- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Sayılarla Eğleniyoruz (Sayma, Sayı)
Etkinlik Çeşidi : Sanat ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K4: Nesneleri sayar. (İleriye/geriye doğru birer birer ritmik
sayar. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.)
K16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. (Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri ipe vb. dizer, malzemeleri keser. Nesneleri takar
çıkartır.)
MATERYALLER: Şönil, eva, yapıştırıcı, boncuklar, hareketli müzik
KAVRAMLAR: Sayı Sayma: 1-10
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklar sanat etkinliği için masalara yönlendirilir.
• Masalarda evalar, şöniller, boncuklar (çeşitli renklerde),
yapıştırıcı bulunur.
• Çocuklara bunlarla küçük birer sayı kartı oluşturulabileceği
söylenir.
• Evaları, dikdörtgen şeklinde çizilen yerden keserler.
• Dikdörtgenler ikiye katlanarak kare şekli verilir. Evaların üzerine 1’den 10’a kadar sayılar yazılır.
• Çocuklar sayı kartındaki yazılı olan sayı kadar boncukları,
şönillere takarlar.
• Yapılan etkinlik sonrasında çocuklarla, ritmik sayma, basit
çıkarma ve toplama işlemleri onların ilgisi doğrultusunda gerçekleştirilir.
DEĞERLENDİRME
• Bugün hangi oyunu oynadık?
• Oyun sizce eğlenceli miydi? Neden?
• Sayı kartı oluştururken ne hissettiniz?
• Boncukları şönile geçirirken zorlandınız mı? Neden?
• Oyun oynarken eğlendiniz mi?Neden?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, toplama-çıkarma işlemleri ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla değişik materyallerden basit toplama
işlemleri yapmaları istenir (zeytin vb.).
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, şönillere
bocuk takmakta zorlanıyorsa takmasına yardımcı olunur. Mandal takmasına rehberlik edilir.
ÖNERİLER
• Sayı kartı oluşturmak için eva, şönil, boncuk bulunmadığı
durumlarda renkli fon kartonları, iplikler, makarnalar kullanılabilir. Örüntü oluşturmak için makarnalar sulu boya ile boyanabilir.
• Etkinlik bitiminde çocukların ilgileri doğrultusunda masaya
konulan boncuklarla kırmız- mavi-kırmızı-mavi olacak şekilde
örüntü oluşturulabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Sanat ve Matematik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K4: Nesneleri sayar. (İleriye/geriye doğru birer birer ritmik
sayar. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.)
K16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. (Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Nesneleri ipe vb. dizer, malzemeleri keser. Nesneleri takar
çıkartır.)
MATERYALLER: Şönil, eva, yapıştırıcı, boncuklar, hareketli müzik
KAVRAMLAR: Sayı Sayma: 1-10
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklar sanat etkinliği için masalara yönlendirilir.
• Masalarda evalar, şöniller, boncuklar (çeşitli renklerde),
yapıştırıcı bulunur.
• Çocuklara bunlarla küçük birer sayı kartı oluşturulabileceği
söylenir.
• Evaları, dikdörtgen şeklinde çizilen yerden keserler.
• Dikdörtgenler ikiye katlanarak kare şekli verilir. Evaların üzerine 1’den 10’a kadar sayılar yazılır.
• Çocuklar sayı kartındaki yazılı olan sayı kadar boncukları,
şönillere takarlar.
• Yapılan etkinlik sonrasında çocuklarla, ritmik sayma, basit
çıkarma ve toplama işlemleri onların ilgisi doğrultusunda gerçekleştirilir.
DEĞERLENDİRME
• Bugün hangi oyunu oynadık?
• Oyun sizce eğlenceli miydi? Neden?
• Sayı kartı oluştururken ne hissettiniz?
• Boncukları şönile geçirirken zorlandınız mı? Neden?
• Oyun oynarken eğlendiniz mi?Neden?
Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan, toplama-çıkarma işlemleri ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla değişik materyallerden basit toplama
işlemleri yapmaları istenir (zeytin vb.).
UYARLAMA
• Sınıfta görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, şönillere
bocuk takmakta zorlanıyorsa takmasına yardımcı olunur. Mandal takmasına rehberlik edilir.
ÖNERİLER
• Sayı kartı oluşturmak için eva, şönil, boncuk bulunmadığı
durumlarda renkli fon kartonları, iplikler, makarnalar kullanılabilir. Örüntü oluşturmak için makarnalar sulu boya ile boyanabilir.
• Etkinlik bitiminde çocukların ilgileri doğrultusunda masaya
konulan boncuklarla kırmız- mavi-kırmızı-mavi olacak şekilde
örüntü oluşturulabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."