- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Sessiz İnsanlar Evi (Kütüphane Haftası, Kitap, Sevgi, Saygı)
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Alan Gezisi (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELER
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
DG: K2: Sesini uygun kullanır. (Konuşurken/şarkı söylerken
sesinin şiddetini ayarlar.)
K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.)
K11: Okuma farkındalığı gösterir. (Çevresinde bulunan yazılı
materyaller hakkında konuşur.)
SDG: K12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar. (Değişik
ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler. Kuralların gerekli olduğunu söyler. İstekleri ile kurallar çeliştiğinde
kurallara uygun davranır. Nezaket kurallarına uyar.)
MATERYALLER: Kütüphane görselleri, kitaplar
SÖZCÜKLER: Kütüphane, raf,kütüphane görevlisi, teslim etmek
ÖĞRENME SÜRECİ
• Kütüphanelere ait görseller incelenir. “Daha önce böyle bir
yere gittiniz mi? Araştırma yapıp sakin bir ortamda kitap okumamızı sağlayan bu yere ne denir?” soruları sorularak kütüphane
cevabına ulaşılır.
• Eskiden kütüphanelerde yalnızca kitapların yer aldığı ancak
günümüzde internetten araştırma yapılmasını sağlamak amacıyla kütüphanelerde bilgisayarların da bulunduğu görseller üzerinden anlatılır.
• Kütüphanelerde kitapların türlerine göre (masal, hikâye, macera, araştırma-inceleme, bilim, gezi vb.) farklı raflarda bulunduğu, bu sayede çok fazla seçeneğin arasından aranılan kitaplara kolaylıkla ulaşılabildiği söylenir.
• Kitap merkezindeki kitaplar türlerine göre ayrılır ve sınıfın farklı
bölümlerine yerleştirilerek kütüphane ortamı oluşturulur.
• “Şimdi sınıfımızı bir kütüphane gibi düşünelim, sizce uymamız
gereken kurallar nelerdir?” sorusuyla çocukların tahminleri alınır.
• Ardından kitap okuyan ve araştırma yapan kişilere karşı saygılı
olunması, gürültü yapmamaya özen gösterilmesi ve kitapların
okunduktan sonra alındığı bölüme bırakılması gerektiği söylenir.
• Ayrıca kütüphanedeki kitapların evlere de götürülebileceği
ancak kütüphane görevlisinin bizlere belirttiği süre dolduğunda
kitapların kütüphaneye teslim edilmesi gerektiği bilgisi aktarılır.
• Öğretmen kütüphane görevlisi rolünü üstlenir ve kütüphane
kuralları dikkate alınarak okuma çalışmaları yapılır.
• Sınıfta yapılan çalışmanın ardından kütüphaneye (okul kütüphanesi ya da çevrede bulunan bir kütüphane) gezi düzenlenir ve
gezi süresince kütüphane kurallarına uyulmasına dikkat edilir.
• Alan gezisinden sonra çocuklardan, kütüphane ziyaretlerinde
neler gördüklerini, nasıl hissettiklerini anlatan bir resim çizmeleri
istenebilir.
DEĞERLENDİRME
• Daha önce hiç kütüphaneye gittin mi? Neler gördün?
• Kütüphanede uyulması gereken kurallar nelerdir?
• Kütüphanede okuduğumuz bir kitabı aldığımız rafa tekrar yerleştirmezsek ne olur?
• Kütüphaneden aldığımız kitapları neden belirtilen süre içerisinde teslim etmeliyiz?
• Kütüphane görevlisi olmak ister miydin? Neden?
• Gezi sırasında kütüphanede neler ilgini çekti?
Bunların haricinde;
• Kütüphane gezisi sırasında çocukların fotoğrafları çekilebilir
ve sınıfa dönüldüğünde fotoğraflar incelenerek gezi hakkında
sohbet edilebilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla kütüphaneye giderek seçtikleri kitapları almaları ve süresi dolduğunda kitapları kütüphaneye teslim
etmeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB)
riski olan bir çocuk varsa, gezi öncesinde uyulması gereken
kurallar tekrar edilirken basit ve net yönergeler kullanılmalı ve
verilen yönergeyi çocuğun tekrar etmesi istenmelidir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sevgi, Saygı
Kitapların hayatımızda önemli bir yere sahip olduğu ve okumanın insanların bilgi dağarcığını geliştirdiği vurgulanarak çocuklara
kitap sevgisi kazandırılmaya çalışılır. Gezi sırasında kütüphanede bulunan kişilerin rahatsız edilmemesi gerektiği vurgulanarak
saygı kavramına yer verilir.
ÖNERİLER
• Oluşturulan kütüphane ortamını zenginleştirmek için sınıfa
farklı türlerde çocuk kitapları getirilebilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTA
• Kütüphane Haftası (Mart ayının son pazartesi günü)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır"
Etkinlik Çeşidi : Türkçe ve Alan Gezisi (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELER
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
DG: K2: Sesini uygun kullanır. (Konuşurken/şarkı söylerken
sesinin şiddetini ayarlar.)
K10: Görsel materyalleri okur. (Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.)
K11: Okuma farkındalığı gösterir. (Çevresinde bulunan yazılı
materyaller hakkında konuşur.)
SDG: K12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar. (Değişik
ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler. Kuralların gerekli olduğunu söyler. İstekleri ile kurallar çeliştiğinde
kurallara uygun davranır. Nezaket kurallarına uyar.)
MATERYALLER: Kütüphane görselleri, kitaplar
SÖZCÜKLER: Kütüphane, raf,kütüphane görevlisi, teslim etmek
ÖĞRENME SÜRECİ
• Kütüphanelere ait görseller incelenir. “Daha önce böyle bir
yere gittiniz mi? Araştırma yapıp sakin bir ortamda kitap okumamızı sağlayan bu yere ne denir?” soruları sorularak kütüphane
cevabına ulaşılır.
• Eskiden kütüphanelerde yalnızca kitapların yer aldığı ancak
günümüzde internetten araştırma yapılmasını sağlamak amacıyla kütüphanelerde bilgisayarların da bulunduğu görseller üzerinden anlatılır.
• Kütüphanelerde kitapların türlerine göre (masal, hikâye, macera, araştırma-inceleme, bilim, gezi vb.) farklı raflarda bulunduğu, bu sayede çok fazla seçeneğin arasından aranılan kitaplara kolaylıkla ulaşılabildiği söylenir.
• Kitap merkezindeki kitaplar türlerine göre ayrılır ve sınıfın farklı
bölümlerine yerleştirilerek kütüphane ortamı oluşturulur.
• “Şimdi sınıfımızı bir kütüphane gibi düşünelim, sizce uymamız
gereken kurallar nelerdir?” sorusuyla çocukların tahminleri alınır.
• Ardından kitap okuyan ve araştırma yapan kişilere karşı saygılı
olunması, gürültü yapmamaya özen gösterilmesi ve kitapların
okunduktan sonra alındığı bölüme bırakılması gerektiği söylenir.
• Ayrıca kütüphanedeki kitapların evlere de götürülebileceği
ancak kütüphane görevlisinin bizlere belirttiği süre dolduğunda
kitapların kütüphaneye teslim edilmesi gerektiği bilgisi aktarılır.
• Öğretmen kütüphane görevlisi rolünü üstlenir ve kütüphane
kuralları dikkate alınarak okuma çalışmaları yapılır.
• Sınıfta yapılan çalışmanın ardından kütüphaneye (okul kütüphanesi ya da çevrede bulunan bir kütüphane) gezi düzenlenir ve
gezi süresince kütüphane kurallarına uyulmasına dikkat edilir.
• Alan gezisinden sonra çocuklardan, kütüphane ziyaretlerinde
neler gördüklerini, nasıl hissettiklerini anlatan bir resim çizmeleri
istenebilir.
DEĞERLENDİRME
• Daha önce hiç kütüphaneye gittin mi? Neler gördün?
• Kütüphanede uyulması gereken kurallar nelerdir?
• Kütüphanede okuduğumuz bir kitabı aldığımız rafa tekrar yerleştirmezsek ne olur?
• Kütüphaneden aldığımız kitapları neden belirtilen süre içerisinde teslim etmeliyiz?
• Kütüphane görevlisi olmak ister miydin? Neden?
• Gezi sırasında kütüphanede neler ilgini çekti?
Bunların haricinde;
• Kütüphane gezisi sırasında çocukların fotoğrafları çekilebilir
ve sınıfa dönüldüğünde fotoğraflar incelenerek gezi hakkında
sohbet edilebilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla kütüphaneye giderek seçtikleri kitapları almaları ve süresi dolduğunda kitapları kütüphaneye teslim
etmeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB)
riski olan bir çocuk varsa, gezi öncesinde uyulması gereken
kurallar tekrar edilirken basit ve net yönergeler kullanılmalı ve
verilen yönergeyi çocuğun tekrar etmesi istenmelidir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sevgi, Saygı
Kitapların hayatımızda önemli bir yere sahip olduğu ve okumanın insanların bilgi dağarcığını geliştirdiği vurgulanarak çocuklara
kitap sevgisi kazandırılmaya çalışılır. Gezi sırasında kütüphanede bulunan kişilerin rahatsız edilmemesi gerektiği vurgulanarak
saygı kavramına yer verilir.
ÖNERİLER
• Oluşturulan kütüphane ortamını zenginleştirmek için sınıfa
farklı türlerde çocuk kitapları getirilebilir.
BELİRLİ GÜN VE HAFTA
• Kütüphane Haftası (Mart ayının son pazartesi günü)
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır"