- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı - İçeriği: Ses Geliyor Tak Tak, Nerden Geliyor Bak (Ritim, Tahmin, Ses, Hızlı-Yavaş)
Etkinliğin Çeşidi: Sanat , Oyun , Müzik (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
S D G : K : Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler. (Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.)
S D G : K : Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler. (Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.)
M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. )
MATERYALLER : Ritim çubukları, kutu, boya kalemleri, kâğıt, ağaçkakan ses kayıtları
SÖZCÜKLER : Ağaçkakan, ritim sopası
KAVRAMLAR : Hızlı-Yavaş
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıfa kapalı olarak getirilen kutunun içinde ne olabileceği hakkında sorgulama başlatılır.
• Tahminlerden sonra kutunun içindeki ritim sopaları çıkarılır ve çocuklara dağıtılır.
• Çocuklara ritim sopalarını kullanarak ritim oluşturmaları için rehberlik edilir. Örneğin, hızlı- yavaş.
• Çubuklarla “tak-tak” sesi çalışılır. Tak tak sesini neyin çıkarıyor olabileceği sorulur.
• Ağaçkakanların ağacı gagalarken çıkardığı ses dinletilir, çocukların ritim çubuklarını kullanarak bu sesi çıkarmaya çalışmaları desteklenir.
• “Uykuda rahatsız olan ağaç” çalışması yapılacağı söylenir.
• Tüm çocuklar ağaç olur ve gece uykusuna yatarlar. Gece uykuda rüya görürler ancak sabaha karşı onların üzerine tek tek konan ağaçkakanın gagalamasından rahatsız olup uykularından uyanırlar.
• Çocuklar uykularında neler gördüklerini resimlerler.
• Resimler sınıfta çocukların göz hizasında bir yere asılarak sergi yürüyüşü yapılır. Her çocuğun yaptığı resmi arkadaşlarına anlatması sağlanarak resimler değerlendirilir.
DEĞERLENDİRME
• Kutunun içini neden göremedik?
• Kutunun içinden ne çıktı?
• Oyunda kimler ağaç oldu?
• Kutunun içinden ne çıkmasını isterdiniz?
• Uyuyabilmek için ne yaparsın?
• Ağaçkakan kuşu nasıl ses çıkartır?
• Daha önce ağaçkakan gördünüz mü? Nerelerde?
• Sopalar dışında sınıfımızda başka hangi materyalleri kullanarak ritim tutabiliriz?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte evlerindeki istedikleri bir materyali kullanarak ritim oluşturmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan çocuk varsa; fiziksel yardım sağlanabilir.
ÖNERİLER
• Ritim sopaları ile çocukların serbest ritim çalışması için fırsat verilebilir.
• Ritim çubuğu temin edilemezse tahta kaşık kullanılabilir.
• Çocuklar, ağaçkakan olarak doğaçlama ritim oluşturması için desteklenebilir.
• Sergi yürüyüşü yaparken her resmin önünde yeterli sürede durulmalı ve o resim hakkında çocukların fikirleri alınmalıdır.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinliğin Çeşidi: Sanat , Oyun , Müzik (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)
S D G : K : Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler. (Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.)
S D G : K : Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler. (Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.)
M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. )
MATERYALLER : Ritim çubukları, kutu, boya kalemleri, kâğıt, ağaçkakan ses kayıtları
SÖZCÜKLER : Ağaçkakan, ritim sopası
KAVRAMLAR : Hızlı-Yavaş
ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıfa kapalı olarak getirilen kutunun içinde ne olabileceği hakkında sorgulama başlatılır.
• Tahminlerden sonra kutunun içindeki ritim sopaları çıkarılır ve çocuklara dağıtılır.
• Çocuklara ritim sopalarını kullanarak ritim oluşturmaları için rehberlik edilir. Örneğin, hızlı- yavaş.
• Çubuklarla “tak-tak” sesi çalışılır. Tak tak sesini neyin çıkarıyor olabileceği sorulur.
• Ağaçkakanların ağacı gagalarken çıkardığı ses dinletilir, çocukların ritim çubuklarını kullanarak bu sesi çıkarmaya çalışmaları desteklenir.
• “Uykuda rahatsız olan ağaç” çalışması yapılacağı söylenir.
• Tüm çocuklar ağaç olur ve gece uykusuna yatarlar. Gece uykuda rüya görürler ancak sabaha karşı onların üzerine tek tek konan ağaçkakanın gagalamasından rahatsız olup uykularından uyanırlar.
• Çocuklar uykularında neler gördüklerini resimlerler.
• Resimler sınıfta çocukların göz hizasında bir yere asılarak sergi yürüyüşü yapılır. Her çocuğun yaptığı resmi arkadaşlarına anlatması sağlanarak resimler değerlendirilir.
DEĞERLENDİRME
• Kutunun içini neden göremedik?
• Kutunun içinden ne çıktı?
• Oyunda kimler ağaç oldu?
• Kutunun içinden ne çıkmasını isterdiniz?
• Uyuyabilmek için ne yaparsın?
• Ağaçkakan kuşu nasıl ses çıkartır?
• Daha önce ağaçkakan gördünüz mü? Nerelerde?
• Sopalar dışında sınıfımızda başka hangi materyalleri kullanarak ritim tutabiliriz?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte evlerindeki istedikleri bir materyali kullanarak ritim oluşturmaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan çocuk varsa; fiziksel yardım sağlanabilir.
ÖNERİLER
• Ritim sopaları ile çocukların serbest ritim çalışması için fırsat verilebilir.
• Ritim çubuğu temin edilemezse tahta kaşık kullanılabilir.
• Çocuklar, ağaçkakan olarak doğaçlama ritim oluşturması için desteklenebilir.
• Sergi yürüyüşü yaparken her resmin önünde yeterli sürede durulmalı ve o resim hakkında çocukların fikirleri alınmalıdır.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."