- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Seviyorum, Sevmiyorum (Duygular)
Etkinlik Çeşidi : Oyun (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.(Mekânda
konum alır.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmak için sırasını
bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
SDG: K1: Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Duyuşsal özelliklerini
söyler.)
K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu düşünce ve
hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Yönergeler doğrultusunda koşar.)
MATERYALLER: Boya kalemleri, A4 kağıdı
SÖZCÜKLER: Hissetmek, sevmek, sevmemek
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sözsüz hareketli müzik eşliğinde bir süre serbest dans edilir.
• Müzik aralıklarla kapatılarak çocuklardan söylenilen yönergeler doğrultusunda anında karar vererek hareket etmeleri istenir.
• Yönergeler arasında müzik eşliğinde bir-iki dakika serbest
dans etmelerine fırsat verilir.
-Gezmeyi sevenler dolap önüne,
-Gezmeyi sevmeyenler panonun önüne,
-Yemek yemeyi sevenler masanın arkasına,
-Yemek yemeyi sevmeyenler pencerenin önüne vb. yönergelerle
sınıfta uygun bir yer gösterilir.
• Yönergeler;
-Oyun oynamayı, -Hikâye dinlemeyi,
-Hayvanları, -Ispanağı,
-Resim yapmayı, -Okulunu,
-Kitabın resimlerine bakmayı,
-Uykuyu sevenler ve sevmeyenler şeklinde çoğaltılarak çocukların duygularını ifade etmeleri sağlanır.
• Gruplara ayrılan çocuklara ara ara “Neden sevmiyorsun veya
en çok hangi hayvanı seviyorsun?” gibi sorular yöneltilir. Tüm
çocuklara söz hakkı verilmesine dikkat edilir.
• Oyun sona erdikten sonra çocuklardan sevdikleri ve sevmedikleri şeylerin resmini çizerek birbirlerine anlatmaları istenir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Sınıfta yapmayı en çok sevdiğin şeyler nelerdir?
• Evde yapmayı en çok sevdiğin şeyler nelerdir?
• Nelerin resmini çizdin? Neden?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile birlikte okulda ve evde severek yaptıklarını yazarak listelemeleri, çocuklardan da sevmediklerini de
nedenleriyle anlatmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, fiziksel
destek sağlanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Oyun (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K10: Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular.(Mekânda
konum alır.)
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmak için sırasını
bekler. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.)
SDG: K1: Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Duyuşsal özelliklerini
söyler.)
K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Duygu düşünce ve
hayallerini özgün yollarla ifade eder.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Yönergeler doğrultusunda koşar.)
MATERYALLER: Boya kalemleri, A4 kağıdı
SÖZCÜKLER: Hissetmek, sevmek, sevmemek
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sözsüz hareketli müzik eşliğinde bir süre serbest dans edilir.
• Müzik aralıklarla kapatılarak çocuklardan söylenilen yönergeler doğrultusunda anında karar vererek hareket etmeleri istenir.
• Yönergeler arasında müzik eşliğinde bir-iki dakika serbest
dans etmelerine fırsat verilir.
-Gezmeyi sevenler dolap önüne,
-Gezmeyi sevmeyenler panonun önüne,
-Yemek yemeyi sevenler masanın arkasına,
-Yemek yemeyi sevmeyenler pencerenin önüne vb. yönergelerle
sınıfta uygun bir yer gösterilir.
• Yönergeler;
-Oyun oynamayı, -Hikâye dinlemeyi,
-Hayvanları, -Ispanağı,
-Resim yapmayı, -Okulunu,
-Kitabın resimlerine bakmayı,
-Uykuyu sevenler ve sevmeyenler şeklinde çoğaltılarak çocukların duygularını ifade etmeleri sağlanır.
• Gruplara ayrılan çocuklara ara ara “Neden sevmiyorsun veya
en çok hangi hayvanı seviyorsun?” gibi sorular yöneltilir. Tüm
çocuklara söz hakkı verilmesine dikkat edilir.
• Oyun sona erdikten sonra çocuklardan sevdikleri ve sevmedikleri şeylerin resmini çizerek birbirlerine anlatmaları istenir.
DEĞERLENDİRME
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Sınıfta yapmayı en çok sevdiğin şeyler nelerdir?
• Evde yapmayı en çok sevdiğin şeyler nelerdir?
• Nelerin resmini çizdin? Neden?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocukları ile birlikte okulda ve evde severek yaptıklarını yazarak listelemeleri, çocuklardan da sevmediklerini de
nedenleriyle anlatmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, fiziksel
destek sağlanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."