PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Okuma yazmaya hazırlık çalışması
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Nesnelerin Şekilleri
YAŞ GRUBU: 5
SÜRE: 45 dk
MATERYALLER: Fon kartonundan değişik büyüklükte ve renkte kesilmiş kareler, tebeşir, köşelerdeki materyaller
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatma
GELİŞİM ALANI: Psiko-motor, bilişsel alan
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
(bilişsel alan) Amaç3:Dikkatini toplaya bilme.
-Dikkatini nene durum olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç10:Geometrik şekilleri tanıyabilme.
-Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.
-Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
(psikomotor alan) Amaç1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
-Sözel yönergelere uygun olarak hareket eder.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen yere bir tane kare şekli çizer. Çocuklara çizilen resmi tanıyıp tanımadıklarını sorar. Kare yanıtını almazsa kendisi şeklin kare olduğunu açıklar. Karenin kenarları sayılır. Dört çocuk karenin kenarlarına yatırılır. Daha sonra dört sivri köşe sayılır. Dört çocukta sivri köşelerde ayakta dururlar. Eğitimci tüm çocukların yere çizilmiş olan büyük karenin üzerine oturarak kare şeklini oluşturmalarını ister. Eğitimci her çocuğun karenin ortasına konulmuş torbadan bir kare çekmesini ve oturduğu yere kareyi koyarak kenara çekilmesini söyler. Bu işlem bittikten sonra her çocuk köşelerden kareye benzeyen bir nesne bularak yerdeki karesinin üzerine getirirler ve kocaman bir kare sepeti oluştururlar. Bu çalışma eğlenceli ve öğretici geçerse eğer aynı işlemler üçgen, dikdörtgen ve daire içinde gerçekleştirilebilir.
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Nesnelerin Şekilleri
YAŞ GRUBU: 5
SÜRE: 45 dk
MATERYALLER: Fon kartonundan değişik büyüklükte ve renkte kesilmiş kareler, tebeşir, köşelerdeki materyaller
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatma
GELİŞİM ALANI: Psiko-motor, bilişsel alan
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
(bilişsel alan) Amaç3:Dikkatini toplaya bilme.
-Dikkatini nene durum olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç10:Geometrik şekilleri tanıyabilme.
-Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.
-Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
(psikomotor alan) Amaç1:Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
-Sözel yönergelere uygun olarak hareket eder.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen yere bir tane kare şekli çizer. Çocuklara çizilen resmi tanıyıp tanımadıklarını sorar. Kare yanıtını almazsa kendisi şeklin kare olduğunu açıklar. Karenin kenarları sayılır. Dört çocuk karenin kenarlarına yatırılır. Daha sonra dört sivri köşe sayılır. Dört çocukta sivri köşelerde ayakta dururlar. Eğitimci tüm çocukların yere çizilmiş olan büyük karenin üzerine oturarak kare şeklini oluşturmalarını ister. Eğitimci her çocuğun karenin ortasına konulmuş torbadan bir kare çekmesini ve oturduğu yere kareyi koyarak kenara çekilmesini söyler. Bu işlem bittikten sonra her çocuk köşelerden kareye benzeyen bir nesne bularak yerdeki karesinin üzerine getirirler ve kocaman bir kare sepeti oluştururlar. Bu çalışma eğlenceli ve öğretici geçerse eğer aynı işlemler üçgen, dikdörtgen ve daire içinde gerçekleştirilebilir.
DEĞERLENDİRME: