- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı - İçeriği: Şişelerle Öğreniyorum (Bilmece, Meslekler, Oyun,1-5 Arası Sayılar))
Etkinliğin Çeşidi: Oyun , Türkçe , Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. (Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. )
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. )
S D G : K : Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Haklarını söyler. )
S D G : K : Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Başkalarının hakları olduğunu söyler.)
M G : K : Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. (Duran topa koşarak gelip ayakla vurur.)
MATERYALLER : Pet şişe, farklı mesleklere ait görseller, top, kâğıt, kalem
SÖZCÜKLER : Toplama, puan, meslek, ölçü, kumaş, kepçe, dikmek
KAVRAMLAR : 1-20 arası sayılar
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklar U şeklinde oturtulur ve çocuklara mesleklerle ilgili bilmeceler sorulur.
• Hem anneyim, hem baba
Hem kardeşim, hem abla
Yorulmam öğretmekten
Sevgimi herkese dağıtırım ben (öğretmen)
• Başında büyük şapkası
Elindedir kepçesi
Lezzetli yemeklerin
Odur ilk deneyicisi (aşçı)
• Kumaşları seçerler
Makas ile keserler
Ölçüyü iyi alıp
Sonra giysi dikerler (terzi)
• Cevaplara ulaştıktan sonra içinde daha önceden çocuklara tanıtılan mesleklere ait görsellerin bulunduğu 1’den 5’e kadar numaralandırılan beş tane küçük pet şişe sınıfın uygun bir köşesine yerleştirilir. Çocukların dikkati bu köşeye çekilir.
• Ardından çocuklara şişelerin içinde ne olabileceği sorulur ve tahminleri alınır.
• Çocuklara şişelerin içinde farklı mesleklere ait görsellerin olduğu söylenerek çocuklardan bu görsellerin hangi meslekler olduğunu bulmaları istenir.
• Bir numaralı şişeden başlayarak şişenin içindeki görsel çıkarılır ve hangi mesleğe ait olduğu çocuklara sorulur.
• Gerektiğinde ipucu verilerek çocukların doğru cevabı bulmalarına rehberlik edilir.
• Şişedeki tüm görsellerle ile ilgili doğru cevaplara ulaşılır.
• Ardından bu şişelerle oyun oynayacakları söylenerek oyunun kuralları anlatılır.
• Çocuklar iki gruba ayrılır.
• Pet şişeler, karışık şekilde belirli aralıklarla yan yana dizilir ve belirli bir mesafeye top konur.
• Çocuklar sırayla topa ayakla vurarak şişeyi veya şişeleri düşürmeye çalışır. Düşürdükleri şişede yazılı olan sayı kadar puan alırlar. Birden fazla şişe düşürmeleri durumunda düşen şişelerdeki yazılı olan sayılar kadar puan alınır.
• Puanlama; abaküs, boncuklar veya kâğıt üzerine belli simgeler yerleştirerek grafiksel olarak ifade edilir.
• Tüm çocuklar çabalarından dolayı tebrik edilir.
• Çocukların ilgisi doğrultusunda oyuna devam edilir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Bu şişelerle başka hangi oyunları oynayabiliriz?
• Resimlerin hangi mesleğe ait olduğunu bulmakta zorlandınız mı? Neden?
• Bildiğiniz başka meslek var mı? Hangileri?
• Siz büyüyünce hangi mesleği seçmek istersiniz? Neden?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte çocuğun ilgi duyduğu meslek hakkında sohbet etmeleri istenebilir.
• Aile katılımı çalışmaları kapsamında ebeveynlerden biri veya birkaç meslek tanıtımı için okula davet edilebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; oyun sırasında çocuğun ihtiyacı kadar yönlendirme yapılarak oyuna aktif katılımı sağlanmalıdır.
DESTEKLENEN DEĞERLER
Saygı : Oyunda sıra bekleme, konuşulanı dinleme, söz alarak konuşma gibi kuralların önemi vurgulanabilir.
ÖNERİLER
• Sınıfın fiziki özellikleri oyun için uygun değilse okul bahçesinde de oynanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinliğin Çeşidi: Oyun , Türkçe , Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar. (Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler. )
D G : K : Kazanım 10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. )
S D G : K : Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Haklarını söyler. )
S D G : K : Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. (Başkalarının hakları olduğunu söyler.)
M G : K : Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. (Duran topa koşarak gelip ayakla vurur.)
MATERYALLER : Pet şişe, farklı mesleklere ait görseller, top, kâğıt, kalem
SÖZCÜKLER : Toplama, puan, meslek, ölçü, kumaş, kepçe, dikmek
KAVRAMLAR : 1-20 arası sayılar
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklar U şeklinde oturtulur ve çocuklara mesleklerle ilgili bilmeceler sorulur.
• Hem anneyim, hem baba
Hem kardeşim, hem abla
Yorulmam öğretmekten
Sevgimi herkese dağıtırım ben (öğretmen)
• Başında büyük şapkası
Elindedir kepçesi
Lezzetli yemeklerin
Odur ilk deneyicisi (aşçı)
• Kumaşları seçerler
Makas ile keserler
Ölçüyü iyi alıp
Sonra giysi dikerler (terzi)
• Cevaplara ulaştıktan sonra içinde daha önceden çocuklara tanıtılan mesleklere ait görsellerin bulunduğu 1’den 5’e kadar numaralandırılan beş tane küçük pet şişe sınıfın uygun bir köşesine yerleştirilir. Çocukların dikkati bu köşeye çekilir.
• Ardından çocuklara şişelerin içinde ne olabileceği sorulur ve tahminleri alınır.
• Çocuklara şişelerin içinde farklı mesleklere ait görsellerin olduğu söylenerek çocuklardan bu görsellerin hangi meslekler olduğunu bulmaları istenir.
• Bir numaralı şişeden başlayarak şişenin içindeki görsel çıkarılır ve hangi mesleğe ait olduğu çocuklara sorulur.
• Gerektiğinde ipucu verilerek çocukların doğru cevabı bulmalarına rehberlik edilir.
• Şişedeki tüm görsellerle ile ilgili doğru cevaplara ulaşılır.
• Ardından bu şişelerle oyun oynayacakları söylenerek oyunun kuralları anlatılır.
• Çocuklar iki gruba ayrılır.
• Pet şişeler, karışık şekilde belirli aralıklarla yan yana dizilir ve belirli bir mesafeye top konur.
• Çocuklar sırayla topa ayakla vurarak şişeyi veya şişeleri düşürmeye çalışır. Düşürdükleri şişede yazılı olan sayı kadar puan alırlar. Birden fazla şişe düşürmeleri durumunda düşen şişelerdeki yazılı olan sayılar kadar puan alınır.
• Puanlama; abaküs, boncuklar veya kâğıt üzerine belli simgeler yerleştirerek grafiksel olarak ifade edilir.
• Tüm çocuklar çabalarından dolayı tebrik edilir.
• Çocukların ilgisi doğrultusunda oyuna devam edilir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Bu şişelerle başka hangi oyunları oynayabiliriz?
• Resimlerin hangi mesleğe ait olduğunu bulmakta zorlandınız mı? Neden?
• Bildiğiniz başka meslek var mı? Hangileri?
• Siz büyüyünce hangi mesleği seçmek istersiniz? Neden?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte çocuğun ilgi duyduğu meslek hakkında sohbet etmeleri istenebilir.
• Aile katılımı çalışmaları kapsamında ebeveynlerden biri veya birkaç meslek tanıtımı için okula davet edilebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa; oyun sırasında çocuğun ihtiyacı kadar yönlendirme yapılarak oyuna aktif katılımı sağlanmalıdır.
DESTEKLENEN DEĞERLER
Saygı : Oyunda sıra bekleme, konuşulanı dinleme, söz alarak konuşma gibi kuralların önemi vurgulanabilir.
ÖNERİLER
• Sınıfın fiziki özellikleri oyun için uygun değilse okul bahçesinde de oynanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."