Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Sulu Boya Fırçalarıyız

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
25
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Sulu Boya Fırçalarıyız (Renkler, Hareket)

Etkinlik Çeşidi: Drama ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K3:
Algıladıklarını hatırlar.(Nesne/durum/olayı bir süre sonra
yeniden söyler. Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.)

MG: K5: Ritim ve müzik eşliğinde hareket eder.(Müzik ve ritim
eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı
ardına yapar.)

ÖBB: K6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri
kullanır. (Çevre temizliği ilgili araç ve gereçleri kullanır.)

MATERYALLER: Sulu boya, fırça, resim kâğıdı

SÖZCÜKLER:
Tuval, yağlı boya

KAVRAMLAR: Zıt: Temiz-kirli Yön/Mekânda Konum: Alt-üst

ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklar çember olurlar. Çocuklara “Hepimiz birer boya fırçasıyız, önümüzde yağlı boya renk kovaları var. Müzik eşliğinde
bedenimizi kullanarak resim yapacağız. Önce renkleri sayalım
mı?” denir. Hayali renk kovaları gösterilerek renk isimleri söylenir.
• Şimdi tuvallerimizi alalım. Çocuklara “Tuvalin ne olduğunu bilen var mı?” diye sorulur. Cevaba ulaşılmak için ipuçları verilir.
• (Tuvalin resim yapmakta kullanılan, özel olarak hazırlanmış
bez olduğu açıklanır.)
• Hareketli müzik eşliğinde “Şimdi başımızla resim yapmaya
başlıyoruz. Ellerle, kollarla, burunla, omuzlarla, saçlarla, ayaklarla, parmak uçlarıyla, şimdi bütün vücutla” denerek yönergeler
verilir.
• Müzik eşliğinde yönergelere göre boya yapıyor gibi hareket
etmeleri için yeterli süre verilir. Arada “Fırçalarımızı boyasız bırakmayalım, kovalara batırıp boya alalım” “Tuvalimizin hiç boş
yeri kalmasın, evet… Altları da boyayalım… Eğil… Eğil… Şimdi
üstlere uzan… Uzan hiç boş yer kalmasın.” gibi hareketleri çeşitlendirici yönergeler verilir.
• Müzik bitiminde “Şimdi yaptığımız resme uzaktan bir bakalım
neler yapmışız. Resimlerimizi alıp uygun bir yere kaldıralım, eve
giderken götürmeyi unutmayalım” diye canlandırma yapmalarına fırsat verilir.
• Çocuklar, sulu boya ve su kapları önceden hazırlanmış masalara otururlar. Öğretmen “Biraz evvel bedenimizle yaptığımız
resmi şimdi resmi kâğıdı üzerine yapalım” der ve çalışmaya geçilir.
• Çalışma sırasında fırçanın nasıl kullanılacağı, etrafına sıçratmadan temiz çalışılmasına ilişkin örnek verilir, model olunur.
(Masaya su veya boya döküldüğünde peçeteyle temizlemesi,
fırçayı suya batırıp kabın kenarına dokundurarak fırçanın suyunu
alması gibi.)

DEĞERLENDİRME

• Sulu boya çalışmasından önce ne yaptık?
• Vücudunla resim yaparken ne hissettin?
• Tuval üzerine yağlı boya ile yapılmış resim gördünüz mü? Anlatınız.
• Evinizde sulu boya ile resim yapıyor musunuz?

AİLE KATILIMI

• Ailelere evlerinde temizlik kaygısına kapılmadan önlem alarak
çocuklarıyla gazete sayfalarına büyük boy kâğıtlara vb. farklı kâğıt ve nesnelere sulu boya çalışmaları yapmalarını, çocukların
farklı işler yapmaktan keyif aldıklarını anlatan ipuçları verilerek
önerilerde bulunulur.

UYARLAMA

• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, destekle
yürüyebilen bir çocuksa, oturduğu yerden hareketlere katılması
söylenir.

ÖNERİLER

• Renkler çocukların yaş gruplarına göre el işi kâğıtlarıyla somut
olarak gösterilerek isimleri söylenebilir.
• Yönergeler yaş gruplarına göre diz kapağımızla, dirseklerimizle, çenemizle, dudaklarla gibi çeşitlendirilebilir.
• Etkinliğin müziği hareketli seçilmeli ve sözsüz olmalıdır. Müzik sözlü olarak tercih edilmişse şarkı sözleri çocukların beden, zihin, ruh ve ahlak yapısını olumsuz etkilemeyecek şekilde olmalıdır.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 
Son düzenleme:

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst