PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Oyun Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: İlk Kim Bulacak?
KAVRAM: Nesnelerin Şekilleri
YAŞ GRUBU: 5
SÜRE: 30 dk
MATERYALLER: Fon kartonları, makas
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatma
GELİŞİM ALANI: Psiko-motor ve bilişsel alan
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
(bilişsel alan) Amaç10.Geometrik şekilleri tanıyabilme
-Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir
-Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler
Amaç3:Dikkatini toplaya bilme
-Dikkat edilmesi gereken olayı, nesneyi, durumu fark eder
(psikomotor alan) Amaç1:Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
-Sözel yönergelere uygun olarak yürür
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen ilk olarak renkli fon kartonlarından çeşitli geometrik şekiller keser. Çocuklar çember şeklinde yere oturtulur. Öğretmen çocuklardan birini ebe seçer ve hazırlamış olduğu kartları çocuğa verir. Ebe bir müzik eşliğinde çember olan çocukların etrafında dönerken aynı zamanda elindeki kartları arkadaşlarının arkasına bırakır. Şarkı bittiğinde arkasında şekiller olan çocuklar kalkar ve sınıftan o şekle benzeyen bir nesne bulup öğretmene getirir veya gösterir. İlk bulan çocuk tekrar ebe olur. Oyun bu şekilde devam eder. Önerilen tekrar sayısı 5’tir.
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: İlk Kim Bulacak?
KAVRAM: Nesnelerin Şekilleri
YAŞ GRUBU: 5
SÜRE: 30 dk
MATERYALLER: Fon kartonları, makas
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatma
GELİŞİM ALANI: Psiko-motor ve bilişsel alan
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
(bilişsel alan) Amaç10.Geometrik şekilleri tanıyabilme
-Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir
-Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler
Amaç3:Dikkatini toplaya bilme
-Dikkat edilmesi gereken olayı, nesneyi, durumu fark eder
(psikomotor alan) Amaç1:Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
-Sözel yönergelere uygun olarak yürür
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen ilk olarak renkli fon kartonlarından çeşitli geometrik şekiller keser. Çocuklar çember şeklinde yere oturtulur. Öğretmen çocuklardan birini ebe seçer ve hazırlamış olduğu kartları çocuğa verir. Ebe bir müzik eşliğinde çember olan çocukların etrafında dönerken aynı zamanda elindeki kartları arkadaşlarının arkasına bırakır. Şarkı bittiğinde arkasında şekiller olan çocuklar kalkar ve sınıftan o şekle benzeyen bir nesne bulup öğretmene getirir veya gösterir. İlk bulan çocuk tekrar ebe olur. Oyun bu şekilde devam eder. Önerilen tekrar sayısı 5’tir.
DEĞERLENDİRME: