Programdaki etkinliğin adı: Oyun etkinliği
Matematik etkinliğinin adı: Sıkı sıkı sarılalım
Kavram: Sayma
Yaş grubu: 4-5 yaş
Uygulanan yöntem ve teknikler: Oyun
Amaç ve kazanımlar
· PSİKOMOTOR ALAN
Amaç1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar: Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
· SOSYAL- DUYGUSAL ALAN
Amaç6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar: Kendiliğinden iletişimi başlatır.
Grup etkinliğine kendiliğinden katılır.
Gerektiğinde lideri izler.
Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
· DİL ALANI
Amaç1. Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar: Sesin kaynağını söyler.
Sesin geldiği yönü belirler.
· BİLİŞSEL ALAN
Amaç3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar: Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu olayı fark eder.
Nesneyi durumu olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Öğrenme süreci: Bütün öğrenciler dağınık olarak bahçede dolaşmaya başlarlar. Bir yandan da öğretmenin vereceği komutu izlerler. Öğretmen düdüğü çalar ve aynı anda kollarından birini havaya kaldırarak parmaklarıyla herhangi bir sayı gösterir.
(1 2 3 4 veya 5) Düdük sesini duyan öğrenciler öğretmenin hangi sayıyı gösterdiğine bakarak bu sayıyı tamamlamak üzere arkadaşlarına sıkı sıkı sarılırlar. Bir süre sonra öğretmen oluşan grupları kontrol eder, sayıyı tamamlamayan veya tek kalan öğrencileri eler ve oyuna devam edilir. (1 sayısı işaret edildiğinde öğrenciler tek başlarına hazır olda beklerler.)
Değerlendirme:
Matematik etkinliğinin adı: Sıkı sıkı sarılalım
Kavram: Sayma
Yaş grubu: 4-5 yaş
Uygulanan yöntem ve teknikler: Oyun
Amaç ve kazanımlar
· PSİKOMOTOR ALAN
Amaç1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar: Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
· SOSYAL- DUYGUSAL ALAN
Amaç6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar: Kendiliğinden iletişimi başlatır.
Grup etkinliğine kendiliğinden katılır.
Gerektiğinde lideri izler.
Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
· DİL ALANI
Amaç1. Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar: Sesin kaynağını söyler.
Sesin geldiği yönü belirler.
· BİLİŞSEL ALAN
Amaç3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar: Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu olayı fark eder.
Nesneyi durumu olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Öğrenme süreci: Bütün öğrenciler dağınık olarak bahçede dolaşmaya başlarlar. Bir yandan da öğretmenin vereceği komutu izlerler. Öğretmen düdüğü çalar ve aynı anda kollarından birini havaya kaldırarak parmaklarıyla herhangi bir sayı gösterir.
(1 2 3 4 veya 5) Düdük sesini duyan öğrenciler öğretmenin hangi sayıyı gösterdiğine bakarak bu sayıyı tamamlamak üzere arkadaşlarına sıkı sıkı sarılırlar. Bir süre sonra öğretmen oluşan grupları kontrol eder, sayıyı tamamlamayan veya tek kalan öğrencileri eler ve oyuna devam edilir. (1 sayısı işaret edildiğinde öğrenciler tek başlarına hazır olda beklerler.)
Değerlendirme: