tek-Çift Tombalası
KAVRAM:Tek –Çift
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
SÜRE:30dk
MATERYALLER:Üzerinde sayı bulunan kartlar
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:Gösterip-Yaptırma
GELİŞİM ALANI:Bilişsel Alan
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 3.Dikkatini toplayabilme.
KAZANIM
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
2.Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
AMAÇ 5.Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.
KAZANIM
1.Varlıkları birebir eşleştirme.
AMAÇ 11.Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme.
KAZANIM
3.10 içindeki rakamları okur.
ÖĞRENME SÜRECİ
TEK-ÇİFT TOMBALASI
KİŞİ SAYISI: 4
*Eğitimci çocukların yarım ay şeklinde oturmalarını ister.Daha sonra eğitimci oyuncağı tanıtır.
*Eğitimci;”çocuklar her bir kart iki bölmeye ayrılmıştır.Birinde tek sayılar diğerinde çift sayılar var .Bu kartlarda size ipucu olarak tek sayılar bölmesinde “burun” resmi çift sayılar bölmesinde ise “kulak”resimleri var.Bu ipucu sayesinde tek-çift sayıları karıştırmayacaksınız”der.
*Eğitimci yanına 4 çocuk alarak uygulamalı olarak oyunu gösterir.
*Eğitimci her çocuğa kartları verir.Çocukların sırayla tombaladan sayıları çekmesi istenir. Çocuk kartında bulunan sayıyı çekmiş ise o sanın üzerini kapatır.Eğer çekmemiş ise seçtiğiğ kartı tekrar tombalanın içine atarve oyun diğer arkadaşına geçecektir.Kartındaki sayıları önce tamamlayan birinci olur”der.
*Eğitimci uygulamalı olarak gösterdikten sonra “TEK-ÇİFT TOMBALA OYUNCAĞINI”eğitici materyaller köşesine koyarak çocukların istediği zaman oynasını sağlar.
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Tek-Çift Tombalası
KAVRAM:Tek –Çift
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
SÜRE:30dk
MATERYALLER:Üzerinde sayı bulunan kartlar
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:Gösterip-Yaptırma
GELİŞİM ALANI:Bilişsel Alan
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 3.Dikkatini toplayabilme.
KAZANIM
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder.
2.Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
AMAÇ 5.Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme.
KAZANIM
1.Varlıkları birebir eşleştirme.
AMAÇ 11.Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme.
KAZANIM
3.10 içindeki rakamları okur.
ÖĞRENME SÜRECİ
TEK-ÇİFT TOMBALASI
KİŞİ SAYISI: 4
*Eğitimci çocukların yarım ay şeklinde oturmalarını ister.Daha sonra eğitimci oyuncağı tanıtır.
*Eğitimci;”çocuklar her bir kart iki bölmeye ayrılmıştır.Birinde tek sayılar diğerinde çift sayılar var .Bu kartlarda size ipucu olarak tek sayılar bölmesinde “burun” resmi çift sayılar bölmesinde ise “kulak”resimleri var.Bu ipucu sayesinde tek-çift sayıları karıştırmayacaksınız”der.
*Eğitimci yanına 4 çocuk alarak uygulamalı olarak oyunu gösterir.
*Eğitimci her çocuğa kartları verir.Çocukların sırayla tombaladan sayıları çekmesi istenir. Çocuk kartında bulunan sayıyı çekmiş ise o sanın üzerini kapatır.Eğer çekmemiş ise seçtiğiğ kartı tekrar tombalanın içine atarve oyun diğer arkadaşına geçecektir.Kartındaki sayıları önce tamamlayan birinci olur”der.
*Eğitimci uygulamalı olarak gösterdikten sonra “TEK-ÇİFT TOMBALA OYUNCAĞINI”eğitici materyaller köşesine koyarak çocukların istediği zaman oynasını sağlar.
DEĞERLENDİRME: