Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Size birleştirilmiş bir etkinlik...

Katılım
17 Haz 2007
Mesajlar
18
Tepki Skoru
0
Puanları
0
TÜRKÇE + OYUN VE HAREKET + MÜZİK
(PMA a:1 k:1,SDA a:11 k:1,DA a:4 k:6)

Öğretmen yemekten dönen çocuklara “bir çocuk,iki çocuk,üç güzel çocuk” diye sayışarak kanepelere oturmalarına rehberlik eder. Kanepelere oturan çocuklara öğretmen hikaye öncesinde vücudumuzla ilgili sohbet eder. ”Gözlerimiz olmasaydı ne olurdu? Burnumuzu parmaklarınızla kapatın bakalım ne hissedeceksiniz? Peki dişlerimiz ne işe yarar? Kalbimiz olmasaydı ne olurdu?” gibi sorular sorarak çocukların duygu ve düşüncelerini açıklamalarına fırsat verir. Öğretmen “vücudumuz bize bir şiir okuyor, bakalım bu şiir neymiş” diyerek “Beş Duyu” adlı şiir okunur. Öğretmen “dün oya adında bir arkadaşım rüyasında bir organını görmüş, bakalım hangi organını görmüş” der “Oya’nın Saati” adlı hikaye döner levha tekniği ile anlatılır. Öğretmen “bakalım bizim kalbimiz nerede? Elimizi kalbimizin olduğu yere koyalım bakalım sesler geliyor mu? Kalbimiz nasıl atıyor, haydi o hızda yürüyelim” der ve bir süre yürüdükten sonra “şimdi koşalım bakalım nasıl atacak? Hızlı atmaya başladı değil mi? Haydi şimdide hızlı hızlı yürüyelim” denir ve çocukların yönergelere uygun hareket etmeleri sağlanır. Öğretmen “ peki çocuklar vücut sağlığımız korumamız için neler yapmalıyız?” diye sorarak çocukların cevapları dinlenir. Ardından “vücut sağlığımızı korumamız için bazı jimnastik hareketler yapmalıyız ama önce ısınmamız için derin derin nefes alıp vermemiz gerekir” diyerek bir süre nefes açma çalışması yapılır. Sonrasında “şimdi boynumuzu çevirelim, şimdide kollarımızı, daha sonra bacaklarımızı ve ayaklarımızı çevirelim” diyerek çocukların bir süre hareketleri yapmaları sağlanır. Öğretmen cd çalara cd takar ve “şimdi ben size müzik açacağım bakalım kollarımız, ayaklarımız,kafalarımız nasıl dans edecekler. Ama müzik durduğunda öyle donacaklar, hareket edenler benim yanıma gelip benimle birlikte hareket edenleri belirleyecek” der ve oyun oynanır. Öğretmen elindeki kalbi göstererek “Oya kalbini bizim sınıfımızda unutmuş. Şimdi bir arkadaşımızı dışarı çıkaracağız. Bizde o dışarıdayken kalbi sınıfımızın bir yerine saklayacağız. Arkadaşımız içeri gelecek ve sakladığımız kalbi bulmaya çalışacak. Bizde ona kalbe yaklaştığında sıcak, uzaklaştığında soğuk diyerek kalbi bulmasına yardım edeceğiz” diyerek çocukların yönlendirmelerine yardımcı olunur. Oyun sonunda kalp bulunduktan sonra öğretmen kalbi eline alır ve “aaa bakın çocuklar kalbimizin üzerinde bir şey var acaba bu ne olabilir?” diye sorarak çocukların cevapları dinlenir. Cevapların ardından kalbin üzerindeki kağıt açılır ve “bu bir şarkıymış. Ben bu şarkıyı biliyorum ve size de söylemek istiyorum” diyerek “Yağmur Yağıyor” adlı şarkı çocuklarla beraber söylenir. Şarkı söylendikten sonra “Bakalım çocuklar kaşıklarımız nasıl şarkı söylüyorlarmış” diyerek çocuklardan birini yanına çağırır ve çocuklara göstermeden tahta,metal ve plastik kaşıklardan ses çıkarması istenir. Çocukların sesin hangi kaşığa ait olduğunu bulmalarına fırsat verilir.
 
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
5,261
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
36
hmmmmmmmm bunu seneye uygularım inş çok teşekkürler hocam
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst