- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Suyun İçinde Neler Kaybolur? (Çözünme, Deney)
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELER
BG: K2: Nesne Durum Olayla ilgili tahminde bulunur (Nesne/ durum/ olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar.
Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
K3: Algıladıklarını hatırlar. (Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)
K20: Nesne/sembollerle grafik hazırlar. (Nesneleri kullanarak grafik oluşturur. Grafiği inceleyerek sonuçları açıklar.)
MATERYALLER: Su, yeterli sayıda şeffaf bardak, bulgur,
kahve, kum, şeker, un, pul biber, tuz, makarna, kaşık, karton,
yapıştırıcı.
SÖZCÜKLER: Çözünme
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara su doldurulmuş şeffaf bardaklar dağıtılır.
• Çocuklara bulgur, kahve, kum, un, şeker, pul biber, tuz ve
makarna gibi suda çözünen ve çözünmeyen çeşitli malzemeler
verilir.
• Verilen malzemelerin suya atılmasının olası sonuçları hakkında tahmin yürütmeleri istenir.
• Çocuklardan seçtikleri malzemeyi suya atarak karıştırmaları
ve sonucu tahminleri ile karşılaştırmaları istenilir.
• Suda çözünen ve çözünmeyen maddeler ile ilgili bir grafik çizilir.
• Grafik çocuklara gösterilir ve çıkan sonuca uygun olarak malzemeye ait resim grafik üzerinde uygun yere yapıştırılır.
• Grafik değerlendirilir ve başka hangi malzemelerin suda çözündüğü veya çözünmediği üzerine sohbet edilir.
DEĞERLENDİRME
• Çocuklar etkinlikte kullanılan malzemelere göre 3 gruba ayrılır (Su, çözünen maddeler, çözünmeyen maddeler). Su olan
çocuklar suda çözünen malzemeler ile karşılaştıklarında sarılır,
suda çözünmeyen malzemelerle karşılaştıklarında ise birbirlerinden uzak dururlar.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çaya atılan şekerin, yemeğe atılan tuzun çözünmesi
hakkında çocuklarıyla sohbet etmeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, etkinlik esnasında ortamda dikkat dağıtıcı nesneler bulundurulmamalıdır.
ÖNERİLER
• Çocukların etkinlik sırasında kullanılan malzemelere alerjisi
olabileceği unutulmamalıdır.
• Etkinlik, küçük yaş gruplarında daha ileriki aylarda uygulanmalıdır.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından altındır."
Etkinlik Çeşidi : Fen ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELER
BG: K2: Nesne Durum Olayla ilgili tahminde bulunur (Nesne/ durum/ olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar.
Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.)
K3: Algıladıklarını hatırlar. (Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)
K20: Nesne/sembollerle grafik hazırlar. (Nesneleri kullanarak grafik oluşturur. Grafiği inceleyerek sonuçları açıklar.)
MATERYALLER: Su, yeterli sayıda şeffaf bardak, bulgur,
kahve, kum, şeker, un, pul biber, tuz, makarna, kaşık, karton,
yapıştırıcı.
SÖZCÜKLER: Çözünme
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara su doldurulmuş şeffaf bardaklar dağıtılır.
• Çocuklara bulgur, kahve, kum, un, şeker, pul biber, tuz ve
makarna gibi suda çözünen ve çözünmeyen çeşitli malzemeler
verilir.
• Verilen malzemelerin suya atılmasının olası sonuçları hakkında tahmin yürütmeleri istenir.
• Çocuklardan seçtikleri malzemeyi suya atarak karıştırmaları
ve sonucu tahminleri ile karşılaştırmaları istenilir.
• Suda çözünen ve çözünmeyen maddeler ile ilgili bir grafik çizilir.
• Grafik çocuklara gösterilir ve çıkan sonuca uygun olarak malzemeye ait resim grafik üzerinde uygun yere yapıştırılır.
• Grafik değerlendirilir ve başka hangi malzemelerin suda çözündüğü veya çözünmediği üzerine sohbet edilir.
DEĞERLENDİRME
• Çocuklar etkinlikte kullanılan malzemelere göre 3 gruba ayrılır (Su, çözünen maddeler, çözünmeyen maddeler). Su olan
çocuklar suda çözünen malzemeler ile karşılaştıklarında sarılır,
suda çözünmeyen malzemelerle karşılaştıklarında ise birbirlerinden uzak dururlar.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çaya atılan şekerin, yemeğe atılan tuzun çözünmesi
hakkında çocuklarıyla sohbet etmeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, etkinlik esnasında ortamda dikkat dağıtıcı nesneler bulundurulmamalıdır.
ÖNERİLER
• Çocukların etkinlik sırasında kullanılan malzemelere alerjisi
olabileceği unutulmamalıdır.
• Etkinlik, küçük yaş gruplarında daha ileriki aylarda uygulanmalıdır.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından altındır."
Son düzenleme: