Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Seni Unutmayacağım Elips

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Seni Unutmayacağım Elips (Geometrik Şekil, Elips)

Etkinlik Çeşidi : Türkçe, Okuma Yazmaya Hazırlık ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K2:
Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile
gerçek durumu karşılaştırır.)

K8: Nesne veya varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/
varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır.)

K12: Geometrik şekilleri tanır. (Gösterilen geometrik şeklin
ismini söyler.Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik
şekillere benzeyen nesneleri gösterir.)

K17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini
söyler.)

SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.)

MATERYALLER:
Bir yüzü üzgün bir yüzü mutlu çift taraflı
elips kukla, kurşun kalem, boya kalemleri, elips çizgi çalışması sayfası

SÖZCÜKLER: Daire, çember

KAVRAMLAR: Geometrik Şekil: Elips Duyu: Mutlu, üzgün

ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla birlikte çember şeklinde oturulur. Öğretmen: “Çocuklar sizinle birini tanıştırmak istiyorum, bakalım onu tanıyacak
mısınız?” diye sorarak arkasında sakladığı elips şeklindeki kuklayı gösterir.
• Kukla çift taraflıdır, bir yüzü üzgün bir yüzü mutludur. Öğretmen önce kuklanın üzgün yüzünü gösterir. “Kuklamız çok üzgün
çünkü kimse onun adını bilmiyormuş, öğrendiğinde de hemen
unutuyormuş” denir.
• Kuklanın adının ne olabileceği ile ilgili ipuçları verilerek çocuklardan tahminleri alınır.
• Bütün çocuklara konuşma fırsatı verildikten sonra kuklanın
adının elips olduğu söylenerek elipsin özellikleri anlatılır. Elipsin
özelliklerini tahminleriyle karşılaştırmalarına fırsat verilir.
• Elipsin şeklinin daireye benzediği için sürekli karıştırıldığı bu
yüzden de elipsin çok üzüldüğü söylenir. Daire, çember ve elipsin birbirinden ayrılan özellikleri konuşulur.
• Sınıfta elipse benzeyen nesneleri göstermeleri istenir. “Biz
elipsin adını öğrendik şimdi ona hep birlikte ‘merhaba elips’
diyelim belki buna sevinir” denerek hep bir ağızdan ‘merhaba
elips’ denir ve kuklanın mutlu yüzü çevrilir.
• Bakın elips şimdi çok mutlu çünkü onun adını öğrendik, “Şimdi de elips için bir tekerleme söyleyelim mi?” yönergesiyle elips
tekerlemesi çocuklarla birlikte söylenir.
“Canım elips üzülme
Benzemezsin kimseye
Daire yusyuvarlak
Sendeyse kocaman yanak
Korkma seni unutmayız
Elips deyip hatırlarız”
G.Sarıoğlu​
• Tekerlemenin ardından masalara geçilerek kesik çizgilerle
oluşturulan elips şekilleri kurşun kalem ile tamamlanır.
• Çocuklara kalem tutuş şekillerinin doğru olması gerektiği hatırlatılır. Yardıma gereksinim duyan çocuklarla kalem tutma çalışması yapılır.
• Kesik çizgileri birleştirilen elipslerden boya kalemleriyle yeni
resimler oluşturmaları istenir (Elipse bir kafa, kulaklar, bacaklar
ve kuyruk oluşturarak kedi; kulak ve ağız yapılarak ayı çizebiliriz
vb. örnekler verilebilir).
• Oluşturulan yeni resimler anlatılır ve panoda sergilenir.

DEĞERLENDİRME
• Kukla hangi malzemelerden yapılmıştı?
• Kuklanın şekli neydi?
• Kukla neden üzgündü?
• Onu mutlu etmek için ne yaptık?
• Biri senin adını unuttuğunda neler hissedersin?
• Elipsin benzediği şekil hangisiydi?
• Elipsten yeni neler oluşturdun?
• Elipsle başka neler yapabilirdik?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, elips ile ilgili
çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte, evde gazete ve dergi sayfalarından elipsler kesmeleri ve kestikleri elipslerden bir tablo oluşturarak sınıfa göndermeleri istenebilir.

ÖNERİLER
• Elips kuklası sınıfta dramatik oyun merkezine konularak çocukların serbest etkinlik saatinde kukla ile canlandırmalar yapmalarına fırsat verilebilir.
• Etkinlik tüm geometrik şekillere uyarlanabilir.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst