- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği : Tatları Keşfetme Zamanı (Deney)
Etkinlik Çeşidi :Fen (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K6: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları, tadına, göre ayırt eder, eşleştirir.)
K7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Nesne/varlıkları tadına, göre gruplar.)
DG: K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.)
MATERYALLER: Dil görseli, şeker, tuz, biber, limon, eşarp, A4, boya kalemleri
SÖZCÜKLER: Eşarp
KAVRAMLAR: Duyu: Tatlı- tuzluekşi-ac
ÖĞRENME SÜRECİ
• Masaya tuz, şeker, limon, pul biber konur.
• “Tatları keşfetme zamanı” denerek çocukların gözleri bağlanır. Gözler kapalı olarak tat alma deneyi yapılır.
• En çok hoşlarına giden tatların hangisi olduğu sorulur.
• “Tüm yiyecekler tatlı olsaydı ne olurdu? Tuzlu, ekşi acı vb.
olsaydı ne olurdu?” şeklinde sohbet edilir.
• "Dilin görevleri nelerdir?" sorusuyla çocuklarla sohbet edilir.
Ardından dilin pürüzlü bir görünümü olduğu, pürüzlü olmasının
tat almaya yardımcı olduğu açıklanır. Tatları hissetmenin dışında konuşurken sesleri çıkarmamıza yardımcı olan organ olduğu
hakkında da bilgi verilir. Konuşarak dilin ağız içerisinde nasıl hareket ettiğine dikkat çekilir. Ayna karşısında dildeki tomurcukları
ve konuşurken dilin aldığı şekilleri incelemeleri sağlanır.
• Muz, limon, simit, biber görsellerinin sınıf mevcudu sayısına
göre çıktıları alınır.
• Tatlarına göre önce gruplandırılır. Ardından sınıf zeminine karışık olarak yerleştirilir. Bir kişi ortada ebe olur.
• Görsel resimlerin isimleri yerine tuzlu yiyecekler, tatlı, acı, ekşi
olanlar yer değiştirsin. Tüm tatlar yer değiştirsin şeklinde yönergeler verilir. Yer değiştirme sırasında ebe kendine boş yer bulmaya çalışır. Yer bulamayan ebe olur. Oyun bu şekilde devam
eder.
• A4 kağıdı verilerek sevdikleri tatlarla ilgili resim yapmaları istenir. Yapılan resimler panoda sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Tatlı olan yiyecekler nelerdi?
• Gözleriniz kapalı iken neler düşündünüz?
• Dilin hangi kısımlarından hangi tatları alıyoruz?
AİLE KATILIMI
• Akşam yemeğinde yemeklerinin tatları hakkında sohbet edebilirler.
UYARLAMA
• Sınıfta dil ve konuşma yetersizliği bulunan çocuk varsa,
çıkaramadığı sesler üzerinde dil çalışması yapılabilir.
ÖNERİLER
• Çocuklarla birlikte kurabiye, poğaça yapılabilir.
• Pul biberin acı olmamasına dikkat edilmelidir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik"
Etkinlik Çeşidi :Fen (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K6: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları, tadına, göre ayırt eder, eşleştirir.)
K7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Nesne/varlıkları tadına, göre gruplar.)
DG: K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.)
MATERYALLER: Dil görseli, şeker, tuz, biber, limon, eşarp, A4, boya kalemleri
SÖZCÜKLER: Eşarp
KAVRAMLAR: Duyu: Tatlı- tuzluekşi-ac
ÖĞRENME SÜRECİ
• Masaya tuz, şeker, limon, pul biber konur.
• “Tatları keşfetme zamanı” denerek çocukların gözleri bağlanır. Gözler kapalı olarak tat alma deneyi yapılır.
• En çok hoşlarına giden tatların hangisi olduğu sorulur.
• “Tüm yiyecekler tatlı olsaydı ne olurdu? Tuzlu, ekşi acı vb.
olsaydı ne olurdu?” şeklinde sohbet edilir.
• "Dilin görevleri nelerdir?" sorusuyla çocuklarla sohbet edilir.
Ardından dilin pürüzlü bir görünümü olduğu, pürüzlü olmasının
tat almaya yardımcı olduğu açıklanır. Tatları hissetmenin dışında konuşurken sesleri çıkarmamıza yardımcı olan organ olduğu
hakkında da bilgi verilir. Konuşarak dilin ağız içerisinde nasıl hareket ettiğine dikkat çekilir. Ayna karşısında dildeki tomurcukları
ve konuşurken dilin aldığı şekilleri incelemeleri sağlanır.
• Muz, limon, simit, biber görsellerinin sınıf mevcudu sayısına
göre çıktıları alınır.
• Tatlarına göre önce gruplandırılır. Ardından sınıf zeminine karışık olarak yerleştirilir. Bir kişi ortada ebe olur.
• Görsel resimlerin isimleri yerine tuzlu yiyecekler, tatlı, acı, ekşi
olanlar yer değiştirsin. Tüm tatlar yer değiştirsin şeklinde yönergeler verilir. Yer değiştirme sırasında ebe kendine boş yer bulmaya çalışır. Yer bulamayan ebe olur. Oyun bu şekilde devam
eder.
• A4 kağıdı verilerek sevdikleri tatlarla ilgili resim yapmaları istenir. Yapılan resimler panoda sergilenir.
DEĞERLENDİRME
• Tatlı olan yiyecekler nelerdi?
• Gözleriniz kapalı iken neler düşündünüz?
• Dilin hangi kısımlarından hangi tatları alıyoruz?
AİLE KATILIMI
• Akşam yemeğinde yemeklerinin tatları hakkında sohbet edebilirler.
UYARLAMA
• Sınıfta dil ve konuşma yetersizliği bulunan çocuk varsa,
çıkaramadığı sesler üzerinde dil çalışması yapılabilir.
ÖNERİLER
• Çocuklarla birlikte kurabiye, poğaça yapılabilir.
• Pul biberin acı olmamasına dikkat edilmelidir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik"
Son düzenleme: