- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Şapka Yapalım
Etkinlik Çeşidi: Sanat (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında göz
teması kurar. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu,
düşünce ve hayallerini söyler.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler
taşıyan ürünler oluşturur.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri
keser. Malzemeleri yapıştırır.)
MATERYALLER: Gazete kağıdı veya fon kartonu, çeşitli renklerde rafyalar,
artık ipler, renkli el işi kâğıtları, sim, yapıştırıcı, makas
SÖZCÜKLER: Bere, fes, fötr şapka, kasket, defile
ÖĞRENME SÜRECİ
• Bir gün öncesinden istenen şapkalar, çocuklar tarafından takılır. “Şapka ne işe yarar? Ne tür şapkalar vardır? (bere, fes, kasket, fötr şapka vb.) Şapkaları başka ne amaçla kullanabiliriz?”
gibi sorular sorularak şapkalar hakkında sohbet edilir.
• “Haydi şimdi kendi şapkamızı tasarlayalım” denir.
• Renkli fon kartonlarına veya gazetelere yaklaşık 45-50 cm çapında yarım daireler çizilir. Çocuklardan bu daireleri kesmeleri
istenir.
• Şapka şeklini vermek için parça, koni biçiminde kıvrılır, uçları
bantlanır.
• Şapkanın her iki yanı delinir ve kurdele veya rafya geçirilir.
Kaymaması için düğüm atılır.
• İpler ya da değişik süsler kullanarak şapka süslenir.
• Çocuklar yaptıkları şapkaları giyer ve sınıfta şapka defilesi yapılır. Her çocuğa yaptığı şapkayı nerede kullanacağını anlatmasına fırsat verilir
DEĞERLENDİRME
• Şapka ne işe yarar?
• Siz şapka olsaydınız sizi kimin giymesini isterdiniz?
• Hayvanlar şapka kullansaydı nasıl görünürdü?
• Nasıl bir şapkan olsun isterdin?
• Siz şapka kullanıyor musunuz? Neden?
• Şapkayı ne zaman ve nerede kullanıyorsunuz?
• Yaz ve kış aylarında sürekli şapka kullanan kişiler görüyor musunuz?
AİLE KATILIMI
• Ailelere istek haber mektubu gönderilerek çocuklarını şapkalarıyla göndermeleri istenir.
UYARLAMA
• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu çocuk varsa; konuşma
esnasında daha fazla zaman verilir.
ÖNERİLER
• Sohbet sırasında sınıfa getirilen şapkalar boyutlarına göre,
renklerine göre, özelliklerine göre gruplanabilir.
• Mandallarla şapka asma çalışması yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Sanat (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
DG: K5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşma sırasında göz
teması kurar. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu,
düşünce ve hayallerini söyler.)
SDG: K3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Özgün özellikler
taşıyan ürünler oluşturur.)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. Malzemeleri
keser. Malzemeleri yapıştırır.)
MATERYALLER: Gazete kağıdı veya fon kartonu, çeşitli renklerde rafyalar,
artık ipler, renkli el işi kâğıtları, sim, yapıştırıcı, makas
SÖZCÜKLER: Bere, fes, fötr şapka, kasket, defile
ÖĞRENME SÜRECİ
• Bir gün öncesinden istenen şapkalar, çocuklar tarafından takılır. “Şapka ne işe yarar? Ne tür şapkalar vardır? (bere, fes, kasket, fötr şapka vb.) Şapkaları başka ne amaçla kullanabiliriz?”
gibi sorular sorularak şapkalar hakkında sohbet edilir.
• “Haydi şimdi kendi şapkamızı tasarlayalım” denir.
• Renkli fon kartonlarına veya gazetelere yaklaşık 45-50 cm çapında yarım daireler çizilir. Çocuklardan bu daireleri kesmeleri
istenir.
• Şapka şeklini vermek için parça, koni biçiminde kıvrılır, uçları
bantlanır.
• Şapkanın her iki yanı delinir ve kurdele veya rafya geçirilir.
Kaymaması için düğüm atılır.
• İpler ya da değişik süsler kullanarak şapka süslenir.
• Çocuklar yaptıkları şapkaları giyer ve sınıfta şapka defilesi yapılır. Her çocuğa yaptığı şapkayı nerede kullanacağını anlatmasına fırsat verilir
DEĞERLENDİRME
• Şapka ne işe yarar?
• Siz şapka olsaydınız sizi kimin giymesini isterdiniz?
• Hayvanlar şapka kullansaydı nasıl görünürdü?
• Nasıl bir şapkan olsun isterdin?
• Siz şapka kullanıyor musunuz? Neden?
• Şapkayı ne zaman ve nerede kullanıyorsunuz?
• Yaz ve kış aylarında sürekli şapka kullanan kişiler görüyor musunuz?
AİLE KATILIMI
• Ailelere istek haber mektubu gönderilerek çocuklarını şapkalarıyla göndermeleri istenir.
UYARLAMA
• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu çocuk varsa; konuşma
esnasında daha fazla zaman verilir.
ÖNERİLER
• Sohbet sırasında sınıfa getirilen şapkalar boyutlarına göre,
renklerine göre, özelliklerine göre gruplanabilir.
• Mandallarla şapka asma çalışması yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."