- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
SÜT ŞİŞESİNİN YOLCULUĞU
Etkinlik Çeşidi: Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük-Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini
çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
(Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini
ile ilgili ipuçlarını açıklar)
Kazanım 13. Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
(Göstergeleri: Gösterilen sembolün anlamını söyler.)
Dil Gelişimi
Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
(Göstergeleri: Düz cümle kurar. )
Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri:
Sohbete katılır. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
MATERYALLER
Geri dönüşüm sembollerinin olduğu fotoğraflar, uzun-kısa, boş-dolu, kapaklı-kapaksız - süt şişeleri, boyalar,
kâğıtlar, sayı kartları.
SÖZCÜKLER
Geri dönüşüm
KAVRAMLAR
Miktar: Boş-dolu, Boyut: Uzun-kısa
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*“Süt Şişesinin Yolculuğu” adlı öykünüzde neler olmuştu?
*Bir öykü oluşturup resimlerini yapmaktan hoşlandınız mı? Neden?
*Geri dönüşüm sembolünü daha önce nerelerde gördünüz?
*Sınıfımızda hangi materyallerin/oyuncakların kapakları var? Kapaklı
olanları masanın üstüne dizer misiniz?
AİLE KATILIMI
*Ailelere evlerinde cam, plastik, kâğıt vb. gibi farklı geri dönüşüm
kutuları oluşturmaları ve çocukları ile birlikte çöpleri kutulara ayırt
etmeleri önerilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Yere geri dönüşüm sembollerinin olduğu fotoğraflar ve faklı boyutlarda boş ve dolu
olan süt şişeleri konur. Çocuklar bunları incelerler. Şişelerin ağırlıkları, büyüklükleri,
renkleri gibi farklı özellikleri hakkında konuşurlar. Fotoğraflardaki sembolün anlamının
ne olabileceği ile ilgili tahminlerde bulunurlar.
*Çocuklar süt şişeleri ve fotoğrafların neden bir arada oldukları ile ilgili tahminlerini
söyler. Neden bu tahminlerde bulunduklarını açıklarlar.
*Çocuklar süt şişeleri üzerinde geri dönüşümü ifade eden sembolü gösterirler.
*Çocuklar boş olan süt şişelerinden birini alıp diğerlerini kaldırırlar. Halka şeklinde
oturulur.
*Çocuklar bu süt şişenin başına neler gelmiş olabileceği, süt şişenin yanında kimlerin ya
da nelerin olabileceği, süt şişesinin neler yapmak istediği, isteğinin olabilmesi için süt
şişesinin kimlerden yardım istediği gibi konular hakkında konuşurlar.
*Çocuklar kendi söylediklerinden yola çıkılarak “Süt Şişesinin Yolculuğu” adlı bir öykü
oluşturulur.
*Çocuklarla birlikte tamamlanan öykü öğretmen tarafından resim yapılabilecek
boşluklar bırakılarak sayfaların alt kısmına yazılır.
*Çocuklar her sayfaya sıra ile sayfa numaraları yerine geçecek olan sayı kartlarını
yapıştırırlar.
*Öykünün yazımı tamamlandıktan sonra çocuklar küçük gruplar halinde öykünün
yazılmış olduğu kâğıtlara öykü ile ilgili resimler çizerler.
*Öykünün yazıldığı ve çocukların resimlediği kâğıtlar sıralanarak öykü kitabı oluşturulur.
*Çocuklar oluşturdukları resimli öykü kitabını incelerler. Öğretmen çocukların
oluşturduğu “Süt Şişesinin Yolculuğu” adlı öyküyü okur. Çocuklar öykü ile ilgili
düşüncelerini söylerler.
*Çocuklar oluşturduğu öykü kitabının arka kapağına geri dönüşüm sembolünü
yapıştırırlar.
*“Şişeler” adlı tekerleme çocuklarla birlikte tekrar edilir.
Etkinlik Çeşidi: Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük-Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 60 – 72 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini
çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
(Göstergeleri: Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini
ile ilgili ipuçlarını açıklar)
Kazanım 13. Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
(Göstergeleri: Gösterilen sembolün anlamını söyler.)
Dil Gelişimi
Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.
(Göstergeleri: Düz cümle kurar. )
Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. (Göstergeleri:
Sohbete katılır. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
MATERYALLER
Geri dönüşüm sembollerinin olduğu fotoğraflar, uzun-kısa, boş-dolu, kapaklı-kapaksız - süt şişeleri, boyalar,
kâğıtlar, sayı kartları.
SÖZCÜKLER
Geri dönüşüm
KAVRAMLAR
Miktar: Boş-dolu, Boyut: Uzun-kısa
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*“Süt Şişesinin Yolculuğu” adlı öykünüzde neler olmuştu?
*Bir öykü oluşturup resimlerini yapmaktan hoşlandınız mı? Neden?
*Geri dönüşüm sembolünü daha önce nerelerde gördünüz?
*Sınıfımızda hangi materyallerin/oyuncakların kapakları var? Kapaklı
olanları masanın üstüne dizer misiniz?
AİLE KATILIMI
*Ailelere evlerinde cam, plastik, kâğıt vb. gibi farklı geri dönüşüm
kutuları oluşturmaları ve çocukları ile birlikte çöpleri kutulara ayırt
etmeleri önerilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Yere geri dönüşüm sembollerinin olduğu fotoğraflar ve faklı boyutlarda boş ve dolu
olan süt şişeleri konur. Çocuklar bunları incelerler. Şişelerin ağırlıkları, büyüklükleri,
renkleri gibi farklı özellikleri hakkında konuşurlar. Fotoğraflardaki sembolün anlamının
ne olabileceği ile ilgili tahminlerde bulunurlar.
*Çocuklar süt şişeleri ve fotoğrafların neden bir arada oldukları ile ilgili tahminlerini
söyler. Neden bu tahminlerde bulunduklarını açıklarlar.
*Çocuklar süt şişeleri üzerinde geri dönüşümü ifade eden sembolü gösterirler.
*Çocuklar boş olan süt şişelerinden birini alıp diğerlerini kaldırırlar. Halka şeklinde
oturulur.
*Çocuklar bu süt şişenin başına neler gelmiş olabileceği, süt şişenin yanında kimlerin ya
da nelerin olabileceği, süt şişesinin neler yapmak istediği, isteğinin olabilmesi için süt
şişesinin kimlerden yardım istediği gibi konular hakkında konuşurlar.
*Çocuklar kendi söylediklerinden yola çıkılarak “Süt Şişesinin Yolculuğu” adlı bir öykü
oluşturulur.
*Çocuklarla birlikte tamamlanan öykü öğretmen tarafından resim yapılabilecek
boşluklar bırakılarak sayfaların alt kısmına yazılır.
*Çocuklar her sayfaya sıra ile sayfa numaraları yerine geçecek olan sayı kartlarını
yapıştırırlar.
*Öykünün yazımı tamamlandıktan sonra çocuklar küçük gruplar halinde öykünün
yazılmış olduğu kâğıtlara öykü ile ilgili resimler çizerler.
*Öykünün yazıldığı ve çocukların resimlediği kâğıtlar sıralanarak öykü kitabı oluşturulur.
*Çocuklar oluşturdukları resimli öykü kitabını incelerler. Öğretmen çocukların
oluşturduğu “Süt Şişesinin Yolculuğu” adlı öyküyü okur. Çocuklar öykü ile ilgili
düşüncelerini söylerler.
*Çocuklar oluşturduğu öykü kitabının arka kapağına geri dönüşüm sembolünü
yapıştırırlar.
*“Şişeler” adlı tekerleme çocuklarla birlikte tekrar edilir.
ŞİŞELER
Şişeler şişeler şıngır şıngır şişeler,
Bir kutunun içinde şarkı söylerler.
Çın çın çın, çin çin çin, çın çın çın.
Şişeler şişeler şangur şungur şişeler,
Bir kutunun içinde dans ederler.
Çın çın çın, ça ça ça, çın çın çın.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."Şişeler şişeler şıngır şıngır şişeler,
Bir kutunun içinde şarkı söylerler.
Çın çın çın, çin çin çin, çın çın çın.
Şişeler şişeler şangur şungur şişeler,
Bir kutunun içinde dans ederler.
Çın çın çın, ça ça ça, çın çın çın.