Günlük Programdaki Etkinliğin Adı:Oyun etkinliği (ısındırıcı oyun )
Matematikteki Etkinliğin Adı:Yılan- sayı- tavşan
Kavram:1’den 10’a kadar sayılar
Yaş Grubu:4-6 yaş
Süre:15 dakika
Materyaller:1 den 10’a kadar sayı kartları
Uygulanan Yöntem ve Teknik :Gösterip -yaptırma
Gelişim Alanı :Psikomotor Alan, Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketi yapar.
6.Belirli bir mesafeyi sürünerek gider.
Bilişsel Alan
Amaç 11.Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme
Kazanımlar
1.Gösterilen sembolün anlamını söyler.
3.10 içindeki rakamları okur.
Öğrenme Süreci
YILAN-SAYI-TAVŞAN
Duvara çocukların yetişebileceği yükseklikte sayı kartları yerleştirilir.Çocuklar sayı kartlarına belli bir mesafede sırada bekler.Lider sıradaki çocuğa,”Yerde yılan gibi sürün 2’ye dokun .Tavşan gibi zıplayarak geri dön.”ya da “Yerde yılan gibi sürün 5’e dokun.Tavşan gibi zıplayarak geri dön”der.Burada çocuk ısınma hareketi yapar, belli bir mesafeyi sürünür.10 içindeki rakamları okur.Gösterilen sembolün anlamını söyler.Değişik sayılar söylenerek oyun devam eder.Söylenen sayıya dokunan çocuklar alkışlanır.Yanlış yapan olursa çığlık atılar.Lider,”oynadığımız oyunda neler yaptık düşünelim”diyerek aşağıdaki soruları öğrencilere yöneltir.
*Bu oyunu nasıl oynadık?
*Duvarda hangi rakamlar vardı?
*Söylenen sayıya dokunmadan önce ne yaptın?
*Hangi sayıya dokundun?
*Söylenen sayıya dokunup alkışlandığında ne hissettin?
*Çığlık atıldığında neler hissettin?
*Yerine zıplayarak giderken neler hissettin?
Çocuklar soruları cevapladıktan sonra hareketli oyuna geçilir.
Değerlendirme:
Matematikteki Etkinliğin Adı:Yılan- sayı- tavşan
Kavram:1’den 10’a kadar sayılar
Yaş Grubu:4-6 yaş
Süre:15 dakika
Materyaller:1 den 10’a kadar sayı kartları
Uygulanan Yöntem ve Teknik :Gösterip -yaptırma
Gelişim Alanı :Psikomotor Alan, Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar:
Psikomotor Alan
Amaç 1.Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1.Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketi yapar.
6.Belirli bir mesafeyi sürünerek gider.
Bilişsel Alan
Amaç 11.Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme
Kazanımlar
1.Gösterilen sembolün anlamını söyler.
3.10 içindeki rakamları okur.
Öğrenme Süreci
YILAN-SAYI-TAVŞAN
Duvara çocukların yetişebileceği yükseklikte sayı kartları yerleştirilir.Çocuklar sayı kartlarına belli bir mesafede sırada bekler.Lider sıradaki çocuğa,”Yerde yılan gibi sürün 2’ye dokun .Tavşan gibi zıplayarak geri dön.”ya da “Yerde yılan gibi sürün 5’e dokun.Tavşan gibi zıplayarak geri dön”der.Burada çocuk ısınma hareketi yapar, belli bir mesafeyi sürünür.10 içindeki rakamları okur.Gösterilen sembolün anlamını söyler.Değişik sayılar söylenerek oyun devam eder.Söylenen sayıya dokunan çocuklar alkışlanır.Yanlış yapan olursa çığlık atılar.Lider,”oynadığımız oyunda neler yaptık düşünelim”diyerek aşağıdaki soruları öğrencilere yöneltir.
*Bu oyunu nasıl oynadık?
*Duvarda hangi rakamlar vardı?
*Söylenen sayıya dokunmadan önce ne yaptın?
*Hangi sayıya dokundun?
*Söylenen sayıya dokunup alkışlandığında ne hissettin?
*Çığlık atıldığında neler hissettin?
*Yerine zıplayarak giderken neler hissettin?
Çocuklar soruları cevapladıktan sonra hareketli oyuna geçilir.
Değerlendirme: