PROĞRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI:Oyun Ekinliği 17.05.2011
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Eşini Bul Oyunu
KAVRAM:Tek-Çift
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
SÜRE:30-35dk
MATERYALLER:Çorap,ayakkabı,eldiven
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:Gösterip-Yaptırma
GELİŞİM ALANI:Psiko-motor Alan-Bilişsel Alan
PSİKO-MOTOR ALAN
AMAÇ 5.Denge gerektiren belirli hareketleri yapar.
KAZANIM
4.Tek-çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
5.Tek-çift ayak üzerinde zıplayarak belirli mesafeyi dengeli şekilde gider.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 5.Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirme.
KAZANIM
1.Varlıkları birebir eşleştirir.
ÖĞRENME SÜRECİ
ISINDIRICI OYUN
*Eğitimci çocukların ayağa kalkmalarını ister.Aşağıdaki yönergelerle basit beden hareketleri yaparlar.
-Çocuklar tek ayak üzerinde zıplayalım.
-Hadi şimdide çift ayak üzerimde zıplayalım ve yürüyelim.
-Tek elimizi kaldıralım indirelim.
-Çift elimizi kaldıralım indirelim.
*Eğitimci çocukların yarım ay şeklinde oturmalarını ister.
HAREKETLİ OYUN
*Eğitimci çocukların çift olarak kullandıkları çorap ,ayakkabı ,eldivenlerden birini lidere verir.
*Lider çocukları bulundukları yerden çıkartır ve eşyaları farklı yerlere gizler.
*Çocuklar içeri alınır.Lider”herkes sınıfta gezinsin ve gizlediğim eşyaların ç.ftini bulmaya çalışalım”der.
*Çocuklar gizlenen eşyaların(çorap ,ayakkabı,eldiven) çiftlerini bulduktan sonra kime ait olduğu tahmin edilir.
DİNLENDİRİCİ OYUN
*Eğitimci oyun bittikten sonra çocukların yarım ay şeklinde oturmalarını ister.”ELLERİ ŞAPLAT” oyunu oynanır.
ELLERİNİ ŞAPLAT
*Eğitimci aşağıdaki yönergeleri çocuklara yöneltir.
-Çocuklar 2çift sayısı kadar elleri şaplatın.
-3 tek sayısı kadar elleri şaplatın.
-5 tek sayısı kadar elleri şaplatmayalım der.Yanlış yapan çocuklar oyundan çıkar.Oyun bu şekilde devam eder.
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Eşini Bul Oyunu
KAVRAM:Tek-Çift
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
SÜRE:30-35dk
MATERYALLER:Çorap,ayakkabı,eldiven
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER:Gösterip-Yaptırma
GELİŞİM ALANI:Psiko-motor Alan-Bilişsel Alan
PSİKO-MOTOR ALAN
AMAÇ 5.Denge gerektiren belirli hareketleri yapar.
KAZANIM
4.Tek-çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
5.Tek-çift ayak üzerinde zıplayarak belirli mesafeyi dengeli şekilde gider.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 5.Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirme.
KAZANIM
1.Varlıkları birebir eşleştirir.
ÖĞRENME SÜRECİ
ISINDIRICI OYUN
*Eğitimci çocukların ayağa kalkmalarını ister.Aşağıdaki yönergelerle basit beden hareketleri yaparlar.
-Çocuklar tek ayak üzerinde zıplayalım.
-Hadi şimdide çift ayak üzerimde zıplayalım ve yürüyelim.
-Tek elimizi kaldıralım indirelim.
-Çift elimizi kaldıralım indirelim.
*Eğitimci çocukların yarım ay şeklinde oturmalarını ister.
HAREKETLİ OYUN
*Eğitimci çocukların çift olarak kullandıkları çorap ,ayakkabı ,eldivenlerden birini lidere verir.
*Lider çocukları bulundukları yerden çıkartır ve eşyaları farklı yerlere gizler.
*Çocuklar içeri alınır.Lider”herkes sınıfta gezinsin ve gizlediğim eşyaların ç.ftini bulmaya çalışalım”der.
*Çocuklar gizlenen eşyaların(çorap ,ayakkabı,eldiven) çiftlerini bulduktan sonra kime ait olduğu tahmin edilir.
DİNLENDİRİCİ OYUN
*Eğitimci oyun bittikten sonra çocukların yarım ay şeklinde oturmalarını ister.”ELLERİ ŞAPLAT” oyunu oynanır.
ELLERİNİ ŞAPLAT
*Eğitimci aşağıdaki yönergeleri çocuklara yöneltir.
-Çocuklar 2çift sayısı kadar elleri şaplatın.
-3 tek sayısı kadar elleri şaplatın.
-5 tek sayısı kadar elleri şaplatmayalım der.Yanlış yapan çocuklar oyundan çıkar.Oyun bu şekilde devam eder.
DEĞERLENDİRME: