Günlük Programdaki Etkinliğin Adı:Okuma yazmaya hazırlık çalışması
Matematikteki Etkinliğin Adı:Bilişsel Alan
Kavram:1’den 10’a kadar sayılar
Yaş Grubu:4-6 yaş
Süre:20 dakika
Materyaller:
Uygulanan Yöntem ve Teknik:Düz Anlatım
Gelişim Alanı: Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanimlar:
Amaç 11.Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme.
Kazanımlar
1.Gösterilen sembolün anlamını söyler.
2.Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.
Öğrenme Süreci
Öğretmen önceden hazırladığı “U”şeklindeki masalara çocukları oturtur.Çocuklara daha önceden öğrettiği rakamları tekrar eder.Sonra çocuklara bilişsel etkinlikle ilgili kağıtları dağıtır.Çocuklara boya kalemlerini dağıtır.Yönergeyi çocuklara okur.Yönergede 1’den 5’e kadar sayılar vardır.Sayıların parmaklarla gösterilmiş şekli vardır.Yönerge:”Rakamları uygun parmaklarla birleştir.”Çocuklar, gösterilen sembollerin anlamlarını söyler,verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir. Öğretmen,çocukların yönergeye uygun uygulama yapmalarını izler.
Değerendirme:
Matematikteki Etkinliğin Adı:Bilişsel Alan
Kavram:1’den 10’a kadar sayılar
Yaş Grubu:4-6 yaş
Süre:20 dakika
Materyaller:
Uygulanan Yöntem ve Teknik:Düz Anlatım
Gelişim Alanı: Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanimlar:
Amaç 11.Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme.
Kazanımlar
1.Gösterilen sembolün anlamını söyler.
2.Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.
Öğrenme Süreci
Öğretmen önceden hazırladığı “U”şeklindeki masalara çocukları oturtur.Çocuklara daha önceden öğrettiği rakamları tekrar eder.Sonra çocuklara bilişsel etkinlikle ilgili kağıtları dağıtır.Çocuklara boya kalemlerini dağıtır.Yönergeyi çocuklara okur.Yönergede 1’den 5’e kadar sayılar vardır.Sayıların parmaklarla gösterilmiş şekli vardır.Yönerge:”Rakamları uygun parmaklarla birleştir.”Çocuklar, gösterilen sembollerin anlamlarını söyler,verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir. Öğretmen,çocukların yönergeye uygun uygulama yapmalarını izler.
Değerendirme: