Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Söyledim Bir Kelime, Sen de Uyağını Söyle

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
25
Puanları
38
Etkinlik Adı - İçeriği: Söyledim Bir Kelime, Sen de Uyağını Söyle (Ses Bilgisi, Uyak, Kafiye)

Etkinliğin Çeşidi: Oyun , Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
D G : K : Kazanım 9: Ses bilgisi farkındalığı gösterir.
(Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler.)
D G : K : Kazanım 9: Ses bilgisi farkındalığı gösterir. (Sözcüklerin sonunda yer alan sesleri söyler.)
D G : K : Kazanım 9: Ses bilgisi farkındalığı gösterir. (Aynı sesle başlayan sözcükler üretir.)
D G : K : Kazanım 9: Ses bilgisi farkındalığı gösterir. (Aynı sesle biten sözcükler üretir.)
D G : K : Kazanım 9: Ses bilgisi farkındalığı gösterir. (Şiir, öykü ve tekerlemedeki uyağı söyler.)
D G : K : Kazanım 9: Ses bilgisi farkındalığı gösterir. (Söylenen sözcükle uyaklı başka sözcük söyler.)
M G : K : Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. (Atılan topu elleriyle tutar. )

MATERYALLER : Orta büyülükte bir top

SÖZCÜKLER : Uyak, gümbürtü, yara bandı

KAVRAMLAR : Aynı-Farklı-Benzer , Başlangıç-Bitiş

ÖĞRENME SÜRECİ
• “Kaybettim bir elma, bir baktım ki yanımda” tekerlemesi ritmik bir şekilde söylenerek çocukların dikkati çekilir.
• Çocukların “elma” ile “yanımda” sözcüklerinin son seslerinin aynı olduğunu fark etmesi için sözcük sonları uzatılarak söylenir (elmaaaa, yanımdaaaa).
• Başlangıç ve bitiş kavramları hakkında konuşulur. Sözcüklerin başı ve sonu olduğunu çocukların far etmesi sağlanır.
• “Elma” ve “yanımda” sözcüklerinin son seslerinin çocuklar tarafından fark edilmesi sağlandıktan sonra çocuklara farklı tekerlemeler söylenir.
Kaybettim bir kare
Düşmüş kocaman yere
Kaybettim bir inci
Kolyedeki sırası ikinci
Kaybettim bir kutu
Kutuda babamın botu
Kaybettim bir ütü
Koptu bir gümbürtü
Kaybettim bir yara bandı
Annem buna çok alındı
E.Giral
• Tekerlemelerin son sözcükleri çocuklara sorularak aynı sesle bitip bitmediği incelenir. Çocukların uyakları fark etmesi sağlanır.
• Çocuklara “Ses Avı” oyunu oynanacağı söylenir. Top eldeyken sesli harf ile biten bir sözcük söylenip çocuklardan birine top atılır. Topu tutan çocuk kendisine söylenen sözcükle uyaklı başka bir sözcük söylemelidir (ayna-torba, elbise- sebze vb.).
• Son ses ile her çocuğun çalışması sağlandıktan sonra sesli harf ile başlayan sözcüklerle aynı çalışma tekrar edilir (elma-erik, orta-olta vb).
• Çocukların ilgileri doğrultusunda çalışmaya devam edilir.

DEĞERLENDİRME
• Çocukların öğrendiklerini pekiştirmek için bütün sınıfla uyaklı şiir oluşturma çalışması ile değerlendirme yapılabilir.

AİLE KATILIMI
• Ailelere çocukların düzeyine uygun uyaklı tekerlemeler ve açıklayıcı bilgi notları gönderilerek tekerlemeleri çocuklarıyla birlikte söylemeleri istenebilir.

UYARLAMA
Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu riski olan bir çocuk varsa; çocukla yapılacak sözcük üretme çalışması yeterli sayıda örnek dinleyerek model alabilmesi için en son yapılabilir.

ÖNERİLER
• Çocuklarla sözcüklerin başlangıç ve bitiş seslerini bulma ve aynı sesle başlayan sözcük üretme çalışmalarında sesli harfler ile çalışılmalıdır. Sessiz harf ile çalışılacaksa da sesler “kkk” şeklinde ses olarak verilmeli harf okunuşu olan ‘Ke’ olarak telaffuz edilmemelidir.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst